نسخه چاپی

سوال از ظریف درباره هولوكاست به ۷۰ امضا رسید

عکس خبري -سوال از ظريف درباره هولوکاست به ?? امضا رسيد

عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعلام كرد تعداد امضاهای سوال از وزیر امور خارجه پیرامون هولوكاست و رژیم اشغالگر قدس به ۷۰ رسید.

به گزارش نما؛ به نقل از فارس، محمدجواد کریمی‌قدوسی نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خانه ملت درباره سوال از محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه پیرامون اظهارنظر وی درباره هولوکاست و رژیم اشغالگر قدس گفت: امضاهای این سوال به 70 رسید.
وی اضافه کرد: این سوال به وزارت خارجه رسیده و در اولین جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس مورد بررسی قرار می‌گیرد.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی طی سوالی خواستار پاسخگویی محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه درباره اظهاراتش پیرامون رژیم اشغالگر قدس و هولوکاست شدند.
در خلاصه این سوال آمده است:
علت انفعال در نظرات شما در موضوع رژیم حرامزاده اسرائیل و هولوکاست چیست؟
شرح سوال بدین شرح است:
وزیر امور خارجه در گفت‌وگوی اختصاصی با برنامه بامدادی مشترک تلویزیون یک و دو آلمان در پاسخ به پرسشی درباره هولوکاست و اسرائیل پاسخ می‌دهد: کشتار جمعی یهودیان را نمی‌توان انکار کرد و باید از تکرار چنین جنایتی جلوگیری کرد، ایشان به نقض دائمی حقوق فلسطینیان اشاره کرد و گفت: موضع ایران همواره دفاع از حقوق فلسطینیان بوده است و این موضوع را باید فلسطینیان حل کنند ما از این منطقه دور هستیم این وظیفه ما نیست که اسرائیل را به رسمیت بشناسیم یا نه، بلکه فلسطینیان باید درباره این موضوع تصمیم‌گیری کنند.
به گفته ظریف باید پیشنهادهایی روی میز قرار گیرند که مورد قبول فلسطینیان باشد.
وی افزود: همان طور که جنایت علیه یهودیان محکوم است، هرگونه جنایت علیه فلسطینیان نیز باید محکوم شود، هولوکاست نباید بهانه‌ای برای نقض حقوق فلسطینیان باشد.
این سخنان در حالی است که موضع جمهوری اسلامی در بیان بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) در موضوع اسرائیل شفاف بیان شده است: اسرائیل باید از صحنه روزگار محو شود، قبلا هم تذکر داده‌ام که دولت غاصب اسرائیل با هدف‌هایی که دارد برای اسلام و ممالک مسلمین خطر عظیم دارد و خوف آن است که اگر مسلمین به آن مهلت دهند، فرصت از دست برود و جلوگیری از آنها امکان‌پذیر نشود و چون احتمال خطر متوجه به اساس اسلام است، لازم است بر دول اسلامی به خصوص و بر سایر مسلمین عموما به رفع این ماده فساد را به نحو که امکان دارد بنمایند و از کمک به مدافعان کوتاهی نکنند و جایز است محل صدقات در این امر مهم حیاطی صرف کنند.
حال با روشن شدن این محکمات جمهوری اسلامی ایران، دلیل انفعال شما در موضوع رژیم حرامزاده اسرائیل چیست؟

۱۳۹۲/۱۱/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...