نسخه چاپی

اخبار ویژه روزنامه های دوشنبه؛

وحشت صهیونیستها از صدای اذان

پیشنهاد یك مسئول برای تشویق نقدی سوادآموزان، نیویورك‌تایمز: واشنگتن موضع حامیان مذاكره در ایران را تقویت كند،، عارف ریاست دانشگاه تهران را نپذیرفت،دلیل عدم انسجام اصولگرایان،وحشت صهیونیستها از صدای اذان و ... از جمله خبر ویژه برخی روزنامه های دوشنبه هستند كه میتوانید اینجا بخوانید.

*کیهان

خزانه خالی است اما نه برای واردات لوکس!

پس از اظهارات دبیر هماهنگی مناطق آزاد درباره احتمال لغو ممنوعیت عبور خودروها از مناطق آزاد به سرزمین اصلی، وزیر صنعت نیز از آزادسازی واردات کالاهای لوکس حمایت کرد.نعمت‌زاده در حاشیه نشست مشترک اقتصادی ایران و چین در جمع خبرنگاران گفت:سیاست‌های اقتصاد مقاومتی هیچ ارتباطی به ممنوع کردن واردات تمامی کالاها ندارد، این در شرایطی است که اولویت‌بندی کالاها در دولت گذشته‌کاری خلاف برنامه پنجم توسعه بوده است.وی افزود: قرار نیست دولت مجدد اولویت‌بندی را اجرا کند، چرا که کاری خلاف قانون برنامه پنجم را صورت نخواهد داد. تنها مانع دولت بر سر راه واردات، تعرفه است و هم‌اکنون کالاهای اولویت 9 و 10 وارداتشان آزاد شده اما تعرفه دو برابری را خواهند پرداخت.منظور از فهرست ممنوعه وارداتی، کالاهای ردیف 10 تعرفه واردات است که عمدتا کالاهای لوکس و غیرضروری و از جمله برخی میوه‌جات، لوازم ساختمانی، لوازم خانگی، مبلمان، خودرو، میز بیلیارد و لوازم اسکی را شامل می‌شود و باز کردن مرزهای کشور به روی چنین کالاهایی به ضرر تولیدکنندگان داخلی است.

از اواسط سال گذشته با تشدید تحریم‌های بانکی علیه کشورمان و کمبود ارز در داخل کشور، دولت دهم تحت فشار مجلس و رسانه‌ها تصمیم گرفت واردات این کالاها را ممنوع کند و عملا نیز ممنوعیت آنها اختلالی در بازارهای داخلی ایجاد نکرد و حتی موجب رونق گرفتن تولیدکنندگان داخلی نیز شد.شایان ذکر است عضویت همزمان وزیر صنعت در هیئت‌مدیره 17 شرکت خصوصی، انتقاد صاحب‌نظران را برانگیخته است.پیش از این اکبر ترکان دبیر هماهنگی مناطق آزاد از احتمال لغو ممنوعیت عبور موقت خودروهای پلاک منطقه آزاد به سرزمین اصلی خبر داده بود.منتقدان واردات بی‌رویه به ویژه در زمینه لوازم لوکس و مصرفی معتقدند این امر ضمن اینکه به تولید داخلی لطمه می‌زند، مدیریت منابع ارزشی دچار تحریم را نیز با مشکل مواجه می‌کند.گشاده‌دستی در عرصه واردات در حالی است که رئیس‌جمهور در آستانه مذاکرات ژنو در اظهاراتی نسنجیده گفته بود خزانه خالی است.

خورشیدگرفتگی در آسمان فتنه‌گران!

پس از تعطیلی روزنامه آسمان به اتهام اهانت به احکام شریعت اسلام، در جلسه اصلاح‌طلبان مقرر شده تا دیداری با علی ربیعی داشته و از وی بخواهند روزنامه خورشید را که در حال حاضر تعطیل است در اختیار آنها بگذارد.وبسایت مشرق ضمن انتشار این خبر افزود: در جلسه اخیر اصلاح‌طلبان به ارزیابی عملکرد رسانه‌ای آنان در دوره دولت جدید پرداخته شده است. در این جلسه با اشاره به توقیف دو روزنامه بهار و آسمان به اتهام اهانت به مقدسات اسلامی، گفته شده ما با این نوع عملکرد وجهه خود را در میان متدینین از دست داده‌ایم. سردبیر یکی از روزنامه‌های زنجیره‌ای که قصد دفاع از عملکرد رسانه‌های مکتوب اصلاح‌طلبان را داشت با اعتراضات حاضران، به حالت قهر جلسه را ترک می‌کند.

