نسخه چاپی

تحقق حكومت اسلامی در جهان

عکس خبري -تحقق حکومت اسلامي در جهان

معاون امور بین الملل حوزه های علمیه كشور گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران امام خمینی(ره) با پیروی از سنت پیامبرگرامی اسلام(ص) حكومت اسلامی را در جهان اسلام تحقق بخشید.

به گزارش نما؛ حجت الاسلام ˈمحمد حسن زمانیˈروز دوشنبه در همایش امام خمینی(ره) احیاگر سنت نبوی(ص) در سنندج افزود: امام خمینی(ره) با پیروزی انقلاب اسلامی بسیاری از سنت های پیامبر گرامی اسلام را در کشور احیا کرد که ایجاد حکومت اسلامی یکی از این جلوه ها بود.
وی گفت: در 54 کشور اسلامی دنیا، حتی کشورهای مدعی، هنوز حکومت اسلامی پایه گذاری نشده است.
معاون امور بین الملل حوزه های علمیه کشور اظهار کرد: حاکمیت 100 درصدی دین اسلام و حکومت اسلامی مبتنی بر مردم سالاری، دو ویژگی برجسته انقلاب اسلامی ایران است.
به گفته وی ایران تنها کشوری است که قانون اساسی آن برگرفته از قرآن و آموزه های دین مبین اسلام است.
وی در ادامه احیای نماز توسط امام خمینی(ره) در کشور را یکی دیگر از جلوه های سنت حضرت رسول(ص) عنوان کرد و گفت: در ایران پیش از انقلاب اسلامی، نماز در حال تعطیل شدن بود و جز عده ای معدود کسی به مساجد و تکایا وارد نمی شد که امام(ره) این سنت رسول ا...(ص) را احیا، و دانشگاه تهران را پایگاه اصلی نماز جمعه قرار داد.
حجت الاسلام زمانی با بیان اینکه امام راحل(ره) در این راستا همچنین ستاد احیای نماز را در کشور دایر کرد افزود: علاوه بر آن آموزش و پرورش را مکلف کرد که جشن تکلیف دانش آموزان دختر و پسر را برگزار کند تا فرزندان این سرزمین از همان ابتدای سن تکلیف خود با نماز آشنا شوند.
وی با اشاره به اینکه امام راحل (ره) با این حرکت اقامه نماز را در مدارس، ادارات و غیره گسترش داد اظهار کرد: امروز فریضه الهی نماز در کشور ما به حدی قوت یافته، که کشورهای دیگر از دبیرخانه ائمه جمعه ما الگوبرداری می کنند.
وی ترویج و گسترش فرهنگ قرآنی را یکی دیگر از سنت های پیامبر(ص) دانست که توسط امام در کشور احیا شد و گفت: امام خمینی (ره) دستور بر گسترش قرائت قرآن با راه اندازی رادیو قرآن، برگزاری مسابقات بین المللی قرائت قرآن، و حفظ و تفسیر کلام الهی داد.
معاون امور بین الملل حوزه های علمیه کشور اظهار کرد: امروز ما در کشور قاریان و حافظان برجسته ای داریم که حایز مقام برتر در جهان شده اند.

۱۳۹۲/۱۱/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...