نسخه چاپی

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید مدنی آذربایجان:

جامعه دانشگاهی پرچم‌دار فكر و اندیشه امت واحده اسلامی

جامعه اسلامی دانشجویان در بیانیه‌ای به مناسبت هفته وحدت اعلام كرد: آنچه امروز در بین مسلمانان، شیعه و سنی باید مورد تاكید و توجه قرار گیرد، وحدت كلمه و اصل قرار دادن آن در راستای تشكیل امت واحده اسلامی است و جامعه دانشگاهی در این بین، به عنوان پرچم‌دار فكر و اندیشه، باید در این زمینه پیش‌قدم بوده و در جهت وحدت و انسجام گام‌های موثری بردارد.

به گزارش نما؛ اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید مدنی آذربایجان، طی بیانیه‌ای فرا رسیدن هفته وحدت و میلاد رسول اکرم (ص) را تبریک گفت.
متن بیانیه به شرح ذیل است:
امروز و در شرایط کنونی، دشمن و عواملی که منافع خود را با اتحاد و همبستگی مسلمانان از دست رفته می‌بینند، تمام سعی و تلاش خود را جهت ایجاد اختلاف و تفرقه‌افکنی میان مسلمانان، شیعه و سنی به کار بسته‌ و از هیچ اقدامی فروگذار نیستند که متاسفانه برخی افراد هم دانسته یا ندانسته به این مسائل دامن می‌زنند و جاده را برای دشمن هموار می‌کنند.
شیعه باشیم یا سنی همگی به حکم قرآن و پیامبر اکرم(ص)، مسلمان و برادر هستیم، گرچه در برخی موارد اختلاف هم داشته‌باشیم که به اعتقاد ما محل بحث و طرح این موارد فضای علمی است نه در متن جامعه، به گونه‌ای که منجر به سوء استفاده دشمن و عوامل آن شود تا از این طریق وحدت و همبستگی مسلمانان را از بین برده و مانعی بزرگ در راه تعالی و پیشرفت جامعه اسلامی ایجاد کنند.
آنچه امروز در بین مسلمانان، شیعه و سنی باید مورد تاکید و توجه قرار گیرد، وحدت کلمه و اصل قرار دادن آن در راستای تشکیل امت واحده اسلامی است و جامعه دانشگاهی در این بین، به عنوان پرچم‌دار فکر و اندیشه، باید در این زمینه پیش‌قدم بوده و در جهت وحدت و انسجام گام‌های موثری بردارد.
در پایان بد نیست نگاهی به فرمایشات مقام رهبری در این رابطه در اجتماع مردم کردستان انداخت که فرموده‌اند:
"اگر شما دیدید کسانی وحدت ملی ما را به بهانه مذهب، این سنی است و این شیعه، بخواهند بهم بزنند، آن کسی که ندای تفرقه بین شیعه و سنی را سر می‌دهد، چه شیعه باشد چه سنی مزدور دشمن است. چه بداند چه نداند."
به امید تشکیل امت واحده اسلامی و برافراشتن پرچم لا اله الا ا...

۱۳۹۲/۱۰/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...