نسخه چاپی

واكنش ترقی به اظهارات وزیر ارشاد

عکس خبري -واکنش  ترقي به اظهارات وزير ارشاد

مسئول بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی گفت: اگر سیاست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر انتشار كتاب بر اساس توجه به نویسنده اثر دنبال شود، سناریوی تهاجم دشمن به كشور را هم از بعد فرهنگی به عقاید ما و هم از بعد سیاسی و هم دیدگاه‌های حقوق بشری غربی علیه ما كامل می‌كند.

به گزارش نما ، به نقل از باشگاه خبرنگاران، "حمیدرضا ترقی" در واکنش به اظهارات اخیر "علی جنتی" وزیر ارشاد مبنی بر اینکه "تصمیم گرفته‌ایم در بحث چاپ کتاب‌ها به کتاب نگاه کنیم نه نویسنده اثر"، اظهار داشت: براساس نقطه‌نظر "مقام معظم رهبری" کسانی که زمینه مسموم شدن فضای فرهنگی کشور را از طریق مطبوعات، رسانه، کتاب، فیلم و ... فراهم کنند، به همان اندازه مجرم هستند، که مردم را مبتلا به بیماری مسری و خطرناک کنند.
وی تاکید کرد: به نظر می‌رسد اگر چنین سیاستی دنبال شود کاملا با دیدگاه و هشدار "مقام معظم رهبری" نسبت به تهاجم فرهنگی غرب در کشور مغایر است.
مسئول بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه چنین سیاستی زمینه حمله فرهنگی دشمنان را به موازات حمله سیاسی و تحریم اقتصادی فراهم می‌کند، اضافه کرد: اجرایی شدن این سیاست سناریوی تهاجم دشمن به کشور را هم از بعد فرهنگی به عقاید ما و هم از بعد سیاسی و هم دیدگاه‌های حقوق بشری غربی علیه ما کامل می‌کند.
ترقی خاطرنشان کرد: این سیاست همچنین باعث می‌شود، حقوق اسلامی ما مورد تهاجم قرار گرفته و با تهاجم اقتصادی به وسیله تحریم اقتصادی سناریوی دیگری از سوی غرب سامان یابد.
لازم به ذکر است؛ "علی جنتی" وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در صبحانه کاری امروز (11 اسفند ماه) اتاق بازرگانی گفت: اگر کتابی مشکل نداشته باشد به آن اثر مجوز داده می‌شود، ولی اگر مشکلی مشاهده شود یا اصلاح می‌شود و اگر اصلاح نشد چاپ نمی‌شود. البته ما تصمیم گرفته‌ایم به کتاب نگاه کنیم نه نویسنده اثر.
وی درباره دیدار با وزیر اطلاعات درباره نویسندگان ممنوع‌القلم تصریح کرد: مجموعه معاونان وزارت فرهنگ و ارشاد با معاونان ذی‌ربط وزارت اطلاعات جلسه‌ای داشتند، وزارت اطلاعات در دولت قبل اعلام کرده بود که کتاب‌های یک‌سری از نویسندگان نباید چاپ شود، با توجه به همفکری‌های انجام شده، تصمیم گرفتیم هیچ کتابی را به دلیل نویسندگان آن رد چاپ نکنیم؛ چاپ کتاب ضوابطی دارد که با توجه به آن ضوابط عمل می‌کنیم؛ اگر مشکلی نباشد کتاب چاپ می‌شود اما اگر مشکلی داشته باشد آن مشکل یا اصلاح می‌شود یا کتاب در نهایت چاپ نمی‌شود، در نهایت به کتاب نگاه می‌کنیم نه به نویسنده.

۱۳۹۲/۱۲/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...