نسخه چاپی

اعضای هیات نظارت بر تیم مذاكره كننده هسته ای تعیین شده اند

عکس خبري -اعضاي هيات نظارت بر تيم مذاکره کننده هسته اي تعيين شده اند

عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: اعضای هیات نظارت بر تیم مذاكره كننده هسته ای كه 4 یا 5 عضو دارد، از سوی مقامات ارشد نظام تعیین شده اند.

به گزارش نما؛ به نقل از ایرنا،«ابراهیم آقامحمدی» روز شنبه در پاسخ به این سوال که آیا این هیات در گذشته نیز وجود داشته یا نه؟ گفت: به شکل فعلی پیش از این چنین هیاتی وجود نداشته و احتمالا افرادی این نظارت را داشته اند.
وی تاکید کرد: تیم تشکیل شده باید بر اجرای درست آنچه که منویات نظام است، نظارت کرده و برنامه هایی که به آنان داده می شود را دقیقا اجرایی کند.
نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که این چهار یا پنج نفر چه کسانی هستند، اظهار داشت: به تدریج این اسامی مشخص می شود.
آقامحمدی در پاسخ به این سوال که آیا موافق تشکیل این هیات ناظر است؟ گفت: با تشکیل چنین هیاتی موافقم و آن را به مصلحت می دانم.
این نماینده مجلس در پاسخ به اینکه آیا نمایندگان مجلس عضو این تیم هستند، اظهار داشت: نمایندگان مجلس خواستار این موضوع بودند که از میان نمایندگان مجلس هم به عنوان ناظر بر تیم مذاکره کننده هسته ای انتخاب شوند، اما رییس جمهوری این موضوع را قبول نکرد.
وی اظهار داشت: در بحث راکتور اراک استنباط ما این است که بدون هماهنگی با مقامات ارشد نظام عمل شده و این جزو خط قرمزهایی بود که باید رعایت می شد.
آقامحمدی تصریح کرد: البته نمی دانیم تیم مذاکره کننده در چه شرایطی قرار داشت، گر چه ابهامات دیگری هم وجود دارد.
سید عباس عراقچی شامگاه جمعه و در حاشیه مراسم هفتمین روز درگذشت مادر وزیر امور خارجه در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا مبنی بر اینکه، آیا نهادی برای نظارت بر عملکرد تیم مذاکره کننده هسته ای تشکیل شده است یا نه، گفت: در این مورد اطلاعی ندارم.
این در حالی است که اسماعیل کوثری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرده بود که دو عضو به هیات ناظر بر مذاکرات هسته ای اضافه شده است.

۱۳۹۲/۱۰/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...