نسخه چاپی

مراسم اربعین "ابوالقاسم اسدی" دیپلمات شهید ایرانی برگزار می‌شود

عکس خبري -مراسم اربعين "ابوالقاسم اسدي" ديپلمات شهيد ايراني برگزار مي‌شود

مراسم اربعین "ابوالقاسم اسدی" دیپلمات شهیدی ایرانی كه چندی پیش طی اقدامی تروریستی در یمن به شهادت رسید فردا(پنج‌شنبه 8 اسفند ماه) در مسجد نظام مافی برگزار می‌شود.

به گزارش نما ، مراسم اربعین "ابوالقاسم اسدی" دیپلمات شهید ایرانی که چندی پیش طی اقدامی تروریستی در یمن به شهادت رسید فردا(پنج‌شنبه 8 اسفند ماه) از ساعت 16:30 تا 18 در مسجد نظام مافی برگزار می‌شود
گفتنی است؛ شهید اسدی دیپلمات 57 ساله کشورمان و مسئول مالی و کنسولی سفارت ایران در یمن، در منطقه الشمیله در مرکز صنعاء توسط افراد مسلح مورد اصابت گلوله قرار گرفت و با وجود تلاش سه ساعته پزشکان، به شهادت رسید.
به گفته منابع یمنی گلوله‌هایی به دست، سینه و شکم این شهید اصابت کرده بود.
وزارت امور خارجه کشورمان پس از این اتفاق، با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن ترور این دیپلمات ایرانی بر پیگیری جدی برای تعقیب، محاکمه و مجازات سریع عاملان این اقدام ضد بشری تاکید کرد.
به دنبال این حادثه غم‌انگیز کاردار یمن در تهران به وزارت خارجه کشورمان احضار و مراتب اعتراض شدید کشورمان نسبت به این اقدام تروریستی به وی ابلاغ شد.
ابوبکر القربی وزیر خارجه یمن نیز در تماس تلفنی با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان با ابراز تأسف از این حادثه، شهادت دیپلمات ایرانی را به ظریف و خانواده شهید ابوالقاسم اسدی تسلیت گفت.
وزیر خارجه کشورمان نیز حمله جنایتکارانه تروریست‌ها و شهادت دیپلمات ایرانی را محکوم و با اشاره به کنوانسیون‌های بین‌المللی، مسئولیت دولت یمن در حفظ امنیت سفارت و دیپلمات‌های ایران در مقابل هرگونه تعرض را یادآوری کرد.
وی افزود: دولت ایران بر لزوم معرفی و محاکمه عاملان این حادثه در اسرع وقت اصرار دارد و کماکان در انتظار آزادی و تعیین سرنوشت احمد نوبخت دیپلمات ربوده شده است.
ظریف گفت: اینگونه اقدامات تروریستی هرگز نخواهد توانست بر عزم ایران برای گسترش روابط با یمن تاثیر بگذارد.

۱۳۹۲/۱۲/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...