نسخه چاپی

اخبار ویژه روزنامه های سه‌شنبه؛

یعنی چی كه آدم معرفی می‌كنم پست نمی‌دهند؟

یعنی چی كه آدم معرفی می‌كنم پست نمی‌دهند؟!، ورود لاریجانی به بحث دانشجویان ستاره دار، مجوز روحانی برای واگذاری ساختمان وزارت صنعت به وزارت دادگستری ، ادعای یك عضو جبهه پایداری و ... از جمله مهم ترین اخبار ویژه روزنامه های سه شنبه است.

*کیهان

یعنی چی که آدم معرفی می‌کنم پست نمی‌دهند؟!

فائزه هاشمی در مصاحبه با یک روزنامه وابسته به آل سعود مدعی شد وضعیت سیاسی زنان در بعد از انقلاب بدتر شده و وضع قبل از انقلاب بهتر بوده است.

وی بی آن که به وضعیت بسته فضای سیاسی در رژیم سعودی اشاره کند، به الشرق الاوسط گفته است: وضعیت سیاسی زنان در قیاس با قبل از انقلاب نه تنها پیشرفت نکرده بلکه عقبگرد هم داشته‌ایم.

فائزه هاشمی ادامه می‌‌دهد: به نظرم در حوزه زنان، دولت جدید شروع خوبی نداشته و احساس یک نوع زن‌ستیزی در این دولت دارم(!)
وی ادعا کرد:‌ متاسفانه زنان بیشتر حکم پیاده نظام را پیدا کرد‌‌ه‌اند. زحمت می‌کشند پا به پای مردان کار می‌‌کنند اما زمان تقسیم غنایم که می‌رسد، پست و سمت‌ها به جرم زن بودن به آنان داده نمی‌شود... نتیجه کارکرد زنان در دولت و در انتخاب آنان برای پست‌های کلیدی بسیار ناامیدکننده بود.

فائزه هاشمی آنگاه برای اثبات ادعای خود به این موضوع که افراد معرفی شده از سوی وی به کار گمارده نشده‌اند اشاره می‌کند و می‌گوید: من دو زن باسابقه و پرتجربه را به یکی از استاندارهای یکی از شهرها معرفی کردم تا این دو نفر را در سمت‌های مختلف قرار دهند. فکر می‌کنید چه جوابی شنیدم؟ به من گفتند که دو تا خانم خیلی زیاد است. من جواب دادم که شما این همه مدیر مرد دارید، زیاد نیستند اما خانم‌ها که به دو نفر برسند خیلی زیاد هستند.

وی درباره حضور اندک زنان در حزب کارگزاران هم گفته است: همان‌طور که قبلا هم اشاره کردم به برخی تفکرها برمی‌گردد که احزاب هم همان تفکرهای مردسالارانه را دارند. البته احزاب می‌توانند زمینه‌ها را برای برطرف کردن این مشکل فراهم سازند هرچند احزاب در ایران نیز با آنچه که در یک جامعه توسعه‌یافته حزب معنا پیدا می‌کند تفاوت دارند.

گفتنی است فائزه هاشمی در دوره مدیریت خود بر نشریه زنجیره‌ای زن، اقدام به مصاحبه و تطهیر بیوه فاسد محمدرضا پهلوی کرد که با اعتراض گسترده مواجه شد. وی چندی پیش تصریح کرد دوستان خوب بهایی و عضو سازمان مجاهدین (گروهک تروریستی منافقین) دارد که در تهران و بازداشت با آنها آشنا شده است.

چه کسی متهم است؟!

حسین قدیانی که با شکایت دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی و به اتهام اقدام علیه امنیت ملی به دادگاه فراخوانده شده بود، روز گذشته در شعبه 12 دادسرای فرهنگ و رسانه به سؤالات بازپرس پاسخ داد.

در این جلسه، بازپرس ضمن تفهیم اتهام اقدام علیه امنیت ملی، از وی خواست که از اتهام وارده دفاع کند. قدیانی ضمن رد اتهام وارده و تأکید بر اینکه مقالاتش تماماً در جهت تحکیم مبانی جمهوری اسلامی و امنیت ملی بوده، از بازپرس شفیعی خواست بصورت دقیق و مشخص بگوید کدام عبارت از مقالات وی مخل امنیت ملی بوده است؟ در اینجا معلوم شد که شاکی در شکایت خود، مصداق اخلال در امنیت ملی و اقدام برخلاف مصوبه شورای امنیت ملی را ذکر نکرده و صرفاً به ارائه شکایتی کلی اکتفا کرده است. علی‌رغم درخواست قانونی و به حق قدیانی برای مشخص نمودن مصداق اتهامش، بازپرس نسبت به صدور قرار وثیقه اقدام نمود. وی هم اکنون با قرار وثیقه آزاد است.

