نسخه چاپی

اخبار ویژه روزنامه های پنجشنبه؛

كلاس توجیهی فضای مجازی برای وزیر ارشاد

بحران اوكراین ضعف استراتژیك آمریكا را به رخ كشید،سبحانی:با هتاكی نشریات برخورد شود،آزادی 5 راننده ایرانی بازداشت‌شده در كردستان عراق،حكم جلب رضوی فقیه صادر شد،درخواست برخی نمایندگان عراقی و ...از جمله خبر ویژه برخی روزنامه های پنجشنبه هستند كه میتوانید اینجا بخوانید.

*کیهان

اصلاح‌طلبان دولت روحانی را رحِم اجاره‌ای می‌دانند

ابراهیم اصغرزاده با بیان اینکه ائتلاف هاشمی و خاتمی با روحانی شکننده است، مدعی شد اصلاح‌طلبان به دولت به عنوان رحم اجاره‌ای نگاه می‌کنند.دبیرکل سابق حزب همبستگی در مصاحبه با روزنامه‌ قانون با بیان اینکه «آقای هاشمی و خاتمی هم ناچار شدند و هم تیزهوشانه سوار بر موج دوران انتخابات شدند و به نفع روحانی حرکت کردند» درباره چالش‌های پیش روی این ائتلاف گفت: مشکل اینجاست که این ائتلاف شکننده و ناپایدار است. چون سازماندهی ویژه‌ای ندارند و توده‌وارند.وی در پاسخ این سوال که «ادعا می‌شود اصلاح‌طلبان چون می‌دانستند در انتخابات 92، آقای عارف نمی‌تواند رای بیاورد، او را کنار می‌گذارند و از روحانی حمایت می‌کنند. این در شرایطی انجام شده است که سیاست‌های روحانی مورد پسند اصلاح‌طلبان هم نبود. آیا این ادعا صحت دارد؟» می‌گوید: تصور می‌کنم حرف مهمی است و چندان هم غلط نیست. چند وقت پیش به دوستانی به شوخی گفتم این رحم اجاره‌ای برای پرورش یک نطفه است. وقتی به شما اجازه نمی‌دهند احزاب جریان سیاسی‌ات فعالیت داشته باشد، مجبور به ائتلاف می‌شوید. همانطور که می‌دانید مهم‌ترین احزاب جریان اصلاح‌طلب ممنوع‌الفعالیت بودند. البته قرار بر این بود که آدم‌های قوی‌تر از آقای خاتمی را به انتخابات بیاوریم، ‌اما آنقدر عقب‌نشینی کردیم که آقای خاتمی شد هاشمی، هاشمی شد روحانی. آقای روحانی همانطور که گفتم، متعلق به جناح محافظه‌کار بودند.

اصغرزاده اضافه کرد: برگشت به خاتمی نشانه یک نوع عقبگرد بود. شاید اصلاح‌طلبان روی نیروی جوانتری تفاهم می‌کردند و وقتی پشت او می‌ایستادند به خاطر جنبش اجتماعی، رای می‌آورد. عبور از خاتمی برای اصلاح‌طلبان پیروزی بود. اما عقب‌نشینی کردند، البته از مقام خاتمی کم نمی‌کند، او در مقام لیدری جریان اصلاحات است و الزاما لیدر نباید رئیس‌جمهور شود. ولی اتفاقی که افتاد این بود که اصلاح‌طلبان تن به یک نوع سازش با بخش‌هایی از محافظه‌کاران دادند.وی این را هم گفته که «در انتخابات اخیر همه چیز دقیقه نودی بود. یعنی حتی قبل از آن بین عارف و روحانی وحدت ایجاد نشده بود. حتی زمانی که عارف کنار رفت، اسم روحانی را نیاورد. در صورتی که در شرایط دیگر باید سران جریان‌ها در جلسه‌ای به ائتلاف برسند و شعارهایشان را هماهنگ کنند. متاسفانه این اتفاق وقتی افتاد که هم عارف و هم روحانی، به لحاظ سازمان رای و کمپین، در رده پنجم و ششم بودند.»

