نسخه چاپی

اوباما حرف جدیدی نزد

یك كارشناس سیاست خارجی با بیان اینكه راهپیمایی امسال بسیار گسترده‌تر، پرشور‌تر و با گرمای بیشتر حضور مردم همراه بود،گفت: مردم با وحدت، همدلی و اتحاد بیشتری در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه شركت كردند و این در حالی است كه هیچ كس نمی‌تواند آن را كتمان كند.

به گزارش نما؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران، "سیدجلال ساداتیان" با اشاره به حضور پرشور و گسترده روز گذشته مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن اظهار داشت: راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن‌ماه امسال مردم کمی متفاوت‌تر از راهپیمایی‌های سال‌های گذشته بود، چرا که هرسال به تناسب خود مردم انگیزه‌های بیشتری برای دفاع از انقلاب و کلیت نظام در راهپیمایی شرکت می‌کنند.
وی با بیان اینکه انتخابات ۸۸ موجب شد تا کمی فاصله‌ میان دو قشر مردم ایجاد شود، ادامه داد: این در حالی است که این فاصله با انتخاب "دکتر روحانی" ترمیم شد، به گونه‌ای که روز گذشته با وجود برخی نگرانی‌ها از سوی گروه‌های مختلف، اما شاهد حضور پرشور تمامی اقشار مختلف مردم در روز راهپیمایی بودیم.
ساداتیان با بیان اینکه راهپیمایی امسال بسیار گسترده‌تر، پرشور‌تر و با گرمای بیشتر حضور مردم همراه بود، تصریح کرد: مردم با وحدت، همدلی و اتحاد بیشتری در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه شرکت کردند و این در حالی است که هیچکس نمی‌تواند آن را کتمان کند.
این کار‌شناس سیاست خارجی با تاکید بر اینکه رسانه‌های جهانی با واکنش واقع‌گرایانه‌تری نسبت به سال‌های گذشته حضور پرشور مردم را به جهانیان انعکاس دادند، به اظهارات روز گذشته "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا با "فرانسوا اولاند" رئیس‌جمهوری فرانسه علیه ایران گریزی داشت و افزود: حرف جدیدی در صحبت‌های رئیس جمهور آمریکا مطرح نشده است؛ به طور کلی قرار بر آن بوده تا ایران با 1+5 بر سر ۶ موضوعی که توافق کرده بوده، در ۶ ماه اول مذاکرات را به گونه‌ای پیش ببرند که یک حالت همه یا هیچ داشته باشد، یعنی یا روی همه موضوعات توافق کنند یا به معنای عدم توافق بر روی هیچ یک از موضوعات هیچ‌گونه توافقی نداشته باشند.
ساداتیان بیان کرد: این مذاکرات به گونه‌ای است که باید به صورت گام به گام به جلو پیش رود و تا به نقطه پایان نرسد، نمی‌توان‌ آن را به معنای توافق کلی تلقی کرد.
دیپلمات سابق ایران در لندن، با اشاره به لغو برخی تحریم‌های اقتصادی از سوی کشورهای اروپایی نسبت به جمهوری اسلامی ایران، افزود: در بحث لغو تحریم‌ها کشورهای اروپایی نسبت به آمریکایی‌ها سریع‌تر اقدام کرده‌اند، که همین امر موجب شده تا آمریکایی‌ها برای حفظ منافعش احساس کنند باید هشدارهایی نسبت به آن‌ها داشته باشند.
ساداتیان تصریح کرد: لغو تحریم‌های کشورهای اروپایی نسبت به ایران در زمینه‌های مختلف کشتیرانی، بیمه، پولی و بانکی بود، حتی آن‌ها خواستار عدول بخشی از تحریم‌های مربوط به سازمان ملل شده‌اند که این امر چندان خوشایند آمریکایی‌ها نیست، از این رو مقامات آمریکایی نسبت به این اقدام هشدار می‌دهند.
این کار‌شناس سیاست خارجی در پایان با تاکید بر اینکه آمریکا انتظار دارد تا اروپایی‌ها مطابق با توافق کلی که با ۱+۵ داشته گام بردارند، به مذاکرات آتی هسته‌ای ایران با طرف غربی اشاره و خاطرنشان کرد: باید اجازه دهیم تا مذاکرات آتی میان ایران با طرف غربی که مرحله‌ای برای ۷ موضوع کلی توافقات نهایی است شود، بنابراین باید با واقع بینی و نه خوش بینی در انتظار آن باشیم.

۱۳۹۲/۱۱/۲۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...