حسین قدیانی، نویسنده و روزنامه‌نگار در حالی به دلیل نگارش 4 یادداشت با عناوین «دهان ما پلمب نمی‌شود»، «دیپلماسی دولت و هسته‌ای ملت»، «آقایان! سر بولدوزر را بچرخانید طرف دشمن» و «غرور ملی شکست نه ساختمان تحریم» مورد تعقیب و محاکمه قرار گرفته که بسیاری از عوامل فتنه 88 در دولت جدید به مناصب و مشاغل مهم دولتی دست یافته‌اند و کسی نگران امنیت ملی نشده است! از آن جمله می‌توان به انتصاب برخی مشاوران و معاونان در وزارت علوم اشاره و یا انتصاب فائزه هاشمی رفسنجانی به ریاست انجمن موسوم به دفاع از آزادی مطبوعات اشاره کرد که این امر علی‌رغم حکم قطعی و صریح دادگاه مبنی بر ممنوعیت هرگونه فعالیت صنفی و سیاسی وی بمدت 5 سال صورت گرفته است.

ایران با تدبیر آیت‌الله خامنه‌ای از آمریکا در رقابت جلو می‌افتد

«ماهیت استراتژي هسته‌ای ایران تغییری نکرده است.»

اندیشکده امریکن اینترپرایز ضمن انتشار این ارزیابی نوشت: مجموعه سخنان رهبر عالی ایران درباره مذاکرات و از جمله تعبیر نرمش قهرمانانه نشانه این است که ماهیت استراتژی ایران هیچ تغییری نکرده و صرفاً بحث بر سر تفاوت تاکتیک است.

مایکل روبین از کارشناسان اندیشکده امریکن اینترپرایز در ادامه این تحلیل می‌نویسد: «اگر اوباما هنوز درباره مذاکرات خوش‌باور است، بهتر است به جای مسافرت با جت ویژه ریاست جمهوری سوار یک اسب تک شاخ بشود که یک پری مهربان آن را به پیش می‌راند! شاید حسن روحانی با انگلیسی حرف زدن خود کاخ سفید و «جان کری»، وزیرامور خارجه، را به وجد آورده باشد اما واقعیت این است که روحانی و همکارانش همگی با هم ایالات متحده را به بازی گرفته‌اند.»

این مقام سابق «پنتاگون» افزود:‌ «فرضیات نادرست به منافع استراتژیک ما ضربه می‌زنند. کشورهایی مانند کره، ایران استانداردهای دیپلماسی آمریکا را نمی‌پذیرند و مطابق استانداردهای خود رفتار می‌کنند.»

روبین در ادامه تصریح کرد: وقتی رهبر عالی ایران از «نرمش قهرمانانه» صحبت کرد، کاخ سفید این سخنان را به منزله مهر تاییدی بر توافق هسته‌ای دانست اما (آیت‌الله) خامنه‌ای توضیح داد که این عبارت نشانه تغییر تاکتیک ایران است و در ماهیت دیپلماسی هسته‌ای تهران تاثیری ندارد.

وقتی ایران اعتقاد دارد که قدرت آمریکا رو به زوال است، عقب‌نشینی را لازم نمی‌بیند.

من در طول 35 سال اخیر، استراتژي ایرانی‌ها را که به زبان فارسی می‌گویند، بررسی و تحلیل کرده‌ام. آنها هدف خود را علناً اعلام می‌کنند و همچنان به بازی خود ادامه می‌دهند اینکه جمهوری اسلامی در بازی از آمریکا پیش بیفتد بسیار بد است اما بدتر از آن این است که الگوی بازی ایرانی‌ها همچنان عیان است ولی هیچ کس در آمریکا به خود زحمت نداده که آن را ببیند.

بعد از کارگزاران و مشارکت حزب دولتی اعتدال هم می‌آید؟!

یک نماینده پیگیر تشکل فراکسیون حامی دولت در مجلس، از رایزنی با روحانی در این زمینه خبر داد.

ابراهیم نکو در مصاحبه با نشریه مثلث می‌گوید: ما یک جلسه در خدمت آقای روحانی بودیم دیشب به موضوع فراکسیون اشاره کرده و تشکیل حزب فراگیر اعتدال را هم پیشنهاد کردیم که ایشان رد نکردند در واقع مخالفت خودشان را اعلام نکردند.

با وجود همراهی گسترده فراکسیون اکثریت مجلس (رهروان ولایت) در حمایت از دولت که در رأی اعتماد به وزرا جلوه‌گر شده برخی حامیان دولت در صددند فراکسیون اعتدال را در حمایت از دولت راه‌اندازی کنند و این در حالی است که همین طیف در زمان مدیریت دولت گذشته، علیه وکیل‌الدوله‌ها موضع می‌گرفتند.