اصغرزاده حامیان روحانی را نیز «اسب چموش» توصیف کرد که «باید کنترل شوند وگرنه به یک نیروی مخرب تبدیل می‌شود». وی همچنین درباره انتخابات مجلس می‌گوید: دولت نباید در خواب خرگوشی به سر ببرد و شاهد رد صلاحیت افراد باشد.اصغرزاده در بخش دیگری از این مصاحبه و در حالی که صدا و سیما اصلا به منتقدان دولت مجال طرح نظرات خود را نمی‌دهد می‌گوید: روحانی می‌تواند پا در یک کفش کند و بگوید این کادری که صدا و سیما را اداره می‌کند و برنامه‌های دولت را تخریب می‌کند عوض شود و حتی در رابطه با سخنان برخی ائمه جمعه تندرو هم پاسخ محکم بدهد.

معاهده ان‌پی‌تی ملاک است یا اتهامات بی‌سند غرب؟!

دور جدید مذاکرات ایران با آژانس دیروز در وین در حالی آغاز شد که مدیرکل آژانس نگاهی جانبدارانه به چالش میان ایران و غرب دارد.در پی برگزاری اولین دور از گام نهایی مذاکرات ایران و 5+1 در وین و چارچوبی که در این دور از مذاکرات به مورد توافق طرفین قرار گرفت، مذاکرات کارشناسی ایران و 5+1 پیش از برگزاری دور آتی مذاکرات از 26 تا 29 اسفندماه، از دیروز در وین آغاز شد.
بر اساس این گزارش، این مذاکرات در حاشیه نشست شورای حکام در وین برگزار می‌شود که بخش عمده‌ای از این نشست نیز به موضوع هسته‌ای ایران مربوط است.

یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پیش‌تر در نشست شورای حکام این آژانس گفت: توافق هسته‌ای بین ایران و 5+1 بر اساس گام‌های تعیین شده انجام شده است. اقدامات صورت گرفته و تعهدات ایران گام مثبت و رو به جلو است. هنوز کارهای زیادی باید صورت گیرد تا همه مسائل حل نشده در مورد برنامه هسته‌ای ایران مرتفع شود.آمانو بی‌آنکه از موضع یک مقام مسئول و بی‌طرف بین‌المللی سخن بگوید، به عنوان گماشته غرب سخن گفته است. به گزارش خبرگزاری فرانسه وی اظهار داشت: ایران باید به همه نگرانی‌های غرب درباره برنامه هسته‌ای خود پاسخ دهد. هنوز کارهای زیادی باقی مانده است. ایران باید پروتکل الحاقی را به اجرا بگذارد.

مدیرکل آژانس که تابعیت ژاپنی دارد، توضیح نمی‌دهد که چرا از آمریکا و برخی کشورهای اروپایی دارای تسلیحات اتمی و کشتار جمعی نمی‌خواهد به نگرانی‌های شرق و کشورهای عدم تعهد پاسخ دهند؟ و چرا ایران باید به جای التزام به مفاد معاهده ان‌پی‌تی و برخورداری از حقوق تصریح شده در این پیمان، به نگرانی‌های فاقد سند «غرب» و اتهام پراکنی‌های بلاوجه آنان پاسخ دهد.

