نسخه چاپی

حمایت پارلمان از سیاست‌های "زنگنه" در اوپك

عضو هیئت رئیسه كمیسیون انرژی مجلس گفت: وزیر نفت بر این مسئله تاكید دارد كه ما باید ظرفیت تولید خود را حفظ و افزایش داده تا بتوانیم استفاده مطلوب را از بازار انجام دهیم.

به گزارش نما، علی مروی نماینده نیشابور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، با اشاره به سخنان زنگنه در مورد بالا بردن سطح تولید روزانه نفت گفت: مسئله‌ای که وزیر نفت به آن اشاره کرد بیشتر در مورد افزایش ظرفیت تولید بوده و وی بر این اعتقاد است که ظرفیت تولید نفت ما کاهش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: البته نباید این مسئله را فراموش کرد که در زمان آقای قاسمی میزان تولید نفت روزانه ما چهار میلیون بشکه در روز بود که به دلیل مسائل به وجود آمده از جمله تحریم‌ها در حال حاضر شاهد کاهش این مسئله هستیم که به اعتقاد زنگنه این مسئله دو سه ماه بیشتر زمان نمی‌برد تا به حد سابق برسد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس اظهار داشت: وزیر نفت بر این مسئله تاکید دارند که ما باید ظرفیت تولید خود را حفظ و افزایش داده تا بتوانیم استفاده مطلوب را از بازار انجام دهیم.

وی ادامه داد: طبیعتا هنگامی که ظرفیت تولید افزایش پیدا کند آرامش بیشتری در بازار حاکم خواهد شد.

مروی در پایان خاطرنشان کرد: قیمت نفت به صورت توافقی تعیین می‌شود اما با افزایش تولید نفت می‌توان بهای جهانی را کاهش داد که در این مورد اپک نیز می‌تواند تعیین‌کننده باشد.

گفتنی است بیژن زنگنه وزیر نفت ایران اعلام کرده تحت هر شرایطی ما به تولید نفت 4 میلیون بشکه در روز می رسیم، حتی اگر قیمت نفت به زیر 20 دلار برسد.

ایران در حال حاضر روزانه 2.8 میلیون بشکه نفت تولید می‌کند.

زنگنه تاکید کرد: ما در این مسئله از حقوق‌مان دست نمی‌کشیم.

نمایش قدرت ایران در نهایت می‌تواند موجب کاهش قیمت شود و اگر افزایش تولید از عدد فعلی بگذرد اوپک را وادار به کاهش تولید اعضا می‌کند تا از عرصه بیش از حد نفت در بازار اجتناب کند.

قابل ذکر است عراقی‌ها نیز سخنانی در مورد افزایش تولید نفت تا 4 میلون بشکه مطرح کرده اند.

شایان ذکر است فایننشال تایمز نوشت که ایران تهدید به ایجاد جنگی نفتی کرده و گفته است که قصد افزایش تولید نفت بدون توجه به آنچه اوپک می گوید، را دارد.

فایننشال تایمز ادامه داد: عربستان سعودی احتمالا با بیشترین فشار برای کاهش تولید در مقابل افزایش تولید نفت توسط ایران و عراق قرار خواهد گرفت.

علی النعیمی وزیر نفت عربستان نیز در این رابطه به خبرنگاران گفت: تهدید ایران می‌تواند ضربه‌ای فراتر از ضربه به اعضای اوپک داشته باشد.

۱۳۹۲/۹/۱۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...