نسخه چاپی

افشای ناگفته‌های خانواده اوباما

عکس خبري -افشاي ناگفته‌هاي خانواده اوباما

برادر ناتنی رئیس جمهور آمریكا در كتاب جدید 500 صفحه‌ای خود، از ناگفته‌های خانواده باراك اوباما پرده پرداشت.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، برادر ناتني باراک اوباما در کتاب جديد خود مسائل خانوادگي بيشتري را برملا کرده است. "مارک اوباما"، برادر ناتني رئيس جمهور آمريکا کتابي را درباره زندگي نامه خود تأليف و در آن ادعا کرده است که پدرش با آنها بدرفتاري کرده است.

مارک گفت او قصد دارد درباره کتابِ پرفروش خاطرات شخصي باراک اوباما در سال 1995 ميلادي موسوم به « رؤياهايي از پدرم»، برخي قضايا را روشن کند. باراک اوباما در اين کتاب مي کوشد بعد از اطلاع از فوت پدرش در سال 1982 و در سن 46 سالگي، اطلاعات بيشتري را درباره او به دست آورد.

کتاب جديد مارک اوباما با عنوان « فرهنگ‌ها: سفر پر مخاطره من در راه کشف خود»، چهار سال بعد از رمان پيشين او، « نايروبي به شنزِن: رماني از عشق در شرق»، منتشر شده است.

مارک اوباما اِندسانيو در اين کتاب نيز مانند تأليف پيشين خود کوشيده است با نقل داستان خانواده اش، درباره خشونت در محيط خانه ها اطلاع رساني کند.

وي در مصاحبه با خبرگزاري آسوشيتد پرس گفت تصميم او براي انتشار مسائل خصوصي چندان به مزاق برخي اقوام رئيس جمهور آمريکا خوش نيامده است.

مارک در پاسخ به اين سؤال که رابطه او با باراک اوباما چگونه است، گفت: « اکنون رابطه سردي داريم و گمان مي‌کنم بخشي از علت آن نيز به نوشته هايم باز‌مي گردد. به نظرم، نوشته هايم برخي از اعضاي خانواده را (با من) بيگانه کرده است».

مارک اين سخنان را يک روز پيش از برگزاري نشست خبري در گوانگجو چين به مناسبت آغاز فروش کتاب جديدش مطرح کرد. مادر اندِسانديو نيز مانند مادر باراک اوباما، سفيد پوست و آمريکايي بوده است. اين زن که «روث بيکِر اندسانديو» نام دارد، سومين همسر اوباماي فقيد بود.

مارک اوباما در کتاب جديدش، به خاطره اي درباره ضرب و شتم مادرش توسط پدرش اشاره مي کند و مي گويد يک بار پدرم چاقو به سمت گلوي مادرم گرفت، چون مادرم حکم جلب او را گرفته بود. پدر مارک بعد از فارغ التحصيلي از دانشگاه هاروارد با مادر او آشنا شد و آنها در سال 1964 ميلادي به کنيا نقل مکان کردند. در اينجا بود که مارک اوباما و برادرش، ديويد به دنيا آمدند. پدر خانواده پيش از اين، « استَنلي آنا دونهام»، مادر باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا را هنگام تولد رئيس جمهور آمريکا در سال 1961 ميلادي در هاوايي، طلاق داده بود.

اِندسانديو در اين کتاب، خاطره خود را از نخستين ديدار با باراک اوباما هنگام سفر او به کنيا در سال 1988 ميلادي بازگو مي کند. مارک مي گويد: « از نظر باراک، من بيش از حد سفيد بودم و من نيز پوست او را بيش از حد تيره مي دانستم. باراک، شهروندي آمريکايي در جستجوي ريشه هاي آفريقاي خود بود. من نيز کنيايي بودم. گرچه آمريکايي هستم اما در کنيا زندگي مي کنم و به دنبال تبار سفيد پوست خود مي گشتم».

اين کتاب 500 صفحه اي شامل يک بخش ضميمه مي شود که در آن به برخي اشتباهات در کتاب خاطرات باراک اوباما اشاره شده است.

مارک اوباما 48 ساله حدود 10 سال در شهر شِنزن در جنوب چين که اندکي با هنگ کنگ فاصله دارد، زندگي کرده است. او مشاور است و به طور داوطلبانه در يک نوانخانه، موسيقي به کودکان آموزش مي دهد. برخي عوايد حاصل از فروش کتاب جديد مارک قرار است به مراکز خيريه براي کمک به کودکان بي بضاعت اهداء شود.

۱۳۹۲/۹/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...