نسخه چاپی

چرا ناطق نوری در اجلاس بین المجالس اسلامی غیبت داشت؟

عکس خبري -چرا ناطق نوري در اجلاس بين المجالس اسلامي غيبت داشت؟

شیخ‌الاسلام ادامه داد: در همان اجلاس و پس از اعتراض این كشورها تصویب شد كه از آن به بعد نام سخنرانان باید به تایید برسد و در همان اجلاس تصویب شد كه آقای ناطق نوری در فهرست سخنرانی نباشد.

به گزارش نما؛ به نقل از روزنامه خراسان مشاور امور بین‌الملل رئیس مجلس، دلایل غیبت حجت‌الاسلام ناطق نوری در اجلاس بین‌المجالس اسلامی را اعلام کرد.
حسین شیخ‌الاسلام شامگاه گذشته در نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین در این‌باره اظهار کرد: حجت‌الاسلام ناطق نوری به عنوان یکی از پایه‌گذاران کنفرانس بین‌المجالس اسلامی همواره به این کنفرانس دعوت می‌شد.
وی افزود: اما سخنرانی ایشان در اجلاس اندونزی دچار چالش جدی شد و تعدادی از کشورهای حاشیه خلیج فارس به آن عکس‌العمل شدیدی نشان دادند.
شیخ‌الاسلام ادامه داد: در همان اجلاس و پس از اعتراض این کشورها تصویب شد که از آن به بعد نام سخنرانان باید به تایید برسد و در همان اجلاس تصویب شد که آقای ناطق نوری در فهرست سخنرانی نباشد.
وی افزود: در نهمین کنفرانس قبل از شروع اجلاس برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس به طور صریح و یا پنهانی به آقای لاریجانی این پیام را رساندند که اگر آقای ناطق نوری در اجلاس حضور داشته باشد جلسه را ترک خواهند کرد. بر این اساس برنامه‌ریزی شد تا در ضیافت شامی که از سوی لاریجانی ترتیب داده می‌شود از پایه‌گذاران این کنفرانس تقدیر شود و در آنجا آقای ناطق نوری سخنرانی کند اما ایشان علاوه بر غیبت در اجلاس افتتاحیه در مراسم شام نیز حاضر نشدند.

۱۳۹۲/۱۲/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...