این گزارش همچنین می‌افزاید: در جلسه مسئولان رسانه‌ای جریان اصلاح‌طلب به بررسی عملکرد اصلاح‌طلبان در فضای مجازی پرداخته شده که در جمع‌بندی نهایی گفته می‌شود علیرغم تخصیص بودجه کافی به فرزند یکی از وزرای اسبق جهت بسیج نیروهای اصلاح‌طلب در فضای مجازی، وی کمترین توفیقی در این باره داشته و هنر وی بر باد دادن پول‌ها و امکانات تخصیص داده شده بوده است. یکی از حاضران در جلسه با اشاره به قدرت نرم‌افزاری و رسانه‌ای نیروهای اصولگرا می‌گوید: «این قدرت در حال حاضر تبدیل به یک دشمن قوی و سدی مستحکم در برابر ما شده و ما توان لازم برای مقابله با آنها را نداریم.»یادآور می‌شود روزنامه خورشید از سوی حلقه انحرافی و با بودجه تامین اجتماعی راه‌اندازی شد اما مدیر مسئول آن به دولت جدید گرایش پیدا کرد و با این وجود این روزنامه پس از مدتی تعطیل گردید.

چرا غرب در اوکراین توانست اما در سوریه نتوانست؟

تحولات اوکراین دارای درس‌های مهمی است هرچند که عده‌ای در داخل ساده‌‌اندیشانه یا عامدا از کنار آن می‌گذرند یا رفتاری جانبدارانه نسبت به تحولات اوکراین دارند.روزنامه جام جم با درج این مقدمه به تحولات اوکراین پرداخت و در سر مقاله خود ضمن تاکید بر اینکه بی‌توجهی به ساخت درونی قدرت و نگاه به خارج (اروپا و روسیه) باعث بحران شد، می‌نویسد: اعتراض و حرکت مخالفان با حمایت از نزدیکی به اتحادیه اروپا آغاز شد و به تدریج با افزایش سطح مطالبات به تغییر قانون اساسی به برکناری یانوکوویچ منجر شد. شاید تا اینجا را بتوان از ناحیه معترضان، مدیریت شده و موفق قلمداد کرد، اما در چنین تحولاتی همه سطوح بحران الزاما قابل مدیریت نیست و می‌بینیم که در اوکراین نیز، بحران به سطوح بالاتر و عمیق‌تر کشیده شده و تجزیه این کشور به دو بخش شرقی و غربی را محتمل کرده است، اتفاقی که در صورت تحقق معلوم نیست منافع معترضان و مخالفان را تامین کند و غیر از موضوع راهبردی گسترش ناتو تا پشت دیوارهای روسیه چه بسا به نفع روسیه تمام شود.

مهدی فضائلی در این تحلیل خاطرنشان می‌کند: تحلیل رفتار غرب اعم از آمریکا و اروپا در وقایع اوکراین یک بار دیگر نشان داد تنها معیار و ملاک برای همراهی و عدم همراهی غرب با کشور و ماجرای تامین منافع تمامیت‌خواهانه غرب است و هیچ ملاک دیگری وجود ندارد. غربی‌ها بارها این مساله را ثابت کرده‌اند که استقلال و وابستگی، استبداد و دمکراسی، حقوق بشر و حقوق ضدبشر و تروریسم و مبارزه با تروریسم، در نظر آنها ارزش یکسانی دارد، مادامی که منافع آنها تامین شود.نویسنده خاطرنشان کرد: بی‌اعتمادی به غرب درس دیگر وقایع اوکراین است. دیدیم که ظاهرا بین مخالفان و دولت برسر کار اوکراین، توافقاتی صورت گرفت از جمله این که دولت فعلی بماند و انتخابات پیش از موعد برگزار شود و برخی زندانیان از جمله تیموشنکو آزاد شوند، اما با وجود عمل به توافق از سوی یانوکوویچ، مخالفان با راهبری سرویس‌های غرب او را از کار برکنار و مهره موقت خود را بر سر کار آوردند.

