نسخه چاپی

ادامه واكنش ها نسبت به عملكرد صدا و سیما

انتظار داریم صداوسیما متناسب با این قضیه توازن و تعادل را برقرار كند، اما متاسفانه صداوسیما حتی برای شهرهای مرزی كانال های تلویزیونی دیجیتالی را تقویت نمی كند در صورتی كه در این شهرها می توان چند ده كانال كشورهای همسایه را دریافت كرد ولی كانال های تلویزیونی داخلی را دریافت نمی كنند.

به گزارش نما ، خانه ملت نوشت: نماینده مردم پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به امضای طرح تحقیق و تفحص از صداوسیما توسط برخی از نمایندگان گفت: صداوسیما در انجام وظایف خود از جمله استفاده از امکانات محلی و همچنین تجهیز نکردن شهرهای مرزی به فناوری های جدید کوتاهی کرده است.
«رسول خضری» درباره دلایل ارایه طرح تحقیق و تفحص از سازمان صداوسیما افزود: کشور ما دارای فرهنگ و گویش های مختلفی است که ظرفیت های مهمی برای پیشرفت و آبادانی محسوب می شوند.
مهمترین بخش سخنان خضری:
-انتظار داریم صداوسیما متناسب با این قضیه توازن و تعادل را برقرار کند، اما متاسفانه صداوسیما حتی برای شهرهای مرزی کانال های تلویزیونی دیجیتالی را تقویت نمی کند در صورتی که در این شهرها می توان چند ده کانال کشورهای همسایه را دریافت کرد ولی کانال های تلویزیونی داخلی را دریافت نمی کنند.
-همچنین باید استفاده از زبان های محلی در صداوسیما بیشتر باشد یعنی باید فرهنگ ناب اسلامی و تشیع با گویش های محلی در شهرهای ما بیشتر توسعه یابد ولی متاسفانه این رسانه در این زمینه سهل انگاری کرده است.
-استفاده از گویش ها و قومیت های مختلف کشور در صداوسیما مغفول مانده است و انتظار داریم که صدا و سیما بیشتر از قبل به این موضوع توجه کند.
-برای ارتباط میان مردم و نظام احتیاج به تحولی جدی در صداوسیما داریم که مغفول مانده و باید توسط کارشناسان و نمایندگان مجلس آسیب شناسی شود.
-سازمان صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران نسبت به عملکرد مدیران تبعیض گرا بوده و در خصوص توزیع عادلانه امکانات و تجهیزات فنی در سطح کشور بی تفاوتی کرده است.
-مناطق مرزی از حساسیت خاصی برخوردارند اما فاقد توجه این رسانه بوده اند و تبعیض در توزیع تجهیزات فنی موجب ناخشنودی مردم این مناطق شده است.
-در طرح تحقیق و تفحص از صداوسیما سوال شده است که چرا در مورد به روز رسانی امکانات فنی در نقاط محروم کشور توجهی نمی شود.
-طرح تحقیق و تفحص از صداو سیما و سازمان محیط زیست تقدیم هیات رییسه مجلس خواهد شد.

۱۳۹۲/۱۲/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...