نسخه چاپی

شكایت دیده‌بان بحرین از كره جنوبی برای فروش گاز اشك‌آور به آل‌خلیفه

موسسه حقوق بشری "دیده‌بان بحرین" شكایت‌نامه خود از ارسال گازهای اشك‌آور كره جنوبی به بحرین را به مسئولان سازمان ملل تحویل دادند.

به گزارش نما به نقل از مراه‌البحرین، موسسه حقوق بشری "دیده‌بان بحرین" روز گذشته تعدادی شکایت علیه ارسال گاز اشک‌آور به بحرین از سوی کره جنوبی را به مسئولان سازمان ملل ارائه کردند.

این موسسه طی این شکایت نامه‌ها از مسئولان سازمان‌ملل درخواست کرده است که هرچه سریع‌تر برای جلوگیری از ارسال گاز اشک‌آور به بحرین وارد عمل شوند، همچنینی آنان با یادآور شدن این نکته که این گازها برای سرکوب و شکنجه مردم بحرین مورد استفاده قرار می‌گیرد از سازمان ملل خواستند تا در مورد غیر قانونی بودن معاملات فروش گاز اشک‌اور به آل‌خلیفه تحقیق کنند.

ازسوی دیگر تعداد زیادی از فعالان حقوق بشر کره جنوبی با تجمع در مقابل وزارت خارجه این کشور علیه ارسال گاز اشک‌آور به بحرین از طریق کشورهایی همچون عربستان و ترکیه اعتراض کردند، آنان از شکایت‌های صورت گرفته علیه عوامل اصلی فروش گاز اشک‌آور به بحرین نیز پشتیبانی کردند.

همچنین رضا الفردان از اعضای اصلی موسسه حقوق بشری "دیده‌بان بحرین" هفته گذشته جهت اعمال فشار به مقامات کره جنوبی برای متوقف کردن ارسال گاز اشک‌آور به بحرین با یک تن از مشاوران باراک اوباما در واشنگتن دیدار کرد.

۱۳۹۲/۹/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...