نسخه چاپی

تلاش احزاب منحله برای كسب مشروعیت

نائب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینكه تشكیل دوره جدید خانه احزاب باید بر اساس ساز و كارهای قانونی شكل بگیرد، گفت: پیشنهاد می‌كنیم با دعوت وزارت كشور، رئیس سنی موقت برای پیگیری امور تشكیل خانه احزاب انتخاب شود.

به گزارش نما ، به نقل از فارس، محسن کوهکن نائب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری با انتقاد از تشکیل کمیته 8 نفره‌ای که قصد دارد با دعوت از احزاب، پیگیری برگزاری مجمع عمومی خانه احزاب را دنبال کند، اظهار داشت: هر چه از گذشته وجود داشته است قابل پذیرش نیست و چنانچه تصمیم گرفته شود خانه احزاب احیا بشود باید با روال معقول و منطقی جلسه جدیدی برگزار گردد و کمیته جدیدی با رای نمایندگان احزاب گوناگون، برای این امر شکل بگیرد.
وی ادامه داد: پیشنهاد می‌کنیم با دعوت وزارت کشور، رئیس سنی و موقت برای پیگیری امور تشکیل خانه احزاب انتخاب شود. اگر دولت جدید اراده جدی برای احیای خانه احزاب داشته باشد باید این نکته را در نظر گرفت که دوره های قبل تمام شده است و باید انتخابات جدیدی انجام شود.
کوهکن با اشاره به اینکه برخی احزاب منحله اصلاح طلب به دنبال کسب مشروعیت هستند، اضافه کرد: برخی از آقایان به دنبال این هستند که برخلاف قانون با امضای خود مشروعیت سیاسی کسب کنند و به صحنه بازگردند اما ما این موضوع را قبول نداریم.احزابی که براساس قانون منحل اعلام شده‌اند، نمی‌توانند به عنوان تصمیم گیرنده وارد عمل شوند.
دبیرکل جامعه نمایندگان ادوار مجلس تصریح کرد: اگر بر اساس قانون کمیته موقتی شکل بگیرد ما از حضور تمامی سلایق سیاسی استقبال می کنیم، اما اگر عده ای بخواهند فرمان را بدست بگیرند و خود را همه کاره معرفی کنند ما زیربار نخواهیم رفت.

۱۳۹۲/۱۲/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...