نکو در مصاحبه با مثلث همچنین درباره مخالفت علی لاریجانی رئیس مجلس با تشتت و انشعاب در فراکسیون رهروان گفت: آقای لاریجانی ضمن آنکه ریاست مجلس را برعهده دارد یک نماینده هستند و یک رأی دارند، بنابراین ایشان با منطق خودشان قضاوت می‌کنند که البته اشکالی هم ندارد، در واقع از آنجایی که آقای لاریجانی احتمال می‌دهند شاید این فراکسیون جدید وکیل‌الدوله باشد چنین اظهار نظری مطرح می‌کند. هر چند حتی اگر فرض را بر این بگذاریم که فراکسیون وکیل‌الدوله هم باشد کسی نمی‌تواند مانع تشکیل آن شود زیرا در گذشته هم شاهد تشکیل چنین فراکسیونی بوده‌ایم. من از جهاتی نگاه آقای لاریجانی را منطقی می‌دانم اما شرط این نگاه آن است که در فراکسیون رهروان در دیدگاه‌ها تجدید نظر صورت گیرد و بعید است ما شاهد تجدیدنظر در دیدگاه رهروانی‌ها باشیم.

وی با انتقاد از کارت زرد و تذکر نمایندگان به برخی وزرا، این کار را که اعمال حق بلکه مسئولیت نمایندگی است غیر منطقی توصیف کرد و در ادامه درباره تشکیل فراکسیون موسوم به صدای ملت از سوی علی مطهری گفت: فراکسیون صدای ملت نگاه کاملاً سیاسی دارد و حتی فراتر از سیاست‌های معقولی است که در دو فراکسیون بزرگ مجلس دیده می‌شود. بنابراین چنین فراکسیونی به طور حتم به سمت افراطی‌گری روی خواهد آورد.

گفته می‌شود اصلاح‌طلبان پشت ماجرای تشکیل فراکسیون دولتی اعتدال هستند هر چند که برخی از حامیان دولت معتقدند تشکیل چنین فراکسیونی ضمن اینکه موجب خوردن برچسب «دولتی بودن» به نمایندگان عضو می‌شود، باعث انسجام بیشتر دو فراکسیون رهروان و اصولگرایان خواهد شد. یک مانع دیگر در برابر طراحان فراکسیون جدید، ظرفیت اعضا چندان که پیش‌بینی می‌شود بیش از 60 تا 70 نماینده مجموعاً در این فراکسیون جمع نشوند.

لرد انگلیسی: لغو تحریم‌ها فقط در حد حرف است

رئيس اتاق بازرگانی انگلیس و ایران گفت تحریم‌های ایران سر جای خود باقی است و صحبت از تجارت با ایران فقط در حد حرف است.

لرد نورمن لامونت که چندی پیش همراه جک‌استراو به تهران آمد، به بی‌بی‌سی گفته است: من با وزیر خارجه سابق بریتانیا در قالب هیئتی پارلمانی به تهران رفتیم و می‌خواستیم مطمئن شویم آیا می‌توان سفارت بریتانیا در تهران را بازگشایی کنیم. تمرکز روی مسائل سیاسی بود. ما در مورد موضوعات اقتصادی رایزنی نکردیم.وی درباره تجارت و عقد قرارداد با ایران گفت موجی از حدس و گمان در رسانه‌ها راه افتاده اما واقعاً خیلی زود است که بخواهیم درباره تجارت بزرگ با ایران صحبت کنیم.

لامونت اضافه کرد: تحریم‌ها هنوز سر جای خودش است بنابراین هیچ شرکتی عملاً به همکاری و بستن قراردادهای جدید با ایران نیست چون این کار غیرقانونی بوده و فعلاً همه چیز در حد حرف زدن است؛ حتی اگر توافق نهایی هم صورت بگیرد تحریم‌ها به این زودی لغو نخواهد شد.

اخیراً یک هیئت 100 نفره از نمایندگان شرکت‌های فرانسوی به تهران سفر کردند اما همزمان وزیر خارجه فرانسه به این شرکت‌ها هشدار داد که تحریم‌ها سر جای خود باقی است.

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه روز گذشته ضمن یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد تحریم‌ها تا دستیابی به توافق نهایی برچیده نخواهد شد.

رومن نادال می‌گوید تا زمانی که به توافق جامع با ایران دست نیابیم امکان برداشتن تحریم‌ها وجود ندارد.
در حالی که مقامات آمریکایی قبل و بعد از توافق ژنو تصریح داشتند ساختار کلی تحریم‌ها سر جای خود باقی می‌ماند، برخی رسانه‌ها و چهره‌های سیاسی در ایران به هنگام اعلام توافق ژنو ادعا کرده‌اند در ساختار تحریم‌ها به خاطر این مذاکره شکاف اساسی افتاده است.

ما را که راه نمی‌دهند اما اگر راه دادندتظاهرات 13 آبان تعطیل!

یک اندیشکده آمریکایی ابراز امیدواری کرد دیپلمات‌های آمریکایی مذاکرات هسته‌ای بتوانند بعد از سالها، اجازه حضور در تهران را پیدا کنند!
در این میان جان لیمبرت از جاسوسان گروگان‌گرفته شده در لانه جاسوسی گفته که ایران درباره امنیت آمریکایی‌ها تضمین بدهد وتظاهرات 13 آبان را نیز تعطیل کند!

