نسخه چاپی

فعال‌سیاسی بی‌تقوا، بهتراست درخانه‌‌بماند

رئیس مركز رسیدگی به امور مساجد گفت: اگر یك فعال سیاسی، اجتماعی و اقتصادی نمی‌تواند مرزها را رعایت كند، نمی‌تواند روی مرز تقوا راه برود، چنین كسی خوب است كه خانه‌نشین شود تا مردم از دست وی در امان باشند.

به گزارش نما؛ به نقل از روابط عمومی سرچشمه، حجت‌الاسلام محمدجواد حاج‌علی‌اکبری رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد، شب گذشته (دوشنبه ۵ اسفند ماه) در جلسه شرح و تفسیر صحیفه سجادیه که در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی (سرچشمه) برگزار شد به شرح و تفسیر بخش آغازین دعای ۳۹ از این کتاب شریف پرداخت.
وی افزود: در این دعا امام(ع) موضوع بسیار مهم و کلیدی روابط گفتاری و کلامی را مورد تأکید قرار می‌دهند و آن را به بیانی از پیامبر اکرم(ص) مستند می‌کنند که می‌فرمایند: ایمان مرد مؤمن استقرار پیدا نمی‌کند مگر قلب انسان به نقطه اعتدال و سلامت و استحکام برسد و قلب انسان به اعتدال نمی‌رسد مگر زبان او مستقیم شود.
حاج علی اکبری در ادامه پیرامون اقسام ظلم گفت: ظلم سه قسم است. ظلمی که آمرزیده نمی‌شود، ظلمی که مورد مؤاخذه قرار نمی‌گیرد و بخشیده می‌شود و ظلمی که ظالم از آن رها نمی‌شود.
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد در توضیح این مطلب افزود: ظلم نوع اول شرک به خدای متعال است و اگر کسی در آن حال بمیرد مورد مغفرت الهی قرار نمی‌گیرد، در ظلم نوع دوم، انسان به خودش ظلم می‌کند و ستم به کسی نکرده است. نوع سوم، یعنی ظلم و ستمی که صاحبش را ترک نمی‌کند، ستمی است که در بین بندگان خدا جریان پیدا می‌کند. حقوقی از دیگران در زمینه مال، جان و یا آبرو تضییع می‌شود. باز پس‌گیری این حق در دستگاه الهی شدید است و تا زمانی که مظلوم شخص را نبخشد صاحبش را رها نخواهد کرد.
وی در ادامه با ذکر توضیحی مردم را از ظلم به دیگران نهی کرد و گفت :اگر یک فعال سیاسی، اجتماعی، اقتصادی نمی‌تواند مرزها را رعایت کند، زبان و دستش مهار شده و در کنترل نیست، نمی‌تواند روی مرز تقوا راه برود، چنین کسی خوب است که خانه‌نشین شود تا مردم از دست وی در امان باشند.
حاج علی اکبری در پایان افزود: در فراز بعدی این دعا مطلب بسیار جالبی مطرح می‌شود و آن پیشکش در نزد خداوند است که به عنوان کلید رهایی عنوان شده است. در این فراز امام(ع) دعا می کنند: «که خدایا کسی که به من ظلم کرد را ببخش و آبرویش را حفظ کن و او را به خاطر من محاکمه نکن»، و این بخشش را در نهایت پیشکش و کلیدی برای رهایی خود می‌داند تا خداوند نیز از گناهان او بگذرد و در نهایت هر دو سعادتمند شوند.
ناگفته نماد، جلسه شرح و تفسیر صحیفه سجادیه دوشنبه هر هفته پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی به آدرس پایین‌تر از میدان بهارستان، نرسیده به چهارراه سرچشمه، انتهای خیابان شهید صیرفی پور برگزار می‌شود.

۱۳۹۲/۱۲/۶

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...