نسخه چاپی

ظریف: بیانات رهبری راهگشای ما در ادامه مذاكرات

وزیر امور خارجه بیانات اخیر مقام معظم رهبری را راهگشای این وزارتخانه برای ادامه مذاكرات هسته ای از موضع عزت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران دانست.

به گزارش نما ، محمدجواد ظریف در نشست خبری مشترک با همتای عراقی خود در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران مبنی بر خوش‌بین نبودن رهبر معظم انقلاب از مذاکرات با 1+5 گفت: آنچه مقام معظم رهبری فرمودند در واقع دیدگاه مردم ایران و مشکل آنان با روش برخورد امریکا و کشورهای غربی با موضوع هسته ای است.
وی افزود: این مشکل اصولا ناشی از نحوه برخورد آنان با جمهوری اسلامی ایران در چند دهه گذشته است که بی‌اعتمادی شدیدی به غرب به‌ویژه به امریکا در مردم ما ایجاد کرده است.
ظریف گفت: اقداماتی که امریکا در چند ماه گذشته انجام داده است و بیانیه ها و گفتارهایی که از مقامات این کشور شنیده ایم هیچ کمکی به رفع این سوء تفاهم ها و رفع بدبینی و سوء ظن مردم ایران به نیات امریکایی ها نکرده و بیشتر، این نگرانی ها را تقویت کرده است.
وی افزود: به این علت، به این اظهارات و اقدامات، اظهار بدبینی و اعلام کردیم که با این گونه سخنان نمی توان اعتماد مردم ایران را جلب کرد.
ظریف اضافه کرد: مردم ما در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اعلام کردند که به هیچ وجه آماده نیستند حرف زور، تحمیل و ادعاهای غیرمربوط را بپذیرند و در مقابل این گونه ادعاها و گفتمان نامناسب مقاومت می کنند.
وی گفت: این گونه اظهارات و گفتمان نامناسب جایگاهی در قرن بیست و یکم ندارد و منفعتی برای کسانی که این سیاست را پیگیری می کنند نخواهد داشت.
وزیر امورخارجه افزود: رهبر معظم انقلاب همزمان، فرمودند که مردم و دولت ما بر تعهدات و قول خودشان می ایستند، ما خلف وعده نمی کنیم و آنچه را پذیرفته ایم انجام دهیم، انجام داده‌ایم و خواهیم داد و در مذاکرات جدی هستیم.
ظریف گفت: معتقدیم اگر طرف مقابل حسن نیت و اراده سیاسی برای رسیدن به تفاهم داشته باشد، تفاهم کاملا در دسترس است و می توان به آن دست یافت.
وی اضافه کرد: معتقدیم طرف مقابل انتخاب های زیادی جز رسیدن به تفاهم با ملت بزرگ ایران ندارد؛ ملت بزرگ ایران فقط به زبان تکریم و احترام پاسخ می دهد و در برابر زبان تحریم و تهدید مقاومت می کند همچنان که در گذشته نیز چنین کرده است و ادامه خواهد داد.

۱۳۹۲/۱۲/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...