نسخه چاپی

هر روز انقلاب اسلامی عزت‌آفرین است

رئیس سازمان موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: رژیم شاه فقط ذلت و نكبت برای كشور و مردم به وجود آورده بود اما هر روز انقلاب اسلامی و دفاع مقدس یك عزت آفرید.

به گزارش نما ، سردار مرتضی قربانی که پیش از ظهر امروز در همایش مدیران و مجریان و کارشناسان پروژه موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در برج میلاد سخن می‌گفت اظهار داشت: سازمان موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به دنبال ترسیم زحمات و تلاش‌ها و مجاهدت‌هایی است که برای برپایی نظام اسلامی و صیانت از آن از سال 42 تا پایان جنگ تحمیلی صورت گرفته است.
وی افزود: موزه مرکز آموزشی که می‌تواند به عنوان ابزار انتقال مفاهیم فرهنگی مورد استفاده قرار گیرد و در واقع یک رسانه است که مخاطب مستقیما از آثار ارائه شده تأثیر می‌پذیرد و مرکز پمپاژ علم و اطلاعات محسوب می‌شود.
رئیس سازمان موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته برای احداث این موزه اظهار داشت: فعالیت‌های ستادی موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از سال 85 با شکل‌گیری یک چارت سازمانی با حضور 40 نیروی فعال در حوزه دفاع مقدس آغاز شد.
قربانی افزود: طرح جامع موزه تهیه و به فرمانده معظم کل قوا ارائه شد و به فرموده ایشان شورای سیاستگذاری موزه با حضور 40 تن از مسئولان نظام و فرماندهان دوران دفاع مقدس تشکیل شده و اجرای پروژه به عهده اینجانب گذاشته شده است.
وی با بیان اینکه شورای سیاستگذاری موزه طی دو جلسه کمیسیون دائمی موزه را تشکیل داد از برگزاری 7 جلسه این کمیسیون تاکنون برای پیگیری پروژه احداث عظیم‌ترین موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس خبر داد.
رئیس سازمان موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در تشریح وظایف این موزه توضیح داد که 5 درصد آن مربوط به تاریخ جنگ‌‌های ایران و 20 درصد مربوط به تاریخ انقلاب اسلامی و 75 درصد نیز مربوط به تاریخ دفاع مقدس می‌شود.
سردار قربانی با بیان اینکه 6 کارگروه تخصصی در سازمان موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تشکیل شده از امیر دریابان شمخانی به عنوان مسئول کارگروه علوم و معارف، سردار جزایری مسئول کارگروه فرهنگ و هنر، دکتر چمران مسئول کارگروه معماری، دکتر علایی مسئول کارگروه مهندسی، دکتر ممبینی مسئول کارگروه امور مالی و سردار دلیر به عنوان رئیس کارگروه فناوری اطلاعات یاد کرد.
وی متذکر شد که تاکنون 67 پروژه در موزه تصویب شده و فاز صفر آنها با ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح طی 30 ماه تحت نظارت امیر دریابان شمخانی اجرایی شده است.
رئیس سازمان موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با بیان اینکه نقشه راه و برنامه زمانبندی شده احداث موزه تعیین شده، اظهار داشت: ما در آغاز عملیاتی کردن فاز اول قرار داریم و پروژه‌های مشخص به دستگاه‌های مختلف واگذار شده که نظارت بر آنها بر عهده دستگاه‌های نظارتی است.
قربانی افزود: در بحث فنی و مهندسی فاز یک تاکنون 10 درصد پیشرفت فیزیکی داشته که سرعت آن افزایش می‌یابد اما کار جمع‌آوری آثار و ادوات در حد ایده‌آل در حال انجام است.
وی ادامه داد: برای احداث موزه یک قطعه زمین 43 هکتاری در جنوب حرم امام و ضلع شرقی اتوبان تهران قم در اختیار ما قرار گرفته و پس از مطالعات اولیه و تعیین حدود آن و استقرار عوامل اجرایی کارهای مقدماتی آغاز شده است.
قربانی با اشاره به تولید انیمیشنی برای معرفی موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تأکید کرد که به همت کارگروه فناوری اطلاعات یک موزه مجازی نیز به منصه ظهور خواهد رسید.
رئیس سازمان موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بزرگترین چالش احداث این موزه را کمبود اعتبار عنوان کرد و گفت: در سال‌های 91 و 92 بودجه‌ای برای این کار اختصاص نیافته و کارها با حمایت ستاد کل پیش رفته اما طرح بودجه همزمان با برنامه موزه ارائه خواهد شد.
سردار قربانی گفت: تشکیل موزه و انتقال فرهنگ انقلاب اسلامی به نسل‌ امروز و فردا آینده کشور را بیمه می‌کند و هر سندی که از انقلاب و دفاع مقدس وجود دارد از افتخارات نظام است.
وی با طلب کمک برای احداث هر چه سریعتر موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تأکید کرد:‌ اگر همه اسناد مرکز اسناد و کتابخانه ملی کشور بررسی شود هیچ سند افتخاری از رژیم شاه به دست نمی‌آید و رژیم شاه فقط ذلت بود.
«رژیم شاه برای کشور و مردم فقط نکبت به وجود آورد اما هر روز انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برای ملت بزرگ ایران یک عزت آفرید»
رئیس سازمان موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در پایان گفت: اگر می‌خواهیم امام زمان و شهدا از ما راضی باشند باید گوش به فرمان رهبر باشیم و مردانه بایستیم و خود را وقف انقلاب و نظام کنیم که در آن صورت هیچ قدرتی نمی‌تواند ما را شکست دهد اما اگر تردید کردیم بدانیم که همنشین شهدا نخواهیم بود.

۱۳۹۲/۱۲/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...