این تحلیل با مقایسه تحولات اوکراین و سوریه نوشت: در سوریه همه قدرت‌ها و قدرتک‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای با پول، نیروی انسانی، سلاح و همه نوع حمایت‌های سیاسی و امنیتی به میدان آمدند، اما نتوانستند خواسته خود را جامه عمل بپوشانند. روسیه هم که درهر دو صحنه با یک موضع یعنی حمایت از دولت قانونی حضور فعال داشت. پس کدام بازیگران در بحران سوریه نقش ایفا کردند که در اوکراین حضور نداشتند؟ دو بازیگر اصلی یعنی مردم و جمهوری اسلامی ایران نقطه افتراق این دو بحران هستند دولت اوکراین در مرکز حکومت یعنی کی‌یف بدون پشتوانه لازم مردمی بود، اما اسد در دمشق و بسیاری دیگر از مناطق سوریه از این پشتوانه برخوردار بود و هست و این موضوع کاملا راهبردی است! نکته دوم حمایت ایران از دولت قانونی این کشور است، موضوعی که نقش تعیین‌کننده اقتدار منطقه‌ای ایران را نشان می‌دهد، اقتداری برخاسته از رهبری هوشمندانه، حمایت مردمی، تدبیر و بهره‌مندی از دانش و فناوری در سایه ایمان به خدا و استقامت.

اهل بیت امام کسانی هستند که بر بازوی آنها بوسه زد

عضو دفتر حضرت امام خمینی(ره) و از اعضای سابق مجمع روحانیون می‌گوید: حسب و نسب در اهل بیت امام بودن تأثیری ندارد.حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حسن رحیمیان در مراسم راه‌اندازی دو رشته تاریخ انقلاب اسلامی و تاریخ تشیع در مقطع دکترای دانشگاه اصفهان گفت: فرزند یا نوه امام خمینی بودن ملاک و شاخص اصلی برای اهل بیت امام بودن نیست. امام خمینی(ره) کسانی را اهل بیت خود می‌دانستند که درباره آنها می‌گفتند من دست و بازوی آنها را می‌بوسم. وی با اشاره به اینکه امام راحل دارای دو فرزند پسر یعنی مصطفی و احمد خمینی بود، گفت: مصطفی خمینی بسیار مورد علاقه امام راحل بود به طوری که امام، فرزندان مصطفی به ویژه «حسین» را بسیار دوست می‌داشت.

نماینده سابق ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به فتنه بنی‌صدر افزود: حسین، فرزند مصطفی خمینی در این جریان با فتنه همراه شد و امام دستور داد که او را دستگیر کرده و به تهران بیاورند.رحیمیان گفت: زمانی که به امام خمینی(ره) خبر دادند که حسین مسلح است امام پاسخ دادند که اگر در هنگام دستگیری مقاومت کرد او را بزنید. امام با کسی «رودربایستی» نداشت و بخاطر تکلیف شرعی و اینکه حسین با فتنه‌گران و منافقین هم پیمان شده بود این کار را انجام داد.وی ادامه داد: «خانم مصطفوی دختر امام راحل تعریف می‌کرد زمانی که منتظری برکنار شد به پیش پدرم رفتم و به او گفتم که اگر حادثه‌ای پیش بیاید من نگرانم چرا که کسی را نداریم اما امام گفتند که چرا داریم، همین آقای خامنه‌ای».

حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان افزود: خانم مصطفوی گفته است زمانی که خبر انتخاب آیت‌الله خامنه‌ای را به عنوان رهبر انقلاب شنیدم همه غم‌های دنیا از ذهنم زدوده شد.وی تأکید کرد: موارد معدودی که درباره اهل بیت امام راحل می‌شنویم نباید در ذهن ما برجسته شود چرا که اینها تحت تأثیر شیطنت‌هایی است که می‌شود.رحیمیان تصریح کرد: بیشتر شاگردان امام خمینی(ره) پس از رحلت ایشان راه او را در استانهای مختلف ادامه دادند به جز در چند مورد انگشت‌شمار.

