نسخه چاپی

ضرغامی می رود یا می ماند؟

عکس خبري -ضرغامي مي رود يا مي ماند؟

نماینده رئیس جمهور در شورای نظارت بر صدا و سیما گفت: دوره ریاست رئیس فعلی سازمان صدا و سیما به تدریج دارد تمام می‌شود و لازم نیست كسی برای این كار [تغییر رئیس این سازمان] تلاش بكند.

به گزارش نما؛ حسام‌الدین آشنا مشاور رئیس جمهور در امور فرهنگی در پاسخ به این پرسش که «برخی معتقدند مطرح کردن بحث‌هایی مانند تغییر مجری مصاحبه با رئیس جمهور و انتقادهای اخیر دولتی‌ها به صدا و سیما، سناریویی است برای تغییر رئیس این سازمان. نظر شما در این باره چیست؟» گفت: دوره ریاست رئیس فعلی سازمان صدا و سیما به تدریج دارد تمام می‌شود و لازم نیست کسی برای این کار تلاش بکند.
این اظهارات آشنا در حالی مطرح می‌شود که در روزهای اخیر خبرهایی مبنی بر احتمال ریاست عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در سازمان صدا و سیما مطرح شده است. در همین حال و به گفته سیدمضان شجاعی کیاسری عضو شورای نظارت بر صدا و سیما، دوره ریاست عزت‌الله ضرغامی در این سازمان اردیبهشت 93 به پایان می‌رسد.
حسام‌الدین آشنا در روزهای اخیر هم در یادداشتی در صفحه فیسبوک خود ضمن انتقاد از رویکرد صداو سیما نسبت به بی‌توجهی به نامه اخیر خود به ریاست این سازمان با استناد به قانون اساسنامه صدا و سیما لزوم فراهم شدن شرایطی برای احقاق حق افراد حقیقی و حقوقی که در برنامه‌های صدا و سیما حقی از آنها تضییع شده یا نسبتی به آنها داده شده، مورد تاکید قرار داده بود.
نماینده رئیس جمهور در شورای نظارت بر صدا و سیما دو روز پیش هم در سخنانی در مراسم رونمایی از کتاب «پایان تک‌صدایی» با انتقاد از ایجاد وقفه 90 دقیقه‌ای در پخش مصاحبه زنده رئیس جمهور گفته بود: این اقدام توسط شخص رئیس سازمان صد و سیما و با مدیریت مستقیم وی انجام شده است و بعد از آن، رئیس سازمان صدا و سیما موضوع را به شورای نظارت بر این سازمان ارجاع داده تا از ایشان دفاع شود. گویی این شورا، شورای نظارت برصدا و سیما نیست، بلکه شورایی برای دفاع از صدا و سیما مقابل قوای دیگر است!
آشنا همچنین گفته بود: از نگاه رئیس سازمان صدا و سیما، شورای نظارت برای این سازمان جلسه‌ای تشریفاتی است که هر دو هفته یک بار برای گپ زدن و گعده کردن تشکیل می‌شود. انگار این، شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما نیست، شورای نظارت صداوسیما بر رئیس‌ جمهور است!

۱۳۹۲/۱۲/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...