نسخه چاپی

توافقنامه تشكیل بورد بین المللی امضا شد

وی با تأكید بر كارهای كه آیت الله هاشمی رفسنجانی انجام داده، گفت: خدمتی كه شما به جامعه كرده اید، هنوز شناخته شده نیست و نسل های بعدی متوجه می شوند كه چه كارهای بنیانی در زمان شما انجام گرفته است.

به گزارش نما ، در حضور آیت الله هاشمی رفسنجانی، توافقنامه پروفسور سمیعی و دکتر باقر لاریجانی برای تشکیل بورد بین المللی جهت ایجاد بستری برای همکاری های بین المللی و تأسیس دانشگاه مجازی آزاد اسلامی بین المللی در اروپا به امضا رسید.
پروفسور سمیعی که به تازگی استادیار افتخاری دانشگاه آزاد اسلامی شد، عصر دیروز با رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای این دانشگاه دیدار و گفت وگو کرد.
بر اساس این گزارش آیت الله هاشمی رفسنجانی در این دیدار تلاش برای گسترش علم و دانش در ایران را وظیفه همه کسانی دانست که عرق دینی و ملی دارند و از امکانات مادی، معنوی و شخصیتی برخوردارند.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان چگونگی و چرایی تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی و شرح جلسه خویش با امام راحل در این خصوص، به دستاوردهای وسیع کمّی و کیفی این دانشگاه در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: موج تقاضای مردم برای تحصیل فرزندان شان، ما را مصمم به گسترش آن کرد، به گونه‌ای که کلاس‌های این دانشگاه در مساجد، مدارس و فضای های خالی ادارات آغاز شد و امروز تقریباً در همه شهرهای ایران بهترین ساختمانهای آموزشی را دارد.
رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی وجود 450 مرکز و واحد، 1میلیون و 700 هزار دانشجو، 52 هزار نفر استاد و مربی و فضاهای مناسب آموزشی، آزمایشگاهی، ورزشی، فرهنگی و رفاهی را از جمله امکانات و امتیازهای این دانشگاه دانست و گفت: افق آینده ما برای تقویت تحصیلات تکمیلی و تحقیقات دانشگاهی روشن است.
هاشمی رفسنجانی، توجه به طرحهای دانش بنیان را از برنامه های دیگر دانشگاه آزاد اسلامی خواند و گفت: باید با تجاری کردن طرح‌ها و ابتکارات و اختراعات دانشگاهیان، فاصله صنعت و دانشگاه را از بین ببریم، چون این دو مکمل همدیگر برای رونق اقتصاد می باشند.
آقای پروفسور سمیعی نیز با تأکید بر سابقه علم و دانش ایرانیان در تاریخ، گفت: عقیده من همیشه این است که غربی ها باید برای تحقیقات و مدارک علمی و پزشکی به ایران مراجعه نمایند.
وی با تأکید بر کارهای که آیت الله هاشمی رفسنجانی انجام داده، گفت: خدمتی که شما به جامعه کرده اید، هنوز شناخته شده نیست و نسل های بعدی متوجه می شوند که چه کارهای بنیانی در زمان شما انجام گرفته است.
پروفسور سمیعی فارغ التحصیلان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی را سرمایه ارزشمند برای ایران دانست و گفت: مسؤولان دانشگاه این عده جوان را از خیابانها به دانشگاه آوردند که مطمئناً در آینده تاریخ، مایه سرافرازی ایرانیان هستند.
وی افزود: اقبال مردم در جریان نام نویسی شما برای انتخابات، نشان از محبوبیت و جایگاه والای شما در قلوب مردم دارد.
بر اساس این گزارش در ادامه این دیدار پروفسور سمیعی و دکتر باقر لاریجانی، قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه پزشکی و رئیس شورای راهبردی پزشکی، توافقنامه تشکیل بورد بین المللی جهت ایجاد بستری برای همکاری های بین المللی و تأسیس دانشگاه مجازی آزاد اسلامی بین المللی در اروپا را امضاء کردند و آیت الله هاشمی رفسنجانی در هامش این توافقنامه بر پیگیری این امر مهم برای ارتقاء آموزش کشور در حوزه پزشکی تأکید کرد.

۱۳۹۲/۱۲/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...