نسخه چاپی

جزئیات برنامه پاسداشت شهیدان لشكر ۲۷ محمد رسول الله(ص)

عکس خبري -جزئيات برنامه پاسداشت شهيدان لشکر ?? محمد رسول الله(ص)

معاون پارلمانی و حقوقی سپاه در مجلس، گفت: در عملیات‌های بدر و خیبر برای اولین بار از سلاح‌ها و تجهیزات آبی خاكی استفاده شد و با ورود به شرایط جدید انگشت تعجب دشمنان به دهانشان فرورفت، اما به دلیل استفاده گسترده رژیم بعث عراق از سلاح‌های شیمیایی و اطلاعات ماهواره‌های اسرائیلی و آمریكایی و سكوت حامیان حقوق بشر و سازمان‌های بین المللی درباره جنایات صدام، مجروحین و شهدایی را تقدیم كشور، ملت و دین كردیم

به گزارش نما ، به نقل از باشگاه خبرنگاران ، سردار محمدرضا یزدی معاون پارلمانی و حقوقی سپاه در مجلس و جانشین دبیر یادواره‌های شهدای دوکوهه اظهار داشت: پاسداشت شهیدان لشکر ۲۷ محمد رسول الله (ص) در نبردهای آبی_ خاکی خیبر و بدر پنجشنبه شب ۸ اسفندماه در تالار بزرگ کشور برگزار خواهد شد.
وی افزود: در این مراسم، از چهار کتاب با عناوین ما همراه بچه‌ها به زبان انگلیسی، سرگذشت نامه شهید محمدابراهیم همت نوشته سردار گلعلی بابایی و کتاب مصور بیست و هفتی‌ها زندگینامه ۳۴ فرمانده شهید لشکر ۲۷ محمد رسول الله (ص) همراه با عکس‌ها و به سه زبان انگلیسی، فارسی و عربی نوشته دکتر سید حسن شکری و کتاب گردان نهم کارنامه عملیاتی گردان حبیب ابن مظاهر نوشته گلعلی بابایی رونمایی خواهد شد و ترانه شهید همت برای اولین بار توسط یکی از خوانندگان کشور اجرا خواهد شد.
سردار یزدی تصریح کرد: سعی ما بر این است که هرسال یادواره شهدای تهران به خصوص لشکر ۲۷ محمد رسول الله (ص) و لشکر سیدالشهداء (ع) را برگزار کنیم که امسال به همت فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) یادواره شهدای آبی_ خاکی در عملیات‌های خیبر و بدر برگزار خواهد شد.
معاون حقوقی و پارلمانی سپاه در مجلس افزود: این دو عملیات ویژگی بسیار بزرگی داشتند که برای اولین بار از سلاح‌ها و تجهیزات آبی_ خاکی استفاده شد و ورود به شرایط جدید انگشت تعجب دشمنان را به دهانشان آویخت.
وی اظهار داشت: در این عملیات شرایط بسیار خوبی را برای غلبه بر رژیم بعث عراق داشتیم که متاسفانه به دلیل استفاده گسترده این رژیم از سلاح‌های شیمیایی با اطلاعاتی که از ماهواره‌های اسرائیلی و آمریکایی گرفته بود، سبب شد به بخشی از اهداف ترسیم شده خود نرسیم و مجروحین و شهدایی را تقدیم کشور، ملت و دین کردیم.
سردار یزدی تصریح کرد: در این عملیات به این نتیجه رسیدیم که حامیان حقوق بشر و سازمان‌های بین المللی و حتی سازمان ملل چشم خود را بر روی جنایت‌های صدام بسته‌اند و توافقنامه‌ها، کنوانسیون‌ها و قطعنامه‌های مصوب خودشان را برای حمایت از صدام جنایتکار نادیده می‌گیرد.
وی افزود: ما با برگزاری این یادواره‌ها به دشمن می‌گوییم که اعتماد ما از شما کاملا سلب است و علی رغم احترام به قوانین بین المللی این دشمنان را عاملان به توافقنامه‌ها و قرارداد‌ها نمی‌دانیم و مدعی هستیم اگر آن‌ها قطعنامه‌ای صادر می‌کنند، براساس نیات درونی خودشان است و می‌خواهند به مطامع خود برسند.
معاون پارلمانی و حقوقی سپاه در مجلس گفت: نظمی که آن‌ها در دنیا مدعی آن هستند، نظمی در راستای منافع آنهاست و هر قطعنامه‌ای که به نفع آن‌ها باشد، قابل قبول است و هر قطعنامه‌ای که در راستای منافع آن‌ها نباشد، به آن پایبند نیستند.
وی افزود: یادواره‌های شهدا در سه محور برگزار می‌شود، یکی عملیات محور مانند تشریح عملیات‌های کربلای ۵ و والفجر ۸ و دوم حضور محور مانند یادواره‌های آبی_ خاکی‌ها و کوهستان و برون مرزی و سوم یادواره‌های شهیدمحور مانند یادواره خورشید دوکوهه و طلایه داران و شهیدان دانشجو و طلبه، روحانیون، بانوان شهید و نقش آن‌ها در جنگ.
سردار یزدی اظهار داشت: موضوع اساسی و هدف ما در این یادواره‌ها این است که به نسل جوان یادآوری کنیم که چگونه و مادران و به ویژه پدران آن‌ها در عملیاتهای بدر و خیبر مظلومانه ایستادند و مقاومت کردند تا یک وجب از خاک این کشور کم نشده و دشمن زورگو موفق نشود.
وی تصریح کرد: یکی دیگر از اهداف این یادواره‌ها نشان دادن نقش نهاد‌ها و ارگان‌ها و سازمان‌های بین المللی است که به دشمن کمک کردند و اتفاقاتی مثل استفاده صدام از سلاح‌های شیمیایی در جنگ به علت سکوت این سازمان‌ها و زیرپا گذاشتن کنوانسیون‌ها و قطعنامه‌ها توسط صدام بوده است، لذا این مجامع بین المللی جنایات صدام را چگونه نظاره کرده، اما سکوت می‌کردند.

۱۳۹۲/۱۲/۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...