نیویورک‌تایمز: واشنگتن موضع حامیان مذاکره در ایران را تقویت کند

یک مشاور سابق وزارت‌ خارجه آمریکا از دولت این کشور خواست تا موضع روحانی و جریان حامی مذاکره را تقویت کند.آبراهام سوفیر در نیویورک‌تایمز ضمن حمله به سپاه‌پاسداران نوشت؛ موضع‌گیری تند آمریکا موجب نمی‌شود که انگیزه دیپلمات‌های ایرانی برای مذاکره کاهش یابد. در زمانی که من مشاور قانونی وزارت خارجه آمریکا بودم روی پرونده ادعاهای قانونی دو کشور از زمان انقلاب اسلامی کار می‌کردم. پس از یکی از اقدامات آمریکا علیه سپاه در اواخر دهه 80، تصور من بر این بود که دیپلمات‌های ایرانی نمی‌خواهند صحبت کنند، اما اشتباه می‌کردم. زمانی که من یکی از جلسه‌های مربوط به رسیدگی به این پرونده‌ها را لغو کردم، همتای ایرانی‌ام از من خواست مذاکرات را ادامه دهم. ما مذاکرات را ادامه دادیم. این در حالی است که هر زمانی که آمریکا از اقدام نظامی در خاورمیانه استفاده کرده است - شامل حمله به کویت، افغانستان و عراق - ایران به لحاظ دیپلماتیک تعامل بیشتری نشان داده است.

وی می‌افزاید: طبق قانون ‌اساسی جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران مسئول حفاظت از کشور است. این سازمان نیروی زمینی، هوایی و دریایی متعلق به خود را دارد و سرویس اطلاعاتی و نظارتی سپاه نیز تنها ویژه همین ارگان است. از سوی دیگر سپاه نقش محوری در افزایش نفوذ ایران در بین مسلمانان شیعه در لبنان، عراق و سوریه ایفا می‌کند و نفوذ آن در داخل کشور نیز بسیار زیاد است. این در حالی است که ایالات متحده همواره از اینکه اقداماتی جدی علیه سپاه به عمل آورد، پرهیز دارد. این سازمان قدرتمند در جمهوری اسلامی ایران بر این باور است که تعامل با ایالات متحده به جایی نمی‌رسد و نحوه عملکرد آمریکا نیز بر این نگرش مهر تایید می‌زند. اما حسن روحانی، رئیس‌جمهور میانه‌روی ایران می‌گوید تعامل بهتر با جامعه بین‌المللی به نفع کشور است و از این رو واشنگتن باید اقداماتی انجام دهد که موضع روحانی در داخل کشور تقویت شود.

سوفیر نوشت: این نخستین‌ باری نیست که منافع آمریکا با ایران همپوشانی دارد. در جنگ‌های افغانستان و عراق نیز ایران با غرب همکاری موثری داشت. اما ایالات متحده در آن زمان مرتکب اشتباهات فاحشی در نحوه برخورد با مقامات تهران شد. ایالات متحده اکنون این فرصت را در اختیار دارد که این الگو را تغییر دهد و از مقاماتی که در ایران به دنبال تعدیل تنش‌ها و بهبود وجهه بین‌المللی کشور هستند؛ حمایت کند. در این راه واشنگتن باید مجازات‌هایی را برای ناقضان قوانین در نظر بگیرد و در عین حال به شیوه موثری مذاکره کند تا موضع روحانی در ایران تقویت و موضع مخالفان توافق هسته‌ای تضعیف شود.

*خراسان

پيشنهاد يک مسئول براي تشويق نقدي سوادآموزان
با توجه به بند «و» ماده ۴ اساسنامه سازمان نهضت سوادآموزي مصوب سال ۱۳۶۳ مجلس که ايجاد اشتياق در مردم از طريق مادي و معنوي براي شرکت در کلاس هاي نهضت سوادآموزي از وظايف سازمان سوادآموزي بر شمرده شده است، يک مقام مسئول اجرايي در نامه اي به مديران ارشد دولتي از آنها خواسته است شرايط لازم براي تشويق سوادآموزان به صورت نقدي يا غيرنقدي را از محل اعتبارات دولتي در سال 93 تحت عنوان کمک هاي بلاعوض فراهم کنند.

