نسخه چاپی

تشكیل خانه احزاب بهترین كمك به احزاب است

دبیركل حزب همبستگی با اشاره به برگزاری هم‌اندیشی احزاب با وزیر كشور، گفت: برگزاری اینگونه جلسات و هم‌اندیشی‌ها امری پسندیده است و باید مورد حمایت قرار گیرد.

به گزارش نما؛ به نقل از ایسنا، علی‌اصغر احمدی با بیان این مطلب، افزود: حتی اگر احزاب همسوی دولت نیز نباشند و منتقد آن باشند، باز هم باید این نشست‌ها و هم‌اندیشی‌ها برگزار شود؛ چرا که هم برای دولت و هم برای احزاب مفید و سازنده است.
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با تاکید بر این‌که نقد سازنده احزاب برای دولت موثر و مفید است، گفت: وقتی که چنین نشست‌هایی با حضور مقامات اجرایی برگزار می‌شود، می‌تواند تبادل نظر خوبی بین دولت و احزاب صورت بگیرد؛ چرا که از یک سو احزاب دیدگاه‌ها، برنامه‌ها و حتی نقدهای خود را بیان می‌کنند و از طرف دیگر دولت می‌تواند برنامه‌های خود را در ارتباط با احزاب بیان کرده و اگر توقعی از احزاب چه در عرصه داخلی و یا سیاست خارجی دارد، آن را تشریح کند.
دبیرکل حزب همبستگی با تاکید بر این‌که تعامل دولت و احزاب باید با تکیه بر حفظ استقلال و جایگاه احزاب باشد، گفت: این تعامل نباید به گونه‌ای باشد که احزاب به سمت دولتی شدن و وابستگی هر چه بیشتر به دولت حرکت کنند و از کارکرد اصلی خود دور شوند.
وی همچنین در مورد مباحث مطرح شده در ارتباط با چگونگی کمک مالی دولت به احزاب و ارائه پیشنهادهایی مبنی بر این‌که دولت به احزاب یارانه بدهد، گفت: روشی در دنیا مرسوم است که احزاب بیشتر منابع مالی خود را از طریق هواداران خود و اعضای خود تامین می‌کنند، ولی این راهکار در ایران به دلایل مختلف در حال حاضر جوابگو نیست و احزاب ما نیز در نقطه‌ای نیستند که بتوانند این کار را انجام دهند. از طرف دیگر اگر بخواهند از کمک‌ مالی اسپانسرها نیز استفاده کنند، این باعث می‌شود که به نوعی وابستگی پیدا کنند و یک نوع نقض غرض با فلسفه پیدایش‌شان ایجاد می‌شود.
احمدی ادامه داد: در دوره‌ای تصمیم بر این گرفته شد که یارانه به احزاب داده شود و در حال حاضر نیز من فکر می‌کنم که اگر قرار است به احزاب کمکی صورت بگیرد، بهترین مرجع در این زمینه خانه احزاب است، یعنی در واقع دولت از طریق خانه احزاب بر اساس یک برنامه‌ریزی مشخصی که از سوی خانه احزاب صورت می‌گیرد به احزاب کمک کند.

۱۳۹۲/۱۰/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...