نسخه چاپی

ایرانیان خارج از كشور داوطلب خانه های امید ایرانیان شدند

عکس خبري -ايرانيان خارج از کشور داوطلب خانه هاي اميد ايرانيان شدند

رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر از ایجاد خانه های داوطلب امید ایرانیان در خارج از كشور خبر داد.

به گزارش نما، فرحناز رافع در نشستي خبري با اشاره به روز جهاني داوطلب در ۱۸ آذرماه گفت: اين مراسم در روز ۲۴ آذرماه و معرفي برترين كاروانهاي سلامت، شركت ها موسسات برتر در امر كمك رساني، خيرين داوطلب نمونه و بهترين داوطلبان برگزار مي شود.

وي با اشاره به رتبه بندي داوطلبان از عادي، فعال، ارشد تا ويژه افزود: در اين مراسم يكي از داوطلبان هلال احمر به عنوان داوطلب ويژه مدال گرفته و به عنوان سفير صلح معرفي مي شود. البته تعداد جوايز براي برترين ها ۷ جايزه است كه به ۲۵ داوطلب اهدا مي شود كه برخي از جوايز گروهي است.

رئيس سازمان داوطلبان هلال احمر با ارائه گزارش ۱۰۰ روزه كاري در دولت جديد گفت: در اين ۱۰۰ روز بيش از ۷۳۰ كاروان سلاكت به مناطق محروم اعزام شده و توانستند ۵۸۷ هزار شهروند را ويزيت كنند كه بسياري از اين ويزيت ها در ۲۲۱۵ چادر سلامت انجام شده است.

همچنين داوطلبان هلال احمر در اين ۱۰۰ روز بيش از ۵۸ هزار واحد خون اهدا كرده كه بيشترين اهدا كنندگان را زنان داوطلب تشكيل مي دهند.

رافع در ادامه اين نشست در پاسخ به اين پرسش كه مجلس به تازگي طرحي را براي حذف حق ماموريت به داوطلبان نهادها ارائه كرده است گفت: اين طرح از سوي ما به مجلس ارائه شد. هم اكنون داوطلباني كه براي كمك به حوادث اعزام مي شوند براي آنها مرخصي لحاظ مي شود كه طرحي ارائه كرديم كه اين مرخصي تبديل به ماموريت بدون حقوق شود كه البته در مراحل تصويب نهايي قرار دارد.

رئيس سازمان داوطلبان هلال احمر از جايزه ويژه صليب سرخ به سازمان داوطلبان هلال احمر به دليل اجراي طرح نيابت خبر داد و گفت: در اين طرح داوطلبان هلال احمر سالمندان و خانواده شهدا را تحت حمايت خود قرارداده و برخي كارهاي آنها را داوطلبانه انجام مي دهند. همچنين قرار شده است هلال احمر ايران به عنوان خواهر خوانده يكي از صليب سرخ هاي ملي منصوب شده و اين طرح را در آن كشور اجرا كند.

رافع در مورد آخرين وضعيت بودجه اين سازمان گفت: بودجه سازمان بسيار كم است و ما بيشتر از طريق خيرين كسب درآمد مي كنيم كه در سال گذشته ۱۵ ميليارد تومان بودجه داشتيم و خيرين ۱۹۵ ميليارد كمك كردند.

۱۳۹۲/۹/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...