نسخه چاپی

میزان معوقات بانكی كشور اعلام شد

رییس سازمان بازرسی كل كشور از وجود 750 هزار میلیارد ریال معوقات بانكی در كشور خبر داد و آن را گره ای بزرگ در مسیر رونق اقتصادی و تولید دانست.

به گزارش نما؛ ˈناصر سراجˈ روز یکشنبه در آیین معارفه مدیرکل بازرسی استان مرکزی گفت: در دولت پیش اعلام شد که وام گیرندگان بدهکار بانک ها اگر دو قسط از معوقات بانکی خود را بدهند مشمول بخشودگی شده و از قوانین معوقات خارج می شوند.
وی افزود: بسیاری از وام گیرندگان بدهکار حتی بدون پرداخت قسط مشمول استمهال 250هزار میلیارد ریالی شدند که این آفت بود.
رییس بازرسی کل کشور بیان کرد: یکی از برنامه های جدی این سازمان در حوزه تعیین تکلیف معوقات بانکی است که ازطریق کمیته های رتبه بندی بدهی وام گیرندگان در دستور کار قرار دارد.
سراج گفت: نظارت بر بازرسی مقدم است زیرا بازرسی دیر رسیدن است، اما نظارت به نوعی سیاستگذاری و پیشگیری است که در راستای سلامت اداری و رونق اقتصادی کشور انجام می شود.
وی ادامه داد: جایگاهی که در آخرین گزارش های جهانی وضعیت رتبه فساد اداری اعلام شده در شان نظام جمهوری اسلامی نیست که باید با اجرایی کردن ارکان هشت ماده ای مقام معظم رهبری ، فرهنگ سازی و شفافیت قانونی تقویت شود.
رییس بازرسی کل کشور افزود: در نامه دکتر روحانی به معاون اول خود تاکید ویژه بر اجرایی شدن مفاد ارکان هشت ماده ای مقام معظم رهبری شده که در هفته جاری در ستاد مبارزه با فساد اقتصادی برای آن تصمیم گیری می شود.
سراج گفت: در هدف گذاری برنامه پنج سال آینده بازرسی کل کشور، نظارت نقطه ای ، افزایش نظارت های هدفمند و ارتقای فرایند گزارش های کیفی محور قرار گرفته و از تمام ظرفیت ها برای بستن روزنه های فساد و پیشگیری از خلاف در نظام اداری کشور استفاده می شود.
در این نشست «حسام عشقی» به عنوان مدیرکل بازرسی استان مرکزی معرفی و از خدمات «ابوالفضل غنچه ارغوان» قدردانی شد.

۱۳۹۲/۱۰/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...