نسخه چاپی

گامی در جهت حماسه اقتصادی

عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: حماسه سیاسی مردم از رجز خوانی آمریكا كاست.

به گزارش نما ، محمدرضا محسنی ثانی با اشاره به نامگذاری سال 92 تحت عنوان «حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» توسط مقام معظم رهبری خاطر نشان کرد: از همان اوایل که این نام در کنار مضجع شریف حضرت رضا(ع) مطرح شد مورد عمل و استقبال مردم قرار گرفت، در ابتدای سال و در انتخابات 24 خرداد ماه 92 و همچنین در راهپیمایی شکوهمند 22 بهمن امسال شاهد تحقق حماسه سیاسی از سوی مردم بودیم.
وی اضافه کرد: حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن باعث شد که ایران با اقتدار و قوت بیشتری پای میز مذاکره بنشینند، این حضور حماسی که همزمان با رایزنی‌های سیاسی و توافق با کشورهای 1+5 بود، بر رجزخوانی آمریکا و هم‌پیمانانش که فرصت چانه‌زنی بیشتری داشتند، تاثیر گذار بود.
محسنی‌ثانی خاطر نشان کرد: حماسه حضور مردم در 22 بهمن ماه معنا و مفهوم دیگری نیز داشت و توانست پشتیبانی به نظام جمهوری اسلامی ایران و تیم مذاکره کننده را نشان دهد.
این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه به حماسه اقتصادی اشاره کرد وافزود: از افزایش قیمت‌ها و تورم مقداری کاسته شد، این امر و بازگشت ثبات و آرامش به بخش‌های مختلف اقتصاد امیدوار کننده است، زیرا مردم از نگرانی‌های روزانه برای افزایش قیمت‌ها در فشار و مضیقه بودند، همین که مقداری از شدت افزایش قیمت‌ها کاسته شد می‌تواند به عنوان یک گامی در جهت حماسه اقتصادی به شمار رود و آغاز به کار این حماسه را نشان دهد.
وی به رشد اقتصادی در کشور اشاره و خاطر نشان کرد: متاسفانه وضعیت ما در خصوص رشد اقتصادی منفی بوده است، هر چند که این عدد به سمت صفر تمایل پیدا کرد اما امیدواریم که به رشد 2 و یا 3 درصد برسد که در این صورت می‌توان گفت میزانی از حماسه اقتصادی برآورده شده است.

۱۳۹۲/۱۲/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...