شکايت دو دستگاه دولتي پس از 10 سال زنده شد
پس از آنکه يک نهاد دولتي اقتصادي با طرح شکايت از يک وزارتخانه اقتصادي در اوايل دهه 80، درخواست تخليه تعدادي از ساختمانهاي در اختيار اين وزارتخانه را مطرح و موفق به دريافت حکم خسارت 14 ميليارد توماني در آن زمان از اين وزارتخانه شد، مسئولان محکوم شده ضمن نامه نگاري با مديران ارشد اجرايي، جلوي اجراي اين حکم را گرفتند و اکنون پس از گذشت بيش از يک دهه از اين موضوع، مسئولان نهاد مذکور مجددا اقدام به پيگيري شکايت از اين وزارتخانه کرده اند.

*ایران

عارف ریاست دانشگاه تهران را نپذیرفت

خبر اول این که یکی از نزدیکان محمد‌رضا عارف در صفحه شخصی خود نوشت: «عارف گفت به دلیل تعهداتش به مردم جهت توسعه فعالیت‌های مدنی، اجتماعی و سیاسی، نمی‌تواند ریاست دانشگاه تهران را بپذیرد.» این در حالی است که او در جلسه‌ای با برخی بزرگان و اساتید در پاسخ به این سؤال که کدام یک از پست‌های اجراییتان را بیشتر دوست داشتید؟ گفته بود: «ریاست دانشگاه تهران. قلباً دوست داشتم چندین سال بیشتر در این پست می‌ماندم تا برنامه‌هایم عملیاتی می‌شد». الهه کولایی از اساتید دانشگاه تهران نیز روز گذشته با تأیید خبر انتخاب‌اش به عنوان یکی از گزینه‌های ریاست دانشگاه تهران گفت: «تاکنون صحبتی با آقای امید انجام نشده است اما گروهی از اساتید و دانشجویان و نیز تعدادی از مدیران وزارت علوم مشغول مذاکره و پیگیری درباره این موضوع هستند. <کولایی پرهیز از سیاست‌زدگی و حاکمیت معیارهای علمی در تمام سطوح و فعالیت‌های این دانشگاه را از اولویت‌های لازم در سیاستگذاری‌های مربوط به دانشگاه دانست.>

انجمن صنفی روزنامه‌نگاران آماده بازگشایی است

خبر دیگر این که رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی روزنامه‌نگاران در واکنش به صحبت‌های وزیر ارشاد مبنی بر برگزاری انتخابات انجمن صنفی روزنامه‌نگاران، از آمادگی این انجمن برای برگزاری مجمع عمومی و انتخابات تازه خبر داد. ماشاءالله شمس‌الواعظین در گفت‌وگو با ایسنا، با تشکر از وزیر ارشاد برای این‌که پس از مدتی طولانی، پاسخی روشن‌ و مطابق با حقوق روزنامه‌نگاران درباره انجمن صنفی داده است، تصریح کرد:معمولاً با حضور نماینده دادستان انجمن صنفی روزنامه‌نگاران فک پلمب می‌شود و ما منتظر هستیم همچنان که وزیر تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی وعده فک پلمب دفتر انجمن را داده است، امیدواریم این اتفاق بزودی رخ دهد تا بتوانیم مجمع و انتخابات هیأت مدیره را در محل انجمن برگزار کنیم.» گفتنی است، ‌ماه گذشته، نزدیک به یک‌هزار و 200 نفر از روزنامه‌نگاران برای بازگشایی انجمن صنفی روزنامه‌نگاران به رئیس‌جمهوری نامه نوشتند. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز صبح دیروز از بدون مانع بودن برگزاری مجمع و انتخابات این انجمن سخن گفت.