سایت اندیشکده شورای آتلانتیک در تحلیلی به قلم باربارا اسلاوین نوشت: در صورت دستیابی به توافق هسته‌ای جامع می‌توان از ایران خواست بعد از سال‌ها اجازه بازگشت دیپلمات‌های آمریکایی را به تهران بدهد. «اتحادیه امور عمومی آمریکایی‌های ایرانی‌تبار (PAAIA) در گزارشی می‌گوید وقت چنین درخواستی رسیده است. اما مقامات عالی‌رتبه دولت آمریکا اعلام کرده‌‌اند این امر فقط در صورت دستیابی به توافق جامع هسته‌ای می‌تواند مورد بررسی قرار گیرد.» این گزارش توسط «رامین عسگرد»، کارمند سابق وزارت امور خارجه آمریکا تهیه شده است. وی مشاور سیاسی «دیوید پترائوس» رئیس سابق سیا در «فلوریدا» است و در گزارش خود استدلال کرده که سیاست واشنگتن در قبال ایران به خاطر غیبت طولانی دیپلمات‌های آمریکایی در ایران فلج شده است.

این تحلیل می‌افزاید: «بدون حضور دیپلمات‌های آمریکایی در ایران، سیاست آمریکا دچار بی‌نظمی شده است.

اندیشکده آتلانتیک در ادامه از قول جان لیمبرت (جاسوس به گروگان‌گرفته شده و دستیار سابق وزارت خارجه آمریکا) نوشت: ایران باید امنیت آمریکایی‌ها را که به تهران برمی‌گردند تضمین کند و تظاهراتی را که هر سال در سالروز تسخیر سفارت آمریکا برگزار می‌شود، محدود کند(!!) من خواهان این نیستم که ایران برای گروگان‌گیری عذرخواهی کند اما باید به این اشاره کند که اجازه نخواهند داد این اتفاق دوباره تکرار شود.

اظهارات لیمبرت در حالی است که طبق اسناد لانه جاسوسی، سفارت آمریکا مشغول طراحی کودتا، تحریک اختلافات قومی و حمایت از گروهک‌های تجزیه‌طلب در ایران بوده اما هنوز از خیانت‌های خود عذرخواهی نکرده است.

گفته می‌شود آمریکایی‌ها مایلند در پوشش سفر کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، یکی از دیپلمات‌های خود را به تهران بفرستند. این در حالی است که ملت ایران در 22 بهمن امسال گسترده‌تر و مصمم‌تر از همیشه شعار مرگ بر آمریکا سر داده و از مواضع خصمانه و متکبرانه شیطان بزرگ اعلام انزجار کردند. با این وصف پیش‌بینی می‌شود شیطنت محتمل با اعتراض گسترده عمومی مردم مواجه شود.

*خراسان

مجوز روحاني براي واگذاري ساختمان وزارت صنعت به وزارت دادگستري
بر اساس مجوز روزهاي اخير حجت الاسلام روحاني رييس جمهور کشورمان که با استناد به مصوبه وزيران عضو کميسيون لوايح دولت صورت گرفته، مقرر شده ساختمان اداري متعلق به وزارت صنعت، معدن و تجارت به مساحت 3800 متر مربع عرصه و حدود ۹۰۰۰ متر مربع اعيان، واقع در خيابان وليعصر تهران به وزارت دادگستري منتقل و سند آن نيز به نام وزارتخانه مذکور ثبت شود.

کمک 300 ميليوني دولت براي بررسي زلزله
بر اساس ابلاغيه روزهاي اخير يک مسئول ارشد اجرايي به فرجي دانا وزير علوم، مقرر شده با توجه به قانون نحوه اعمال نظارت بر کاهش هزينه هاي غير ضروري و جلوگيري از تجمل گرايي، پژوهشگاه بين المللي زلزله شناسي و مهندسي زلزله مجاز باشد تا سقف 300 ميليون تومان از محل اعتبارات دولتي براي برگزاري يک نشست علمي بين المللي در زمينه زلزله هزينه کند.

*ایران

ورود لاریجانی به بحث دانشجویان ستاره دار

خبر اول این که یک نماینده مجلس شورای اسلامی از جلسه رئیس مجلس برای بررسی شکایت نمایندگان درخصوص دانشجویان ستاره‌دار خبر داد. زهره طبیب‌زاده عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با فارس از جلسه علی لاریجانی با نمایندگان وزارت علوم درباره دانشجویان ستاره‌دار خبر داد و گفت: حدود پنجاه نفر از دانشجویان ستاره‌دار با اخذ تعهد دوباره به تحصیل مشغول شده‌اند که باید مشخص شود مبنای این تصمیم چه بوده است.

