نسخه چاپی

حداد و لاریجانی مخالف جریان سوم

عکس خبري -حداد و لاريجاني مخالف جريان سوم

یك نماینده اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی با اشاره به مخالفت دو فراكسیون اصولگرای مجلس و برخی حامیان دولت با تشكیل فراكسیون سوم در مجلس گفت: تخمین می زنیم حدود 80 تا 100 نماینده مجلس شورای اسلامی عضو این فراكسیون شوند، اما آقای مطهری معتقد است حتی اگر 30 تا 40 نماینده هم عضو این فراكسیون شوند از ابتدای سال 93 اعلام موجودیت خواهیم كرد.

به گزارش نما ، به نقل از مهر یک نماینده اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی از تصمیم نمایندگان مستقل مجلس برای تشکیل فراکسیون سوم در مجلس خبر داد.
وی اظهار داشت: عابد فتاحی نماینده مردم ارومیه، علیرضا محجوب و علی مطهری نمایندگان مردم تهران از موسسان این فراکسیون هستند.
این نماینده که نخواست نامی از وی برده شود، ادامه داد: تخمین می زنیم حدود 80 تا 100 نماینده مجلس شورای اسلامی عضو این فراکسیون شوند. اما آقای مطهری معتقد است حتی اگر 30 تا 40 نماینده هم عضو این فراکسیون شوند از ابتدای سال 93 اعلام موجودیت خواهیم کرد.
وی در خصوص واکنش فراکسیون های اصولگرای مجلس شورای اسلامی در قبال تصمیم نمایندگان مستقل مجلس برای اعلام موجودیت گفت: حداد عادل رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی اعلام کرده در صورت تشکیل فراکسیون سوم، دو فراکسیون اصولگرای مجلس به یکدیگر نزدیک تر خواهند شد.
وی که عضو فراکسیون اصولگرای رهروان ولایت بوده است با بیان اینکه بیش از یک سال است که در جلسات این فراکسیون شرکت نکرده است گفت: علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی نیز پس از اطلاع از تصمیم ما برای تشکیل فراکسیون سوم خواستار گفتگو در این خصوص شد.
وی با بیان اینکه محمد رضا تابش عضو این فراکسیون نشده است گفت: طرفداران دولت نگران هستند که تعداد زیادی از نمایندگان عضو این فراکسیون نشوند بنابر این مخالف تشکیل فراکسیون سوم مجلس هستند.
این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: علی رغم مخالفت های فراکسیون اصولگرایان و رهروان و حملات برخی روزنامه ها ، فراکسیون سوم مجلس قصد دارد با عضویت نمایندگان مستقل مجلس اعلام موجودیت کند.
پیش از این نیز خبری منتشر شده مبنی بر اینکه فراکسیونی به نام فراکسیون اعتدال نیز با عضویت 140 نماینده مجلس شورای اسلامی قصد اعلام موجودیت دارد که بنا به مصالحی فعلا این کار را به تعویق انداخته است.
حدود دوسال از آغاز مجلس نهم با حضور دو فراکسیون سیاسی اصولگرا می گذرد. پس از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید مرزهای گرایشات سیاسی در مجلس شورای اسلامی در حال شفاف تر شدن است و زمزمه های تشکیل فراکسیون سوم به گوش می رسد.

۱۳۹۲/۱۲/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...