حکم روزنامه بهار صادر شد

شنیدیم که قاضی محسن افتخاری سرپرست دادگاه‌های کیفری استان تهران از صدور حکم روزنامه توقیف شده «بهار» توسط شعبه 76 دادگاه کیفری استان خبر داد. به گزارش ایرنا، افتخاری با توجه به قطعی نشدن حکم و قابل اعتراض بودن آن گفت: <این حکم در مراجع تجدید قابل اعتراض است و نمی‌توان مندرجات آن را اعلام کرد.> روزنامه بهار اول آبان‌ماه سال‌جاری مقاله‌ای را با عنوان «امام؛ پیشوای سیاسی یا الگوی ایمانی؟ » منتشر کرد و با وجود توقف خودخواسته انتشار «بهار» ششم آبان‌ماه نیز با حکم هیأت نظارت بر مطبوعات روزنامه بهار توقیف و پرونده آن به قوه قضائیه ارسال شد. دادگاه رسیدگی به اتهامات مدیر مسئول روزنامه بهار 15 دی‌ماه امسال به اتهام اشاعه فحشا و منکرات و انتشار تصاویر خلاف عفت عمومی، فعالیت تبلیغی علیه نظام، نشر مطالب خلاف موازین اسلامی، ایجاد اختلاف مابین اقشار جامعه، اهانت به دین اسلام و مقدسات آن، پخش شایعات و مطالب خلاف واقع و انتشار مطالب علیه اصول قانون اساسی در شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد.

مخالفت امریکا با عبور هواپیمای حامل هیأت ایرانی

دست آخر این که یک منبع آگاه از لغو سفر هیأت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به کشورهای ونزوئلا و کوبا خبر داد. به گزارش مهر، امریکایی‌ها به طور رسمی به شرکتی که سفر هیأت ایرانی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به ونزوئلا و کوبا با آن انجام می‌شد اعلام کردند که با عبور هواپیمای حامل هیأت پارلمانی ایران از فضای آسمان این کشور مخالف هستند. شرکت ایرفلوت نیز در پی اعلام این مخالفت آن را به اطلاع رسانده و در نتیجه این سفر انجام نشد.

*تهران امروز

دليل عدم انسجام اصولگرايان

مهدي چمران عضو شوراي شهر تهران و فعال سياسي اصولگرا در گفت‌وگو با سايت «برهان» درباره عدم انسجام اصولگرايان گفت: به نظر من، جريان اصولگرايي چون احساس مي‌كند كه مردم را دارد، از آن نظم، انسجام و اتحاد واقعي مورد نياز برخوردار نيست. تشتُت و تفرقي كه در جريان اصولگرايي وجود دارد، باعث تفرق مردم نيز مي‌شود. در نهايت هر دسته‌ دنبال گروهي مي‌روند. در نتيجه، برايند مجموعه نيروها به جاي درست و مطلوبي نمي‌رسند. گروه‌هاي متشتت كه هر كدام حركت خاصي دارند، قطعا در مقابل جمعيت متمركز و متحد به موفقيت نمي‌رسند. از دست دادن موفقيت‌هاي سياسي يا جايگاه‌ سياسي بيشتر به اين دليل است كه انسجام دروني خود را حفظ نمي‌كنند.

عارف رياست دانشگاه تهران را نپذيرفت

فرشيد گليزاده عضو دفتر عارف در ادامه پيام فيس‌بوكي خود در ارتباط با نظر عارف نسبت به رياست دانشگاه تهران آورده است كه موضع امروز عارف اين است كه به دليل تعهداتش به مردم جهت توسعه فعاليت‌هاي مدني، اجتماعي و سياسي كه در بنياد اميد ايرانيان و پيرامون آن پايه‌گذاري شده است، رياست دانشگاه تهران را كه يك كار تمام وقت مي‌داند، نمي‌تواند بپذيرد. وي خاطرنشان كرده است: محمد‌رضا عارف در جلسه‌اي با مشاوران خود در پاسخ به درخواست يكي دو نفر از دوستان، پاسخ داد من اگر رياست دانشگاه تهران را بپذيرم، تمام انرژي و وقتم را صرف آن خواهم كرد بنابراين نمي‌توانم وقتي كه متعلق به دانشجويان و اساتيد است را براي جاي ديگر صرف كنم، لذا اگر شما مشاوران مي‌پذيريد كه من ديگر نتوانم در اينجا وقت بگذارم، من هم مي‌پذيرم؛ ما هم گفتيم خير.

