نسخه چاپی

آیت الله جنتی: علما نباید بی تفاوت باشند

دبیر شورای نگهبان گفت: علما و فضلا نباید نسبت به مسائل كشور بی تفاوت باشند.

به گزارش نما ، آیت الله احمد جنتی چهارشنبه شب در بدو ورود به شیراز جهت حضور در ششمین اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد فارس، بوشهر و هرمزگان در جمع خبرنگاران افزود: یک عالم، فاضل و دست پرورده قرآن نمی تواند به مسایل جاری کشور بی تفاوت باشد و اگر بی تفاوت شد در صلاحیت و علم خودش باید شک کند.
وی با اشاره به اولویت های مهم کشور تاکید کرد: باید با فسادهای جاری برخورد کنیم، امر به معروف و نهی از منکر کنیم، راه امام(ره) را مشخص و ادامه دهیم، ولایت فقیه را نهادینه کنیم، مقام معظم رهبری را بهتر از آن که می شناسند به مردم بشناسانیم، نقش ولایت فقیه را در نگهبانی و نگهداری از نظام اسلامی در جامعه و مبارزه با استکبار جهانی تبیین کنیم.
دبیر شورای نگهبان ادامه داد: جامعه همیشه نیاز مبرم به اهل علم و مبلغان دینی دارد و علما وارث انبیا هستند و همان مسیر انبیا را طی می کنند.
آیت الله جنتی تصریح کرد: مسیر انبیا تعلیم کتاب قرآن و تزکیه نفوس مردم است که این رسالت انبیاء و علما هم بر عهده دارند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جایگاه جامعه مدرسین یادآور شد: جامعه مدرسین یک نهادی است که در انقلاب سهم بسیار بزرگی دارد، مسئولیت سنگینی را جامعه مدرسین و علما برعهده دارند که این اجلاسیه در این مسیر است و امیدواریم برکات و آثار خوبی داشته باشد.
آیت الله جنتی یادآور شد: جامعه مدرسین بسیار پر خیر و برکت است که از اول پیروزی انقلاب و قبل از انقلاب حضور پر خیر و برکتی در مسیر انقلاب و خط امام(ره) و نظام جمهوری اسلامی داشته است.
دبیر شورای نگهبان تاکید کرد: این اجلاسیه به دنبال همان حرکت ها و فعالیت های قبلی است و ما به مسایل جامعه مدرسین علما درباره مردم و مسلمین وانقلابیون رسیدگی می کنند.
وی تصریح کرد: آنچه من در این اجلاسیه بنا دارم بیان کنم مسئولیتی است که اهل علم و علما درباره تهذیب نفس و تزکیه اخلاق خودشان دارند که اول خودمان راباید بسازیم و اصلاح کنیم بعد راهکارهای اصلاح جامعه را بررسی کنیم

۱۳۹۲/۱۲/۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...