کلاس توجیهی فضای مجازی برای وزیر ارشاد

اظهارات وزیر ارشاد مبنی بر تلاش برای لغو ممنوعیت فیس‌بوک، تعجب و اعتراض صاحب‌نظران را برانگیخته است.زاکر برگ مؤسس فیس‌بوک به شدت به رژیم صهیونیستی گرایش دارد و چندین بار با شیمون پرز ملاقات کرده است. پرز می‌گوید فیس‌بوک، بهترین ابزار برای تغییرات اجتماعی مورد نظر اسرائیل است.معاون قضایی دادستان کل کشور در واکنش به اظهارات وزیر ارشاد گفت: کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه هیچ تصمیمی در خصوص رفع فیلتر فیس بوک نگرفته و برنامه‌ای هم برای رفع فیلتر آن ندارد.دکتر عبدالصمد خرم‌آبادی در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه هیچ تصمیمی در خصوص رفع فیلتر فیس‌بوک نگرفته و برنامه‌ای هم برای رفع فیلتر آن ندارد.

وی ادامه داد: آنچه آقای جنتی در مورد رفع فیلتر فیس‌بوک اعلام کرده‌اند آمال و آرزوهای خودشان است و ارتباطی به تصمیمات و برنامه‌های کارگروه ندارد. به نظر من مسأله فیس‌بوک خیلی کم اهمیت‌تر از آن است که وزیر محترم ارشاد این همه از جایگاه خود برای تبلیغ آن هزینه کند.دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه در پاسخ به این سؤال که «آیا تبلیغ دسترسی به سایت‌های فیلتر شده مانند فیس‌بوک جرم است یا خیر؟» اظهار داشت: فیس‌بوک یک شبکه اجتماعی است که محتویات مستهجن فراوانی دارد و طبق بند 1 ماده 15 قانون جرایم رایانه‌ای تشویق و ترغیب کاربران به دسترسی به محتوای مستهجن جرم محسوب می‌شود.

از سوی دیگر مهدی صرامی قائم مقام سابق مرکز رسانه‌های دیجیتال اظهار داشت: آقای جنتی باید میان وزارت در جمهوری اسلامی یا نمایندگی شبکه صهیونیستی فیس‌بوک یکی را انتخاب کند.وی در مصاحبه با باشگاه خبرنگاران می‌گوید: تجربه مسدود کردن هزاران صفحه مربوط به جنبش 99 درصدی در اروپا و آمریکا و نیز بستن صفحات منسوب به مخالفان اسرائیل و حتی بستن صفحه رسانه‌های مستقل همچون پرس‌تی‌وی توسط فیس‌بوک به خاطر صرفاً پخش تصاویر سید حسن نصرالله و سایر چهره‌های مؤثر مردمی، علاوه بر آنکه ژست آزادی بیان غرب را به یک کاریکاتور تبدیل کرده، نشان می‌دهد یک سایت صهیونیستی همچون فیس‌بوک به هیچ وجه ظرفیت انتقال پیام همسو با افکار بلند انقلاب اسلامی را ندارد و برای انتشار افکار مستقل به شدت ظرفی محدود است لذا مدیریت فیس‌بوک در خصوص پیام مغایر با منافع صاحبانش کاملاً بسته عمل می‌کند.

این کارشناس فضای مجازی با اشاره به اقرار سایت اسرائیلی «اورشلیم پست» مبنی بر تأثیرگذار بودن رئیس فیس‌بوک نسبت به نتانیاهو در میان لیست یهودیان جهان بعنوان یکی از صدها سند دشمنی مؤثر فیس‌بوک با ملت ایران خاطرنشان کرد: مجمع فعالان فضای مجازی انقلاب اسلامی (فرا) حاضر است ضمن برگزاری دوره کوتاه مدت آموزشی ویژه برخی مسئولان که آشنایی کافی با ابعاد فضای مجازی ندارند، اسناد بیشتری از مسائل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی ورود عجولانه به فضای مجازی را به آنها نشان دهد.

