نسخه چاپی

نشر شهر در انتظار تحول

چهاردهم دی، دكتر سید مجید حسینی با حكم حجت الاسلام شهاب مرادی، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به عنوان مدیر عامل مؤسسه نشر شهر منصوب شد.

به گزارش نما؛ چهاردهم دی، دکتر سید مجید حسینی با حکم حجت الاسلام شهاب مرادی، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به عنوان مدیر عامل مؤسسه نشر شهر منصوب شد. نشر شهر یکی از مؤسسات تابعه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران است که باحدود 14 سال قدمت، مجموعه کتاب های شهری و مرتبط با فرهنگ شهروندی را منتشر می کند. یکی دیگر از اقدامات مهم نشر شهر، برگزاری نمایشگاه سالانه "یاد یار مهربان" و اهدای حجم گسترده ای کتاب به مدارس برای تجهیز کتابخانه های آن هاست. نشر شهر در دوازده سال گذشته با مدیر عاملی امیر مسعود شهرام نیا اداره می شد؛ اما انتصاب جدید این سؤال را به همراه دارد که دکتر سید مجید حسینی چرا برای تصدی این سمت مهم فرهنگی انتخاب شده است؟
سید مجید حسینی نویسنده، روزنامه نگار و فعال سیاسی متولد ۱۳۵۸ در مشهد و دارای دکترای علوم سیاسی از دانشگاه تهران است که هم اکنون نیز در دانشکده حقوق و علوم سیاسی همین دانشگاه، عضو هیئت علمی است و به تدریس می پردازد. بیشترین فعالیت علمی وی تحقیق و پژوهش در زمینه فرهنگ سیاسی ایران و جنبش های اسلامی معاصر است.وی قبل از ورود به عرصه رسانه ای در دهه ۷۰ موسس یکی از کانون های مهم فعالیت های دانشجویی به نام مرکز کانون های فرهنگ و اندیشه( کفا) بود. در این مرکز دوره های مختلف آموزشی در حیطه فرهنگ و هنر برگزار می شد..
وی چند سال مداوم مدیریت گروه مجلات همشهری را بر عهده داشته است و از وی به عنوان یکی از کسانی که مولود فصل تازه ای در این روزنامه بوده است یاد می شود.
حسینی با به راه انداختن 22 نشریه متفاوت با گروه های هدف مختلف در گروه مجلات همشهری، سعی کرد با به "رسمیت شناختن و شناساندن سبک زندگی های متفاوت ایرانی" با نگاهی تازه و به روز هم تیراژ مطبوعات ایرانی را تکانی بدهد و هم طرحی نو در نظریه پردازی رسانه های ایرانی دراندازد.
همشهری جوان، سینما 24، همشهری داستان، دانستنیها، الف، سرنخ، همشهری دیجیتال،
همشهری معماری، همشهری تاکسی، همشهری اتوبوس، آشپزی مثبت، پایداری، تندرستی و... تنها بخشی از موفقیت های رسانه ای وی بود که باعث شد تا مخاطبانی متفاوت و جدید تر را به مجموع خوانندگان روزنامه همشهری بیافزاید؛ موضوعی که این روزنامه را از تک مخاطبی که سالها با آن دست به گریبان بود بیرون آورد . وی توانست مجله دانستنیها را که سالها بود منتشر نمی شد دوباره احیا و منتشر نماید تا با مخاطبان رسانه های قدیمی تر نیز با وی بیشتر آشنا شوند.
در دنیای فرهنگ و هنر از وی به عنوان یک نویسنده نیز یاد می شود. نویسنده ای که برخی از آثار وی در زمره پر فروش ترین کتاب های سال نیز جای گرفته است. کتاب «اعترافات شهر خدا» و کتاب سفرنامه «هاروارد مک‌دونالد» که در نمایشگاه کتاب سال گذشته به چاپ دوم نیز رسید از جمله آثار پر طرفدار وی به شمار می رود.
مجموعه این سوابق باعث شده که از دکتر سید مجید حسینی، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران، مؤسس "کفا" و مدیر عامل پر تولیدترین مؤسسه مطبوعاتی کشور (گروه مجلات 22 گانه همشهری) به عنوان آقای تولید فرهنگی و رسانه ای یاد شود؛ عنوانی که باید دید چه تحولاتی را در مؤسسه نشر شهر و در حوزه مدیریت نشر و کتابخوانی کشور ایجاد خواهد کرد.


۱۳۹۲/۱۰/۲۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...