گزارش مگان‌هاي عدم‌ تعهد نهايي شد

مصطفي افضلي‌فرد نماينده سخنگوي كميسيون اصل 90 مجلس در گفت‌وگو با فارس با اشاره به آخرين وضعيت پرونده فروش مگان‌هاي اجلاس عدم تعهد اظهار داشت: كار كارشناسي توسط كارشناسان نهايي شده و سپس آن را به ما تحويل مي‌دهند. وي با بيان اينكه خبر فروش 15 ميليوني مگان‌هاي عدم تعهد كذب است، تصريح كرد: تاكنون نه فروش 15 ميليوني مگان‌ها به اثبات رسيده و نه قيمت واحدي كه سايپا اعلام كرده بود، صحت دارد، در واقع اين مگان‌ها به سه قيمت يعني به قيمت‌هاي متفاوت به فروش رسيده است.

فروش ساختمان وزارت خارجه

وزارت خارجه ساختمان خود در بوداپست پايتخت مجارستان را به فروش مي‌رساند. روزنامه خراسان در ادامه نوشت: بر اساس مصوبه وزيران عضو كميسيون لوايح كه به استناد ماده 115 قانون محاسبات عمومي كشور تهيه و به تاييد حجت‌الاسلام روحاني رئيس‌جمهور كشورمان نيز رسيده است، مقرر شده وزارت امور خارجه نسبت به فروش يك دستگاه آپارتمان متعلق به وزارت خارجه به مساحت ۱۲۰۱ مترمربع عرصه و ۸۰۰ مترمربع اعيان واقع در مجارستان، منطقه 2شهر بوداپست اقدام و وجوه حاصل از فروش را به حساب درآمد عمومي كشور واريز كند.

*جمهوری اسلامی

*نتانياهو نخست‌وزير رژيم غاصب صهيونيستي قرار است از رئيس‌جمهور آمريكا بخواهد در مقابل به رسميت شناخته شدن دولت فلسطين توسط رژيم صهيونيستي، ايران را در زمينه‌ هسته‌اي تحت فشار قرار دهد. روزنامه انگليسي ساندي تايمز نوشت مضمون معامله مورد پيشنهاد توسط اسرائيلي‌ها به آمريكايي‌ها اين است كه: فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران را متوقف كنيد تا ما هم دولت فلسطين را به رسميت بشناسيم. ساندي تايمز به نقل از يكي از مشاوران نتانياهو افزود: نخست‌وزير اسرائيل آماده است از بيشتر بخش‌هاي غربي رود اردن عقب‌نشيني كند و حتي حاضر به رسيدن توافق بر سر قدس است. اما به گفته اين مقام صهيونيست، در مقابل نتانياهو براي پذيرش شرايط فوق سه خواسته را از اوباما مطالبه خواهد كرد بر ايران فشار وارد كند تا آنها را بپذيرد اول اينكه به غني‌سازي اورانيوم در ايران پايان داده شود، دوم اينكه حركت به سوي ساخت كلاهك‌هاي هسته‌اي! متوقف شود و سومين شرط نتانياهو نابودي آن بخش از زرادخانه موشكي ايران است كه برد آنها از 1500 كيلومتر تجاوز مي‌كند. اين پيشنهاد قرار است امروز در ديدار نتانياهو با باراك اوباما در واشنگتن مطرح شود.

*بشار الجعفري، نماينده سوريه در سازمان ملل مي‌گويد: ارتش سوريه قادر است شهرهاي "عدرا" و "يرموك" را به سرعت و ظرف چند ساعت آزاد كند ولي چون مردم عادي در اين دو شهر در گروگان تروريست‌ها هستند از حمله به آنها خودداري مي‌كند. وي افزود اين خودداري به دستور بشاراسد صورت مي‌گيرد كه تأكيد كرده هيچ غيرنظامي نبايد در درگيري‌ها قرباني شود. در شهرهاي عدرا و يرموك بيش از 70هزار غيرنظامي حضور دارند.

*قدس
وحشت صهیونیستها از صدای اذان

جهان: شهرداری قدس اشغالی قصد دارد به بهانه آنکه صدای اذان باعث آزار صهیونیستها می شود، صدای بلندگوها در مساجد را کم کند. پیش بینی می شود این طرح جدید از ماههای آینده به اجرا در آید و نزدیک به 200 مسجد در مناطق مختلف قدس اشغالی را شامل شود.

هدیه روحانی به خبرنگاران

واحد مرکزی خبر: علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه صبحانه کاری با مسؤولان اتاق بازرگانی تهران در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره هدیه نوروزی رئیس جمهور به خبرنگاران گفت: با توجه به شرایط جدید نمی‌دانم این هدیه قرار است به خبرنگاران داده شود یا خیر.

