نسخه چاپی

فعالیت اعتماد ملی از سر گرفته می‌شود؟

قائم‌مقام حزب اعتماد ملی در حالی از شروع فعالیت‌های رسمی حزب متبوع خود خبر داد و گفت كنگره این حزب برگزار خواهد شد كه حق‌شناس تاكید كرد دفتر حزب اعتماد ملی همچنان پلمب است.

به گزارش نما؛ حجت‌الاسلام رسول منتجب‌نیا قائم مقام حزب اعتماد ملی در گفت‌و‌گویی از شروع فعالیت‌های رسمی حزب متبوع خود خبر داد و در همین زمینه به فارس گفت: کنگره این حزب برگزار خواهد شد.
درحالی قائم مقام حزب اعتماد ملی، تاکید دارد که «چند سالی است که به لحاظ توقف فعالیت کار حزب، کنگره برگزار نشده و به مجردی که تصمیم بگیریم به صورت رسمی فعالیت را آغاز کنیم» وزارت کشور از حزب اعتماد ملی به عنوان یک حزب فعال در اولین نشست هم‌اندیشی وزیر کشور با احزاب دعوت کرده بود تا حزبی که سه سال خودسانسوری کرده است هم از دغدغه‌های کار حزبی بگوید.
منتجب‌نیا در این مصاحبه اذعان می‌کند: ما هم قبول داریم که برای از سرگیری فعالیت رسمی باید نخست کنگره برگزار کنیم.
قائم مقام حزب اعتماد ملی در گفت‌و‌گوی اخیر خود از «از سرگیری فعالیت رسمی» حزب سخن گفته است اما پیش از این تاکید داشت اعتماد ملی فعال است و به همین دلیل به دیدار وزیر کشور می‌رود
وی در پاسخ به این سؤال فارس مبنی بر اینکه آیا حزب اعتماد ملی با توجه به عدم فعالیت برای دیدار با وزیر کشور منع قانونی دارد یا خیر متذکر شده بود: حزب اعتماد ملی دیگر پلمب نیست و در حال حاضر از نظر وزارت کشور فعالیت ما منعی ندارد.
* نشست فصلی اعتماد ملی به محوریت منتجب‌نیا نخواهد بود
محمدجواد حق‌شناس ضمن رد اظهارات منتجب‌نیا درباره پلمب نبودن حزب اعتماد ملی گفت: وقتی که دفتر حزب استیجاری بود و پلمب شد، حزب دیگر در حال حاضر دفتر ندارد.
وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا نشست فصلی اعتماد ملی به محوریت منتجب‌نیا برگزار خواهد شد یا خیر؟ به رد این موضوع پرداخت و گفت: شورای مرکزی این جلسات را برگزار می‌کند و هرکس نیز یک رای دارد.
جلسات غیر رسمی اعتماد ملی در منزل منتجب‌نیا
قائم مقام حزب اعتماد ملی درباره جلسات غیر رسمی شورای مرکزی حزب اعتماد ملی نیز معتقد است: اینکه همه اعضای شورای مرکزی در جلسه غیررسمی حضور پیدا کنند، خیر اما مجموعه‌هایی برای اینکه ارتباط‌ها محفوظ بماند و از حال هم خبردار شوند و بتوانند خودشان را برای فعالیت رسمی حزب در آینده آماده نگه دارند، جلسات و نشست‌هایی با هم دارند. ما گفتیم این ارتباط‌ها را حفظ کنیم و جلسات غیررسمی را حتما داشته باشیم تا ارتباط و تماس‌های حزبی از بین نرود.
در همین زمینه ابوالفضل شکوری از برگزاری جلسات غیر رسمی در منزل منتجب‌نیا در اول هر ماه خبر داده و به فارس گفته بود: حزب تعطیل شده است اما اول هرماه در منزل منتجب‌نیا جمع می‌شویم.
* اعتماد ملی متکی به فرد است
البته منتجب‌نیا که در این گفت‌و‌گو سرنوشت حزب را به سرنوشت کروبی گره زده است، در پاسخ به این سوال که آیا نباید برای کار حزبی متکی بر فرد نبود، گفت: خیر، الان بحث دبیرکل است. هنوز آقای کروبی دبیرکل است و کسی او را از دبیرکلی عزل نکرده است. وقتی کنگره جدید برگزار شود، آن موقع هر تصمیمی در کنگره گرفته شود به مرحله اجرا درمی‌آید.
قائم مقام حزب اعتماد ملی همچنین ابراز امیدواری کرده است به زودی وضعیت آقای کروبی روشن شود و گفته است: نشانه‌هایی که می‌بینیم حاکی از این است که دارد قضایا حل می‌شود.
وی در پاسخ به این سوال که آیا شما منکر این هستید که حزب مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی قبل از آنکه منحل شوند خط دهنده سایر احزاب اصلاح‌طلب بودند؟ گفت: این گاهی اثر وضعی است. وقتی در جامعه ما یک نفر قوی شد و قدرت و پول زیادی به دست آورد تاثیر بیشتری در جامعه می‌گذارد. حزب هم جدای از افراد جامعه نیست.
* اعتماد ملی در شرایط جدید ظرفیت خود را توسعه می‌دهد
قائم مقام حزب اعتماد ملی تصریح کرد: به هر حال در شرایط جدید حزب اعتماد ملی جزو احزابی است که این ظرفیت را دارد که بتواند خود را توسعه دهد و میزان اثرگذاری‌اش را بیشتر کند، البته نه به عنوان پدرخوانده یا مادرخوانده دیگر احزاب اصلاح‌طلب.

۱۳۹۲/۱۰/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...