پرونده محمدرضا رحیمی به دادگاه فرستاده می‌شود

خبر دیگر این که بازپرس دادسرای کارکنان دولت برای محمد رضا رحیمی معاون اول دولت دهم به استناد دلایل و مستندات پرونده درخصوص اتهام‌های مطروحه، قرار مجرمیت صادر کرد. یک منبع آگاه به ایرنا، گفت: «شعبه پنجم بازپرسی دادسرای کارکنان دولت برای آقای رحیمی قرار مجرمیت صادر کرده است.» پیشتر وکیل مدافع رحیمی از تکمیل تحقیقات این پرونده و ارسال آن برای دادستان تهران به منظور اظهار نظرنهایی خبر داده بود اما وی از صدور قرارمجرمیت یا منع تعقیب در این پرونده اظهار بی‌اطلاعی کرده و گفته بود اطلاع ندارد پرونده با کدام حالت برای اظهار نظر به دادستان تهران ارجاع شده است.

رفع تحریم 7 ساله از دفتر پژوهشی وزارت خارجه

شنیدیم که کشورهای اروپایی که بعد از برگزاری همایش بررسی هولوکاست در دفتر مطالعات وزارت خارجه حضور در این محل را تحریم کرده بودند بعد از 7سال تحریم نشست‌های خود را در این محل برگزار می‌کنند. دیروز همایش گرامیداشت هشتادمین سال برقراری روابط ایران و دانمارک با مشارکت سفارت دانمارک در تهران در دفتر مطالعات وزارت خارجه برگزار شد.

مدیر مسئول روزنامه آسمان از اوین آزاد شد

با خبر شدیم که عباس بزرگمهر مدیرمسئول روزنامه توقیف شده آسمان که به اتهام نشر مطالب خلاف موازین اسلامی و توهین به مقدسات بازداشت شده بود، با تودیع وثیقه 300 میلیون تومانی از زندان اوین آزاد شد.

اعتراض سایت الف به محسن رضایی

خبر رسیده که سایت خبری الف وابسته به احمد توکلی از نمایندگان مجلس با انتشار یادداشتی به سخنان محسن رضایی در یک برنامه تلویزیونی اعتراض کرد. یادداشت‌نویس الف نوشته: مجلس در موضوع تعیین نرخ خوراک پتروشیمی‌ها با جوسازی، لابی بسیار سنگین شرکت‌های پتروشیمی و حامیان سیاسی و رسانه‌ای که می‌گفتند این تغییر قیمت سبب «برهم خوردن امنیت اقتصادی» و «سقوط بورس خواهد شد» مواجه شد. نویسنده، رضایی را برای بیان این جمله که «کاهش ۱۰درصدی شاخص بورس به خاطر برخی ناپختگی‌ها در مجلس و دولت است!» به همصدایی با رانتخواران پتروشیمی متهم کرد و از او خواسته: «اکنون که معلوم شده کاهش شاخص بورس ربطی به تصمیم مجلس نداشته، لازم است آقای رضایی از نمایندگان مجلس عذرخواهی کنند.»

ادعای یک عضو جبهه پایداری

دست آخر این که یک نماینده مجلس عضو جبهه پایداری، اظهارات اخیر معاون وزیر خارجه امریکا را حاصل مواضع منتقدان هسته‌ای دانست. به گزارش فرارو پس از آنکه وندی شرمن، معاون وزیر خارجه امریکا و مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای امریکا در جمع خبرنگاران اعلام کرد که در چارچوب توافق جامع نهایی درباره برنامه هسته‌ای، ایران می‌تواند برای «تأمین نیازهای علمی خود» به برنامه غنی‌سازی «محدود و نظارت‌شده» ادامه دهد. قاسم جعفری، عضو جبهه پایداری با تأکید بر اینکه امریکایی‌ها قابل اعتماد نیستند، گفت: معتقدیم انتقادهای ما بود که باعث شد مقامات امریکایی ناچار شوند اکنون به حق غنی‌سازی ایران اعتراف کنند.

*تهران امروز

دانشگاه ايرانيان حق‌پذيرش‌دانشجو ندارد

سيدحسين حسيني مديركل دفتر گسترش آموزش عالي گفت: به تازگي اعلام شده است كه وزارت علوم در دانشگاه ايرانيان نماينده‌اي دارد و همچنين بيان شده كه دانشگاه ايرانيان به استناد مجوزهاي قبلي قصد پذيرش دانشجو دارد در صورتي كه اين مسائل صحت ندارد و از سوي شوراي گسترش آموزش عالي مجوز دانشگاه ايرانيان صادر نشده است. به گزارش جهان نيوز وي افزود:‌ مسئولان اين دانشگاه مجوزي را به عنوان مجوز اصولي اخذ كرده بودند كه بر اساس آن مي‌توانند ساختارها و امكانات مورد نياز خود را فراهم كنند تا پس از آن مجوز قطعي دريافت شود ولي مجوز اصولي به معناي اجازه دادن براي پذيرش دانشجو نيست.