سایت «راشا تودی» هک شد

تسنیم: وب سایت راشا تودی با عنوان خبری «سناتورهای روسیه به استقرار نیروهای نازی در اوکراین رأی مثبت دادند» هک شد. در پی تقابل روسیه و غرب در اوکراین، سایت این پایگاه خبری با این خبر صبح دیروز مورد سوء استفاده قرار گرفت و هنوز منشا این حمله مشخص نشده است.

تجمع مقابل سولگری پاکستان

فرارو: شماری از دانشجویان دانشگاه های سیستان و بلوچستان با تجمع در مقابل کنسولگری پاکستان در زاهدان خواستار تلاش دولتمردان این کشور در آزادسازی مرزبانان ربوده شده ایرانی شدند.

جزئیات انفجار ضایعات جنگی در مهران

نورعلی ملکشاهی، معاون سیاسی - امنیتی فرمانداری شهرستان مرزی مهران درباره جزئیات انفجار ضایعات باقیمانده از جنگ تحمیلی در یک منزل مسکونی در شهر مهران گفت: حدود ساعت 10 و 12 دقیقه روز شنبه در «فاز 5 » شهر مرزی مهران انفجار در یک منزل مسکونی به وقوع پیوست که در نتیجه آن یک نفر کشته و یک نفر هم زخمی و روانه بیمارستان شد. وی با بیان اینکه پدر و پسر مهرانی با جمع‌آوری ضایعات باقیمانده از جنگ تحمیلی در این شهرستان و دست‌کاری آنها عاملان وقوع این انفجار بودند افزود: به دلیل شدت انفجار پسر در دم فوت می‌کند و پدر هم به بیمارستان منتقل می‌شود و هم اکنون تحت درمان است.

واکنش‌ مسؤولان به نصب دوربین در کلاسها

مهر: سید رحیم میرشاه ولد، مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش در واکنش به نصب دوربین مداربسته در تعدادی از مدارس شهر تهران اعلام کرد: نصب این دوربینها در کلاس اخلاقی نیست اما هیچ ممنوعیت قانونی برای نصب دوربین مداربسته در کلاسهای درس وجود ندارد.

پرونده ستاره دارها در کمیسیون آموزش

ایرنا: مصطفی افضلی فر، سخنگوی کمیسیون اصل 90 قانون اساسی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اتمام مهلت دوهفته ای رئیس مجلس به وزارت علوم برای ارایه پرونده دانشجویان ستاره دار بازگشته به تحصیل، به کمیسیون آموزش و تحقیقات گفت: پرونده دانشجویان ستاره دار به این کمیسیون ارایه شده است.

دادگاه خاوری به سال 93موکول شد

جهان: قاضی ناصر سراج، رئیس سازمان بازرسی کل کشور در مورد پرونده محمودرضا خاوری و تشکیل دادگاهش تا قبل از پایان سال گفت: رسیدگی و تشکیل دادگاه این پرونده به سال جدید موکول می‌شود.

عارف، ریاست دانشگاه تهران را نپذیرفت

فارس: فرشید گلزاده از نزدیکان محمد‌رضا عارف در صفحه شخصی خود نوشت: عارف گفته است که به دلیل تعهداتش به مردم جهت توسعه فعالیتهای مدنی، اجتماعی و سیاسی، نمی‌تواند ریاست دانشگاه تهران را بپذیرد.

فیس بوک خانوادگی ایرانی آمد

فرارو: شبکه اجتماعی فارسی خانوادگی با هدف ایجاد محیط صمیمانه خانوادگی در فضای مجازی و تقویت ارزشهای خانواده ایرانی راه اندازی شد. این شبکه اجتماعی کاریزنو نام دارد. این شبکه اجتماعی دارای بخش های مختلفی چون بانک مجازی، ایده، وبلاگ و اخبار است و این امکان را به کاربران خود می دهد که ایده های خود را که قابلیت پیاده سازی در شبکه اجتماعی را دارد ارایه داده تا مورد حمایت مادی و معنوی قرار گیرد و در نهایت بانک تخصصی از توانمندیهای افراد به دست آید.

۱۳۹۲/۱۲/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...