نسخه چاپی

غنی سازی در ذیل بحث عزت و استقلال كشور قرار می‌گیرد

معاون حقوقی و بین الملل وزرات امور خارجه حضور در مذاكرات با كشورهای 1+5 را نوعی «جهاد» خواند و گفت: مسأله مذاكرات را باید با دیدی فراتر از مسأله هسته‌ای مورد ارزیابی قرار داد.

به گزارش نما ، نخستین میهمان ویژه اجلاس پانزدهم مجلس خبرگان رهبری در روز گذشته معاون حقوقی و بین الملل وزارت امور خارجه بود.
"سید عباس عراقچی" معاون حقوقی و بین الملل وزرات امور خارجه به عنوان شخصیت سیاسی مدعو بر اساس آیین نامه داخلی مجلس خبرگان در جلسه اول پانزدهمین اجلاسیه این مجلس، حضور پیدا كرد و گزارشی از روند توافق نامه ژنو (اقدام مشترك) ارائه داد.
وی نخست حضور در مذاكرات با كشورهای 1+5 را نوعی «جهاد» خواند و ادامه داد: مسأله مذاكرات را باید با دیدی فراتر از مسأله هسته‌ای مورد ارزیابی قرار داد.
عراقچی افزود: غنی سازی هسته‌ای علی رغم اهمیتی كه دارد ولی در ذیل بحث عزت و استقلال كشور قرار می‌گیرد. در حقیقت مسأله و دعوا فراتر از بحث هسته‌ای است. در این مذاكرات، بحث تحمیل و نبرد اراده‌ها از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار است.
وی افزود:« ما در طی 10 سال گذشته و در مذاكراتی كه صورت گرفته توانسته‌ایم اراده خود مبنی بر ادامه غنی سازی را بر گروه مقابل تحمیل نماییم و این پیروزی بزرگی است. دستاورد ما از توافق نامه ژنو اثبات این حق مسلم است و این دستاورد مقاومت ملت ایران است كه خیلی برای ما اهمیت داشته و دارد . این ثمره یك مقاومت و جهاد ده ساله است كه انشاء الله هم تثبیت خواهد شد.
عراقچی افزود: ما حق غنی سازی هسته ای را داشته و همواره دارا هستیم. آنچه در مذاكرات ژنو مورد انتظار بود كه بحمد الله صورت گرفت آن است كه كشورهای 1+5 این حق مسلم را مورد احترام قرار دهند و آن را معاوضه نكنند.
وی هدف دوم از مذاكرات هسته ای را جلوگیری از هزینه های جمهوری غیر ضروری دانست. براین اساس، ادامه داد:« این دستاورد نیز با كاهش تحریم‌های اقتصادی و نیز عدم افزایش آن با وجود آنكه قدمی از اصول و ارزشهای انقلاب به عقب گذاشته نشده است، حاصل شده است.
معاون حقوقی و بین الملل وزارت خارجه مهمترین راه را در مقابله با تحریم‌های اقتصادی‌، پرداختن به اصول و قواعد اقتصاد مقاومتی دانست و در پایان تأكید كرد. مهمترین نتیجه مذاكرات ژنو در حقیقت تثبیت نظام سیاسی و قدرت منطقه ای جمهوری اسلامی ایران است.

۱۳۹۲/۱۲/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...