عارف مسير خود را جدا مي‌كند؟

دانا نوشت: شنيده‌ها حاكي از آن است كه محمدرضا عارف در حال انجام فعاليت‌هاي انتخاباتي خود است و اخيرا هم اين فعاليت‌ها را به شدت افزايش داده است. درهمين راستا وي تلاش‌هايي را براي جدا كردن اصلاح‌طلبان از خودش انجام داده است؛ همچنين يكي از برنامه‌هاي عارف راه‌اندازي يك تشكل جديد با محوريت شخص خودش است. پيش از اين هم اخباري درخصوص وجود اختلافات ميان عارف و اصلاح‌طلبان منتشر شده بود كه در پي جدايي عارف از بنياد باران و تاسيس بنياد اميد ايرانيان اين خبر قوت گرفت. همچنين برخي از اصلاح‌طلبان حضور عارف در انتخابات مجلس شوراي اسلامي را به عنوان خطري براي خود عنوان كرده بودند. در همين راستا اخباري درخصوص تشكيل تشكل اميد ايرانيان توسط عارف و راه‌اندازي شاخه جوانان اين تشكل و فعاليت آن به گوش مي‌رسد.

شكايت كميسيون اصل 90 از جنتي

سخنگوي كميسيون اصل 90 مجلس با اعلام شكايت افراد حقيقي و حقوقي از وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي درباره روند هجمه‌ها در رسانه‌ها و ابتذال در جامعه گفت: پس از تعطيلات مجلس وزير ارشاد در اين كميسيون حاضر و پاسخگو باشد. به گزارش ايرنا؛ مصطفي افضلي فرد افزود: اين گزارشات و شكايت در حوزه‌هاي هنر و مطبوعات است.

اظهارات همسرشاهد ايراني در پرونده كرسنت

هشت صبح: همسر شاهد ايران در پرونده كرسنت كه چندي پيش به‌طور مشكوك در دوبي ناپديد شد دولت انگليس را در اين ماجرا و «به خطر انداختن زندگي» همسرش مقصر دانست. عباس يزدي، تبعه ايراني تنها شاهد پرونده كرسنت بود و شهادت وي مي‌توانست نقش مهمي در تغيير مسير اين پرونده به نفع ايران داشته باشد.

وي در روز 25 ژوئن 2013 پس از ارائه مداركي به دادگاه رسيدگي‌كننده به اين پرونده از طريق ويدئو كنفرانس، در دوبي ناپديد شد. قرار بود وي به‌طور حضوري نيز در دادگاه لاهه شهادت دهد.


* جام جم
توصیه دانشجویان بسیجی به روحانی

600 مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های کشور در نامه‌ای سرگشاده به رئــیس‌جمهور، تاکید کردند: از حضور اصحاب فتنه در مدیریت‌های میانی جلوگیری کنید.

به گزارش نسیم، آنها همچنین نسبت به آنچه احیای دوباره «شارلاتانیزم مطبوعاتی» خوانده‌اند، ابراز نگرانی کرده‌اند. در نامه این دانشجویان آمده است که: «از شما مطالبه داریم با نظارت دقیق بر عملکرد حوزه فرهنگی دولت در هنر،‌ سینما و مطبوعات با هرگونه تساهل سکولاریستی مقابله نمایید تا به اسم اعتدال و آزادی فرصت برای جولان برخی هنرمندان ضد ارزشی فراهم نشود و هنر ارزشی و انقلابی در سایه بی‌توجهی به مسلخ نرود.»

بررسی پرونده آسمان در هیات نظارت

چهار روز پس از توقیف روزنامه آسمان، پرونده این روزنــامه در جلسه روز گذشته هیات نظارت بر مطبوعات مطرح شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، سیدعلاءالدین ظهوریان، دبیر هیات نظارت بر مطبوعات در این رابطه گفت: با عنــــایت به‌این‌که قوه قضاییه بر اساس وظیفه قانونی خود، تخلف آن روزنامه را پیگیری کرده است، نیازی به اتخاذ تصمیم جدیدی از سوی این هیات دیده نشد. وی افزود: همچنین در این جلسه درباره تغییر وضع 19 نشریه تصمیم‌گیری شد و شماری از آنها مورد موافقت قرار گرفت.

توصیه حدادیان به مداحان بسیجی

سعید حدادیان، از مداحان تهرانی در جمع مداحان بسیجی در توصیه‌ای به آنها گفت: سعی کنید (برای مداحی) پول نگیرید و تلاش کنید برای خود شغلی داشته باشید و از همین راه برای مجالس امام حسین(ع) خرج کنید. به گزارش سایت جهان، وی ادامه داد: عده‌ای در قبال کار مداحان، رانت و موقعیت‌های خاص پیشنهاد مــی‌کنند، خدای نکرده به روزی‌رسانی خداوند و حضرت ولی عصر(عج) و حضرت امام حسین(ع) شک نکنید و ارزش کارتان را با پول مقایسه نکنید.