واشنگتن تایمز: عربستان از خطر انقلاب وحشت‌زده است

روزنامه واشنگتن تایمز پیش‌بینی کرد عربستان در 3 سال آینده دچار انقلاب شود و همین امر سران آل‌ سعود را به وحشت انداخته است.این روزنامه در تحلیلی می‌نویسد: ثبات عربستان به اسطوره‌ها پیوست؛ ریاض سخت متوحش از خطر انقلابی است که ایران ظرف سه تا پنج سال آینده به کمک نیروهای نیابتی‌اش در این کشور به راه خواهد انداخت. پادشاهی عربستان پیش از این به ثبات نسبی افتخار می‌کرد اما در تیررس طوفان فراگیر «بهار عرب» که حکام بسیاری را در منطقه سرنگون، اقتصادها را ویران و جنگهایی داخلی به راه انداخت؛ عربستان به طور محسوس نامتزلزل روی پا ایستاده است.

در ادامه این تحلیل آمده است: این پادشاهی، دیگر نه یکپارچه و منسجم است؛ نه با ثبات. فقط سه تا پنج سال دیگر کافی است تا شاهد آن باشیم که ثبات این پادشاهی به طور جدی از سوی نیروهای داخلی و یا خارجی متزلزل خواهد شد.واشنگتن تایمز تأکید می‌کند: امروز مهم‌ترین خطری که ریاض آن را احساس می‌کند، اهتمام ایران است تا بتواند یک انقلاب را درون خاک عربستان طراحی و هدایت کند. ایران توجیهات کافی برای این طرح خود دارد؛ انتقامجویی از موضع و رویکردهای عربستان در جنگ سوریه. در سال 2011 در جریان اعتراضات شیعیان بحرین علیه رژیم حاکم این کشور، نیروهای سعودی وارد بحرین شدند و رژیم «آل خلیفه» را در کنترل اوضاع یاری رساندند. بحرین در مرزهای شرقی عربستان واقع است. استانهای شرقی عربستان؛ منبع ذخایر سرشار نفت و تأسیسات صادرات این کشور و شیعه‌نشین‌اند. شیعیان به رژیم سعودی وفادار نیستند و قابلیت خلق یک انقلاب علیه حکومت عربستان را دارند.

بحران اوکراین ضعف استراتژیک آمریکا را به رخ کشید

جنگ سوریه و بحران اوکراین نشان دهنده محدودیت‌های قدرت ژئوپلتیک آمریکاست و قطعاً این موضوع بر چالش اوباما بر سر پرونده هسته‌ای ایران نیز تأثیر منفی خواهد گذاشت.شبکه خبری بلومبرگ ضمن انتشار این ارزیابی تصریح کرد: بحران اوکراین، تلاش‌های رئیس جمهوری آمریکا در همکاری با روسیه در بسیاری از مسايل از تلاش برای پایان دادن جنگ در سوریه گرفته تا توقف جاه‌طلبی‌های هسته‌ای ایران، تسهیل خروج آمریکا و نیروهای هم‌پیمان این کشور از افغانستان به خطر انداخته است. در صورتی که چگونگی رویارویی اوباما با بحران کنونی در اوکراین، تردیدها درباره جدیت وی در رفع چالش‌های خارجی را تقویت کند، همان طور که برخی از منتقدانشان تأکید کرده‌اند، این امر می‌تواند بر روی مسایل مختلفی از جمله مذاکرات صلح فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها، پیشرفت‌های برنامه هسته‌ای ایران و موضع بشدت سلطه‌جویانه چین در منطقه تأثیر گذارد.

براساس این گزارش «نیکولاس برنز» معاون پیشین وزارت خارجه آمریکا به تازگی در کنفرانسی که سازماندهی آن را شورای آتلانتیک، سازمان تحقیقات سیاست خارجی در واشنگتن برعهده داشت، اظهار داشت: «اوباما با دشوارترین بحران بین‌المللی دوران ریاست جمهوری‌اش روبه‌رو است.»بلومبرگ می‌نویسد: اما صرف‌نظر از رویارویی فزاینده با روسیه، اوباما هم چنین با تغییر فزاینده سیاست‌های تهاجمی چین رو به رو است که علاوه بر تأکید بر اختلافات ارضی‌اش، به ناسیونالیسم فزاینده در ژاپن و کره جنوبی دامن می‌زند. این در حالیست که آمریکا از گذشته با چالش‌هایی در سوریه، عراق و شمال آفریقا و مذاکرات هسته‌ای با ایران دست و پنجه نرم کرده است.
«ریچارد آندرس» استاد امنیت ملی در دانشکده ملی جنگ ایالات متحده در این زمینه گفت: با وجود رویکرد دیپلماتیک اوباما در فشار بر روسیه، وی آن‌قدر «عاقل» است که محدودیت‌های کشورش در رابطه با بحران اوکراین و سایر مناطق از جمله در رابطه با چین و سوریه را درک می‌کند.

