نسخه چاپی

اذعان همه قدرت‌های جهان بر موفقیت‌آمیز بودن مذاكرات ژنو

عکس خبري -اذعان همه قدرت‌هاي جهان بر موفقيت‌آميز بودن مذاکرات ژنو

خبرگزاری ریانووستی در گزارشی به قلم سیمون سارادژیان نوشت: هیچ یك از سران كشورهای شركت كننده در مذاكرات هسته‌ای ایران در ژنو از اذعان بر نتایج موفقیت‌آمیز این مذاكرات خودداری نكردند.

به گزارش نما؛ خبرگزاري ريانووستي نوشت: « روسيه همواره از ديپلماسي و مذاکره براي حل برنامه هسته اي ايران حمايت کرده است. برنامه عمل ژنو مبتني بر اين نوع ايده ها و رويکردها است.» 


هيچ يک از سران کشورهاي شرکت کننده در مذاکرات هسته اي ايران در ژنو از اذعان بر نتايج موفقيت آميز اين مذاکرات خودداري نکردند. ولاديمير پوتين، رئيس جمهور روسيه از اين امر مستثني نبود. پوتين دلايل زيادي براي حمايت و اصرار بر پيگيري راه حل ديپلماتيک دارد. اما همانطور که وي و همتاي آمريکايي اش، باراک اوباما اشاره کرده اند، توافقنامه بيست و چهارم نوامبر تنها يک گام از گام هاي متعددي است که براي تضمين صلح آميز بودن برنامه هسته اي ايران لازم است.  


حملات هوايي آمريکا نمي‌تواند دانش هسته‌اي را از ايراني ها بگيرد،‌ و نه واشنگتن و نه متحدانش تمايلي به راه اندازي سومين جنگ زميني در خاورميانه ندارند. 


واشنگتن مي تواند به تهران پيشنهاد لغو همه تحريم ها را ارائه کند و تضمين دهد که نه عليه اين کشور متوسل به زور خواهد شد و نه براي تغيير نظام ايران تلاش خواهد کرد. واشنگتن مي تواند در ازاي لغو تحريم ها و دادن تضمين هاي مزبور از ايران بخواهد تضمين کند به غني سازي اورانيوم در سطح پنج درصد و توليد پلوتونيوم پايان دهد. 



۱۳۹۲/۹/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...