نسخه چاپی

موثرترین ابزار دستگاه قضایی

معاون فرهنگ دینی و سازمانی معاونت فرهنگی قوه قضائیه توسعه و ترویج فرهنگ اصیل اسلامی را موجب ارتقاء و كارآمدی دستگاه قضایی دانست.

به گزارش نما؛ حجت‌الاسلام والمسلمین "سیدعلی تهامی" در اولین روز همایش معاونان فرهنگی سازمان‌های تابعه قوه قضائیه و دادگستری‌های سراسر کشور، از حضور معاونان فرهنگی در این همایش تقدیر و تشکر و اظهارداشت: این همایش برای فعالان نماز برگزار شده است.
معاون فرهنگ دینی و سازمانی معاونت فرهنگی قوه قضائیه گفت: هدف از این همایش توسعه و ترویج فرهنگ اصیل اسلامی و ارتقاء کارآمدی دستگاه قضایی برای نیل به عدالت قضایی است.
معاون فرهنگ دینی و سازمانی معاونت فرهنگی قوه قضائیه بسترسازی برای افزایش انگیزه کارکنان دستگاه قضایی برای انجام فعالیت‌های فرهنگی به ویژه در امور نماز با استفاده از ظرفیت‌های امکان پذیر را از دیگر اهداف این همایش برشمرد.
وی استفاده از آموزه‌های دینی و قرآنی در دستگاه قضایی، جهت تقویت بنیه علمی و آگاهی، بررسی راهکارهای تداوم برنامه‌های فرهنگی، فراهم نمودن زمینه رشد فضائل اخلاقی براساس ایمان برقراری ارتباط میان همکاران جهت تبادل اندیشه، ارائه یافته‌ها و نظریه‌های جدید را از جمله اهداف و اقدامات معاونت دانست.
حجت‌الاسلام تهامی به چارت سازمانی معاونت فرهنگی قوه قضائیه اشاره کرد و افزود: پس از تشکیل چارت سازمانی معاونت فرهنگی و چارت تشکیلاتی استان‌ها نیز در حال انجام است و در شماری از دادگستری کل استان‌ها، معاونان فرهنگی تعیین شده و احکام آنها صادر شده است و در برخی از دادگستری‌ها نیز به زودی احکام معاونان صادر خواهد شد.
معاون فرهنگ دینی و سازمانی معاونت فرهنگی قوه قضائیه هدف از تشکیل معاونت فرهنگی را در دستگاه قضایی نمایاندن فرهنگ عدالت قضایی برشمرد و اظهارداشت: عدالت قضایی در تمام شئون قوه قضائیه باید جلوه گری نماید.
وی تصریح کرد: عدالت قضایی از بعد ظاهری و باطنی باید جلوه داده شود به عنوان مثال ظواهر ساختمان‌ها و معماری ابنیه قضایی نشانگر روح عدالت قضایی باشد، همچنین چینش و دکوراسیون اشیاء و ابزارها، میزها، لباس قضات و کارکنان باید طوری باشد که عدالت قضایی در اولین نگاه تداعی گر باشد.
حجت‌الاسلام تهامی بخش دوم تداعی عدالت قضایی را محتوا و عملکرد ارزیابی و اظهارداشت: نماد باطنی متبلور عدالت قضایی در قوه قضائیه، مربوط به فعالیت و عملکردهاست. در این راستا امور مربوط به نماز مؤثرترین ابزار دستگاه قضایی به مظور عدالت قضایی است.
وی تصریح کرد: برای رسیدن به اهداف محتوایی و باطنی عدالت قضایی فاصله وجود دارد، اگرچه اقدامات خوبی صورت گرفته است ولی باید تدابیر مناسب اندیشیده شده و اقدامات لازم صورت گیرد تا رفتار و منش قضات و کارکنان نیز به معیارهای مناسب اسلامی نزدیک می‌شوند.
معاون فرهنگ دینی و سازمانی معاونت فرهنگی قوه قضائیه در خاتمه اظهار امیدواری کرد با بهره گیری از نظرات حضار و شرکت کنندگان در همایش و اساتید منشاء حرکت به فرهنگ قرآن و نماز فراهم شود و زمینه‌های ارتقاء بیش از پیش دستگاه قضایی مهیا شود.
گفتنی است؛ همایش معاونان فرهنگی سازمانهای تابعه قوه قضائیه و دادگستری‌های سراسر کشور و فعالان امور نماز به مدت سه روز از 24 تا 26 دی ماه سال جاری در مشهد مقدس برگزار شد.

۱۳۹۲/۱۰/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...