وی افزود: «این یک نمونه از مواردی است که محدودیت‌ قدرت ژئوپلتیکی آمریکا را نشان می‌دهد. ما به تازگی شرایط این چنینی را از جمله در سوریه تجربه کردیم. آمریکا در سوریه تصمیم گرفت در اوضاع داخلی این کشور مداخله نکند و این اقدامی است که ما در گذشته انجام نداده بودیم. در 20 تا 25 سال گذشته به ندرت پیش آمده که ما در بحرانی مداخله نکرده‌ایم.»به گفته «ایان برمر» رئیس موسسه مشاوره‌ای اوراسیا در نیویورک، ناسازگاری بیشتر روسیه و افزایش کمک‌های مسکو به حکومت «بشار اسد» در سوریه، اجرای توافقنامه درباره انهدام تسلیحات شیمیایی در این کشور را با مشکل مواجه خواهد کرد. از سوی دیگر، اوباما به پوتین نیاز دارد تا نیروها و تجهیزات آمریکایی و کشورهای هم‌پیمانانش را از افغانستان خارج کند زیرا آمریکا به روسیه به عنوان بخشی از شبکه توزیع خود در شمال نیاز دارد. بلومبرگ معتقد است: تلاش‌های رئیس‌جمهور آمریکا در زمینه پایان دادن به جنگ‌های عراق و افغانستان، کاهش بودجه نظامی و کاهش کسری بودجه فدرال و همچنین تمرکز بر موضوعات داخلی مورد توجه دقیق دیگر کشورها قرار دارد. نتایج نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها می‌خواهند خود را از سر تعهدات خارجی‌شان رها کنند.کری هفته گذشته در گفت‌وگو با خبرنگاران در واشنگتن از «انزواطلبی جدید» در آمریکا سخن گفت و یادآور شد که آمریکایی‌ها ارتباط بین تعامل با خارج و اقتصاد آمریکایی را درک نمی‌کنند.

*جام جم

سبحانی:با هتاکی نشریات برخورد شود

آیت‌الله جعفر سبحانی گفت: با هتاکی اخیر نشریات به مقدسات اسلامی برخورد شود. به گزارش ایرنا، این مرجع تقلید دیروز در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم افزود: برخی نشریات به مقدسات از جمله وجود امیرالمومنین(ع) و احکام نورانی قرآن توهین کرده‌اند که مایه تعجب است.

استفاده دولت از نظرات عارف با یک واسطه

سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی درباره گلایه‌های اخیر محمدرضا عارف از عدم به‌کارگیری وی از سوی روحانی گفت: بدون تردید آقای عارف یکی از شخصیت‌های مجرب این نظام و مورد احترام و اعتماد است و دولت خرسند می‌شود که از نظرات وی بهره‌مند شود. به گزارش تابناک، او سپس در اظهارنظری افزود: در زمان مناظره‌ها، آقای علی طیب‌نیا نماینده آقای عارف بود، از این رو وقتی آقای طیب‌نیا طرحی را در دولت مطرح می‌کند ما تصورمان این است که نظرات آقای عارف در حال مطرح شدن است.