پرونده مذاکرات، در کمیسیون اصل 90

به دنبال فــــراخوانده شدن وزیر امور خارجه کشورمان به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس برای پاسخ به برخی پرسش‌ها، سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس نیز از بررسی عملکرد وزارت خارجه در مذاکرات هسته‌ای در این کمیسیون با حضور محمدجواد ظریف خبر داد.

مصطفی افضلی‌فرد در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: شکایاتی که از وزارت خارجه در کمیسیون اصل 90 وجود دارد و همچنین پرونده‌های مربوط به این وزارتخانه، محور گفت‌وگو با این وزارتخانه است.در همین حال اعلام شده که وزیر امور خارجه امروز برای گفت‌وگو با اعضای کمیسیون امنیت ملی به مجلس می‌رود. وی قرار بود روز یکشنبه به این کمیسیون برود که به دلیل دیدار با همتای بلژیکی‌اش، به مجلس نرفت.

دفاع رایس از مذاکرات هسته‌ای

یک روز پس از آن‌که وندی شرمن، معاون وزیر امور خارجه آمریکا به حق ایران در غنی‌سازی اورانیوم اذعان کرد، سوزان رایس، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در گفت‌وگو با شبکه ان.‌بی.‌سی با دفاع از گفت‌وگوهای هسته‌ای ایران و 1+5 گفت: اکنون این فرصت وجود دارد که به راه‌حلی مسالمت‌آمیز و جامع برسیم؛ موضوعی که شش ماه قبل ممکن نبود. به گزارش نسیم، وی با بیان این‌که در مذاکرات به روسیه نیاز داریم، بیان کرد: نمی‌دانیم موفق خواهیم شد، اما می‌دانیم به هدف نزدیک‌تر شده‌ایم.

صدور قرار مجرمیت علیه معاون اول احمدی‌نژاد

خبرگزاری ایرنا به نقل از یک منبع آگاه نوشت: شعبه پنجم بازپرسی دادسرای کارکنان دولت برای محمدرضا رحیمی قرار مجرمیت صادر کرده است

. پیشتر وکیل مدافع رحیمی از تکمیل تحقیقات این پرونده و ارسال آن برای دادستان تهران به منظور اظهار نظر نهایی خبر داده بود، اما وی از صدور قرار مجرمیت یا منع تعقیب در این پرونده اظهار بی‌اطلاعی کرده و گفته بود اطلاع ندارد پرونده با کدام حالت برای اظهار نظر به دادستان تهران ارجاع شده است.

جلسه لاریجانی با نمایندگان وزارت علوم

در حالی ‌که رسیدگی به پرونده دانشجویان ستاره‌دار در ماه‌های اخیر از موضوعات بحث‌برانگیز میان برخی نمایندگان و وزارت علوم بوده است، خبرگزاری فارس از برگزاری جلسه‌ای میان علی لاریجانی و نمایندگان وزارت‌ علوم درباره این دانشجویان خبر داد.

زهره طبیب‌زاده، عضو کمیسیون آموزش مجلس در این باره با اشاره به آخرین وضع دانشجویان ستاره‌دار و پذیرش مجدد آنان گفت: حدود 50 نفر از دانشجویان ستــاره‌دار با اخذ تعهد دوباره به تحصیل مشغول شده‌اند که باید مشخص شود مبنای این تصمیم چه بوده است.

وزارت علوم: دانشگاه ایرانیان را به رسمیت نمی‌شناسیم

با وجودی که بار دیگر موضوع پذیرش دانشجو در دانشگاه ایرانیان در برخی رسانه‌ها مطرح شده، مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می‌گوید: این دانشگاه اجازه فعالیت ندارد و آن را به رسمیت نمی‌شناسد.

سیدحسین حسینی در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: دانشگاه ایرانیان تاکنون مجوزی برای فعالیت دریافت نکرده است.

*قدس


اوباما محترم نیست


فرارو: طبق نظرسنجی مؤسسه گالوپ، برای نخستین بار بیشتر آمریکایی ها بر این باور هستند که باراک اوباما، رئیس جمهور ایالات متحده مورد احترام دیگر رهبران جهان نیست.

به خریدو فروش اعضا کاری نداریم


فارس: محمد آقاجانی معاون درمان وزیر بهداشت در مورد رقمهای میلیونی که در خرید و فروش‌ اعضای پیوندی، رد و بدل می‌شود، گفت: ارتباطات بین دهنده و گیرنده عضو، از کنترل وزارت بهداشت خارج است و مسایل انسانی، عاطفی، اجتماعی و اقتصادی بین دو نفر به ما مربوط نیست و ما به مسایل خصوصی افراد ورود نمی‌کنیم.

انتقاد آشنا از برنامه «درگوشی» صدا وسیما


ایرنا: حسام الدین آشنا نماینده قوه مجریه در شورای نظارت بر صداوسیما با اشاره به نامه خود به صداوسیما به دلیل اشاعه اکاذیب در این سازمان گفت: جوابیه صدا و سیما در برنامه «درگوشی» جمعه گذشته، چیزی جز تمسخر مجدد دولت نبود.

