نسخه چاپی

نوبخت: اهتمام دولت به حل مشكلات تهران و كلانشهرها

سخنگوی دولت گفت: همانطور كه قبلا نیز در جمع اصحاب رسانه اعلام كردم درباره انتقال مركز سیاسی كشور دولت مصمم است این كاستی را برطرف كند.

به گزارش نما؛ محمد باقر نوبخت پس از پایان جلسه امروز هیئت دولت در پاسخ به پرسشی درباره انتقال پایتخت از تهران و جلوگیری از مهاجرت به تهران و کلانشهرها افزود: رئیس جمهور از زمان مسئولیتش به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی مطالعاتی در این خصوص داشت و مرکز تحقیقات استراتژیک نیز مطالعات رئیس جمهور را تکمیل کرد.
وی اضافه کرد: رئیس جمهور در این باره کتابی در دست تألیف داشت که امیدوارم با مشغله های کنونی این کتاب که درباره ضرورت انتقال مرکز سیاسی است منتشر شود.
وی اضافه کرد: اگر امکانات به صورت متوازن در مناطق کمتر برخوردار توزیع شود، افراد ترجیح نمی‌دهند که بیایند و در هوای آلوده زندگی کنند، البته امروزه موضوع تحصیل در همه شهرستان ها و شهرهای کوچک در دسترس است و در حوزه بهداشت و درمان نیز در اقصی نقاط کشور تجهیزات و امکانات وجود دارد که باید آن را تقویت کنیم؛ اینها ازجمله عواملی است که با آن می توان جلوی مهاجرت را گرفت.
نوبخت همچنین در پاسخ به پرسشی درباره احتمال دلال‌بازی در توزیع سبد کالایی گفت: اگر افراد برای تأمین نیاز غذایی خود سبد کالایی را در اختیار داشته باشند بخشی از تقاضای آنها بدون مراجعه به بازار که باعث افزایش تقاضا و قیمت‌ها می‌شود تأمین خواهد شد و این کار از فشار تورمی می‌کاهد.
وی افزود: میزان تقاضایی که با توزیع سبد کالا به بازار خواهد رفت کمتر می شود بنابراین باید انتظار داشته باشیم که مواد غذایی نیز در آینده ارزانتر شود.
همچنین خبرنگاری پرسید: با توجه به دستور رئیس جمهور به معاون اول در مواجهه با ویژه خواری آیا اگر تخلفی در اطرافیان دولت باشد، دولت با آن برخورد خواهد کرد؟ ضمن اینکه آقای توکلی نیز دیروز در این باره نامه‌ای را مطرح کرده است.
آقای نوبخت پاسخ داد: قطعاً پاسخ این سؤال غیر از این نیست که دولت با هر نوع تخلف چه در مجموعه ستاد دولت و چه بیرون از آن برخورد خواهد کرد.
نوبخت افزود: رئیس جمهور همچنان که در برنامه‌های انتخاباتی خود به مردم اعلام کرد بسیار نسبت به این مسائل حساس است، اما درباره این موضوع نباید با اقدامی شتاب زده و سطحی تصمیم‌گیری کرد.
وی گفت: موضوعی را که مطرح کردید قطعاً بررسی خواهد شد و در صورت لزوم پاسخ داده خواهد شد و اگر لازم به برخورد با کسانی باشد آن کار نیز انجام خواهد شد.

۱۳۹۲/۱۰/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...