نسخه چاپی

پشت پرده خبر جعلی درباره جزایر سه گانه

پایگاه خبری دیفنس نیوز نزدیك به شركتهای عظیم تولید كننده سلاح در امریكا برای دومین بار خبری مجعول را در مورد تفاهم بین ایران و كشور امارات بر سر جزایر سه گانه منتشر كرد.

به گزارش نما؛ به نقل از مهر، اینکه چرا یک پایگاه خبری مورد توجه در آمریکا به خود اجازه می دهد که با پخش خبری بی پایه و جعلی ،اعتبار حرفه ای خود را زیر سئوال ببرد ،نیازمند انگیزه های قوی است .این انگیزه ها می تواند در نکات زیر نهفته باشد.
هفته گذشته شیخ محمد بن راشد آل مکتوم معاون رئیس دولت امارات و امیر دوبی طی اظهاراتی مثبت خواستار برچیدن تحریمها علیه ایران گردید و بر تمایل خود جهت روابط بهتر با ایران تاکید کرد . اظهارات امیر دوبی مورد خوشایند برخی طرفهای تندرو و صاحبان شرکتهای صادرکننده سلاح در امریکا و برخی محافل در خلیج فارس نبود.
براساس گزارش منتشره توسط بخش تحقیقات کنگره امریکا در سال 2011،آمریکا حدود 3/66 میلیارد دلار سلاح به خارج صادر کرده است که این رقم علیرغم رکود اقتصادی در جهان و کاهش صادرات سلاح توسط دیگر کشورها بدست امده است .دلیل این رونق ، افزایش سه برابری صادرات سلاح آمریکا به کشورهای حوزه خلیج فارس بوده است و روزنامه معتبر نیویورک تایمز با اشاره به این گزارش تاکید دارد که دلیل افزایش فوق العاده صادرات سلاح به کشورهای خلیج فارس نگرانی انها از به اصطلاح خطر ایران بوده است .
حال با اظهارات جدید و مثبت امیر دوبی در مورد رابطه با ایران ،آیا تندروها و صاحبان فروش سلاح در آمریکا نباید از روند روبه کاهش ایران هراسی در منطقه نگران شوند و دیفنس نیوز را مامور دامن زدن به سوءتفاهمات بین ایران و کشورهای عربی نمایند؟
جالب است که خبر جعلی دیفنس نیوز از داخل امارات منتشر شده است .بر اساس گزارش منابع امریکائی از جمله شبکه سی ان ان ،برخی محافل قدرتمند در داخل کشور امارات با رویکرد مثبت امیر دوبی در قبال ایران مخالف هستند و تلاش دارند برخی موضوعات غیر ضروری را زنده نگه دارند.
اشتراک منافع صادر کنندگان سلاح در آمریکا و برخی محافل خلیج فارس ،قطعا رویکرد این محافل را دربرخی کشورهای خلیج فارس زیر سئوال می برد و این سئوال را مطرح می سازدکه آیا انها به منافع ملی خود می اندیشند و یا پورسانتهای قراردادهای تسلیحاتی را به منافع ملی خود ترجیح می دهند.

۱۳۹۲/۱۰/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...