صدور قرار مجرمیت برای رحیمی


ایرنا: یک منبع آگاه از صدور قرار مجرمیت علیه محمد رضا رحیمی معاون اول دولت دهم خبر داد. شعبه پنجم بازپرسی دادسرای کارکنان دولت قرار مجرمیت برای رحیمی را صادر کرده است.

دانشگاهی که حق‌ پذیرش‌ دانشجو ندارد


فارس: سیدحسین حسینی مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی با اشاره به خبری مبنی بر پیش‌ثبت‌نام برخی رشته‌های دانشگاه ایرانیان، تأکید کرد این دانشگاه مجوزی برای فعالیت ندارد و نمی‌تواند اقدام به پذیرش دانشجو کند.

شبکه‌های صدا و سیما در هاتبرد


قدس آنلاین: شبکه‌های داخلی صداوسیما برای نخستین بار و با کیفیت «اچ دی» روی ماهواره هاتبرد قابل دریافت شدند.

مردم هرمزگان به رئیس‌جمهور نامه ننویسند


فردا: جاسم جادری ا ستاندار هرمزگان با بیان اینکه سفر رئیس‌جمهور به استان هرمزگان امروز انجام خواهد شد، از مردم خواست از نوشتن نامه به رئیس‌جمهور خودداری کنند و مسایل و مشکلات‌شان را از طریق شماره 111 بیان و پیگیری کنند.

دولت از عملکرد وزیر صنعت راضی نیست


تسنیم: سیدمحمد بیاتیان طراح طرح استیضاح وزیرصنعت گفت: استیضاح محمدرضا نعمت‌زاده فعلاً تا بعد از تعطیلات نوروز مسکوت مانده است. وی ادامه داد: ظاهراً می‌گویند مجموعه دولت از عملکرد وزیر صنعت راضی نیستند و قصد برکناری وی را دارند.

بازداشت معترضان در روسیه


مهر: پلیس روسیه دیروز به بازداشت بیش از 100 نفر از معترضان که در مقابل دادگاه رسیدگی کننده به اتهامات هشت نفر از متهمان تظاهرات سال 2012، تجمع کرده بودند، اقدام کرد.

اظهارات ضدایرانی نخست‌وزیر ایتالیا


جهان: «متیو رنتزی» نخست‌وزیر ایتالیا که روز شنبه گذشته به عنوان چهارمین نخست‌وزیر ایتالیا انتخاب شد، ضمن حمایت از رژیم صهیونیستی مدعی شد: ایران یکی از تهدیدهای اصلی خاورمیانه است.

ورود زودهنگام به انتخابات ممنوع


جهان: علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس با انتقاد از ورود زودهنگام به انتخابات گفت: این عده سعی دارند موضوعی را به جامعه و ‌تصمیمی را به مردم القا کنند؛ این عده تلاش می‌کنند یک نوع پیشداوری را بین مردم جا بیندازند و عملا مطلوب خود را به زبان بیاورند.

علت پخش نشدن مستند ریگی


جهان: مستند «عملیات آسمان» که قرار بود یکشنبه ‌شب 4 اسفندماه به مناسبت بازداشت ریگی معدوم پخش شود، بنا به دلایل فنی پخش نشد. بر اساس پیگیری‌ها به محض آماده شدن فیلم و رفع نواقص خبر پخش آن اعلام خواهد شد.

افخمی؛گزینه جدی ریاست دانشگاه تهران


تسنیم: افخمی از استادان دانشکده ادبیات دانشگاه تهران و از گزینه‌های پیشنهادی برای ریاست دانشگاه تهران گفت: مقامات وزارت علوم درباره ریاست دانشگاه تهران با من صحبت کرده‌اند.

توصیه حدادیان به مداحان


جهان: حاج سعید حدادیان مداح اهل بیت (ع) در یک کارگاه آموزشی دو روزه در حسینیه شهدای بسیج با توصیه به مداحان درباره دریافت پول از راه مداحی گفت: سعی کنید پول نگیرید و تلاش کنید برای خود شغلی داشته باشید و از همین راه برای مجالس امام حسین(ع) خرج کنید.

احتمال ابقای ضرغامی در رسانه ملی

دیده بان: برخی خبرها حاکی است احتمال ابقای ضرغامی در پست ریاست سازمان صدا وسیما وجود دارد.

«امارات» به میهمانان ایرانی ویزا نداد


فارس: دولت امارات از شرکت میهمانان ایرانی در کنفرانس بین المللی سازمان بهداشت جهانی که از دیروز در دبی آغاز به کار کرد، جلوگیری کرد. بنابر این گزارش، یک ساعت مانده به پرواز هیات ایرانی از سوی دفتر نمایندگی سازمان بهداشت جهانی در تهران اطلاع داده شد که دولت امارات با صدور ویزا مخالفت کرده است

۱۳۹۲/۱۲/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...