نسخه چاپی

برخی فعالیت سیاسی را تنها دعوای جناحی می دانند

عکس خبري -برخي فعاليت سياسي را تنها دعواهي جناحي مي دانند

عبدالرضا رحمانی فضلی روز جمعه در نشستی با خانه خیرین ایران اظهار داشت: اگر بودجه به دست افرادی كه انگیزه و شناخت از مناطق مختلف ندارند بدهیم ، نتیجه ای نمی دهد. باید كار را به مردم سپرد

به گزارش نما ، وزیر کشور و دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد اگر کار به مردم واگذار نشود به جایی نمی رسد.
وی با بیان این که ماهیت اقتصاد مقاومتی هم این است که به مردم اطمینان کنیم، گفت: اگر به برخی استان ها که ازنظر تاریخی دچار عقب ماندگی شده اند، اجازه دهیم خودشان را اداره کنند بسیاری از مشکلات خود به خود حل می شوند.
فعالیت های اقتصادی استان ها را باید به مردم هر استان واگذار کنیم
وی به عنوان نمونه به مشکلات اقتصادی اشاره و تاکید کرد که فعالیتهای اقتصادی را باید در مناطق مختلف براساس ظرفیت های آن مناطق واگذار کنیم و یقین دارم که حل می شود.
وزیر کشور به مسکن مهر هم اشاره کرد و گفت که تاکنون ۴۵ هزار میلیارد تومان به آن تزریق شده اما بیش از ۷۰ درصد این طرح روی دست مانده است.
رحمانی فضلی در ادامه افزود: همین مبلغ اگر در امر مسکن به مردم داده می شد این مشکلات وجود نداشت.
وی به برخی استان های کشور اشاره کرد که از نظر تاریخی عقب افتاده اند اما در واقع استان های ثروتمند با ظرفیت های بالایی به شمار می آیند.
دبیرستاد مبارزه بامواد مخدر و وزیر کشور ادامه داد: به عنوان مثال استان کردستان، استان محرومی نیست و از ثروتمندترین استان های کشور به شمار می آید و یا استان سیستان و بلوچستان هم استان محرومی نیست و ظرفیت های زیادی دارد.
باید هر کاری را به اهل فنش واگذار کنیم
رحمانی فضلی گفت: این استان ۳۷۵ کیلومتر ساحل آب های آزاد دارد و از نظر اقلیمی هم استان خوبی به شمار می آید اما فراموش کرده ایم که کار (کار این استان ها) را به اهل آن بسپاریم و همین می شود که الان است .
وزیر کشور به بودجه هایی اشاره کرد که بر اساس ملاک هایی از جمله جمعیت منطقه داده می شود و گفت : وقتی ۲۰ هزار واحد تولیدی در تهران وجود دارد برای تامین این واحد ها ، پول می دهند که این موضوع موجب مهاجرت بیشتر می شود و سیکل باطلی را ایجاد می کند.
وی تاکید کرد: به برخی مناطق که از نظر تاریخی دچارعقب افتادگی هستند باید بودجه بیشتری کرد و به برخی مناطق دیگر که وضعیت بهتری دارند باید کمک کرد که خودشان را اداره کنند.
وی گفت: به عنوان مثال استان خراسان رضوی به شرط اینکه اختیاررابه این استان بدهیم می تواند طی چهار سال مستقل شود.
رحمانی فضلی خطاب به اعضای هیات مدیره خانه خیرین ایران و مدیران عامل خانه های خیرین استان های کشور ضمن تاکید بر حفظ استقلال آنها گفت: اگر دولتی شویدکارشما ساخته است.کار دولت سیاست گذاری، هماهنگی، نظارت و حمایت است اما به معنای این نیست که شما به دولت وابسته شوید.
پیشنهاد عضویت خیرین در استانداری ها را بررسی می کنیم
دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر همچنین به اعضای هیات مدیره خانه خیرین ایران تاکید کرد که پیشنهاد های خودشان را در قالب طرح به ستاد بدهند تا ستاد آن را در دولت ارایه دهد.
وی در بخش دیگری از سخنانش درخصوص پیشنهاد عضویت اعضای خانه خیرین در استانداری ها که از سوی اعضا و مدیران عامل خانه های خیرین استان ها در نشست امروز مطرح شد افزود: پیشنهاد عضویت دراستانداری ها منطقی است و به استاندارها دستور می دهم که شما را در کمیسیون ها مشارکت دهند.
رحمانی فضلی اعتیاد به مواد مخدر را نخستین دغدغه مردم عنوان کرد و گفت : بیکاری،پس ازاعتیاد دومین دغدغه مردم است و مسوولان باید به این موضوعات توجه داشته باشند.
وی گفت: مساجد در ماه هایی همچون رمضان و محرم مملو از نماز گذار است و باید تلاش کرد که موضوع اعتیاد جزء دغدغه های علما باشد تا به مردم منتقل شود.
سازمان های مردم نهاد باید ساماندهی شوند
رحمانی فضلی با تاکید بر اینکه بایدازنظر اجتماعی کار سیاسی کرد افزود: برخی کار سیاسی را در حد دعوا و درگیری های سیاسی می دانند این در حالی است که باید به جای دعوای سیاسی به موضوعات اجتماعی بپردازند.
وزیر کشور با بیان اینکه سازمان های مردم نهاد با مشکلات مردم درارتباط مستقیم هستند و توجه به این سازمان ها از اولویت های برنامه های وزارت کشور است گفت: پیشنهاد ساماندهی سازمان های مردم نهاد در قالب طرح، در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است.
وزیر کشور همچنین موافقت خود را با ایجاد اتحادیه خیرین اعلام کرد و گفت: این موضوع در وزارت کشور بررسی می شود.
رحمانی فضلی درخصوص واگذاری مجوز ها به خانه خیرین نیز اظهار داشت: تصمیم گیری در این خصوص فقط بر عهده وزارت کشور نیست اما این وزارتخانه می تواند مقدمات لازم را فراهم کند.
نشست اعضای هیات مدیره خانه خیرین ایران و مدیران عامل خانه های خیرین استان های سراسر کشور با وزیرکشور و دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر امروز (جمعه) در مجموعه فرهنگی شقایق ستاد مبارزه با مواد مخدر برگزار شد.

۱۳۹۲/۱۲/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...