حکم جلب رضوی‌فقیه صادر شد

در حالی‌که اعتراض‌ها به اظهارات سعید رضوی‌فقیه، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در همدان ادامه دارد، دستگاه قضایی حکم جلب او را به دلیل سخنان ساختارشکنانه اخیرش صادر کرد. به‌گزارش فارس، برخی منابع آگاه از متواری شدن نامبرده پس از اطلاع از صدور حکم بازداشتش خبر دادند. رضوی‌فقیه چندی پیش طی سخنانی ساختارشکنانه در جمع گروهی از اصلاح‌طلبان استان همدان به نهادهای انقلابی نظام حمله کرده بود.

نظر صفارهرندی درباره رفع حصر

محمدحسین صفارهرندی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگویی با سایت مشرق، درباره موضوع رفع حصر نامزدهای معترض انتخابات 88 گفت که «برخلاف آقایی که گفته اگر می‌خواهید سرمایه‌گذاری خارجی صورت بگیرد، باید این افراد از حصر خارج شوند، من می‌گویم همه سرمایه‌های ما با توطئه‌ها و فتنه‌گری‌های این افراد در آن زمان، به باد رفت. وقتی اینها محصور شدند، کشور مقداری ثبات و آرامش پیدا کرده است، بعید می‌دانم آقای رئیس‌جمهور که مسئول ثبات و آرامش در حوزه کار اجرایی کشور است، بخواهد دوباره به آن وضع برگردد.»

بازگشت دانشگاه ایرانیان به شورای عالی انقلاب فرهنگی

ابهام در سرنوشت دانشگاه ایرانیان همچنان ادامه دارد و در تازه‌ترین اظهارنظرها در این باره عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به تهیه گزارش درباره دانشگاه ایرانیان در شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: گزارش دانشگاه ایرانیان باید دوباره در این شورا جمع‌بندی شود. منصور کبگانیان در گفت‌وگو با تسنیم در پاسخ به این پرسش که چه زمانی این گزارش کامل می‌شود، گفت: دستورات شورا زیاد است و باعث می‌شود این موضوع به عقب بیفتد. به محض این‌که مطمئن شویم اطلاعات کامل است، آن را مطرح می‌کنیم.

آزادی 5 راننده ایرانی بازداشت‌شده در کردستان عراق

عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس از آزاد شدن پنج راننده ایرانی که در اقلیم کردستان عراق بازداشت شده بودند، خبر داد و گفت: 26 راننده ایرانی همچنان در بازداشت هستند. به گزارش باشگاه خبرنگاران، فتح‌الله حسینی نماینده مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب گفت: امیدواریم هرچه سریع‌تر آنها نیز آزاد شوند.
*ایران

مجوز واردات دارو از 25 کشور صادر شد

مدیرکل نظارت و ارزیابی دارو سازمان غذا و دارو گفت: درجلسه کمیسـیون قانونـــی تشــخیص صلاحیت ساخت و ورود دارو و مواد اولیه بیولوژیک این سازمان 25کشور به عنوان منابع مجاز جهت واردات دارو معرفی شدند. به گزارش ایرنا، مهدی پیر صالحی گفت: «اتریش، انگلیس، آلمان، اسپانیا، اسلواکی، اسلوونی، بلژیک، ایرلند، پرتغال، دانمارک، ایتالیا، جمهوری چک، سوئد، فرانسه، فنلاند، مجارستان، هلند، یونان، سوئیس، امریکا،کانادا، استرالیا، ژاپن، کره جنوبی و لوکزامبورگ کشورهایی هستند که می‌توان ازآنها دارو و مواد اولیه وارد کرد.»

15 هزار کشته طی 10 ماه حوادث رانندگی

تلفات حوادث رانندگی در 10 ماه نخست سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 9/5 درصد کاهش یافت و از 16 هزار و 520 مورد در 10 ماه سال قبل، به 15 هزار و 538 مورد در سال‌جاری رسید. به گزارش مهر، از کل تلفات حوادث رانندگی در 10 ماه امسال 12 هزار و هفت نفر مرد و سه هزار و 531 نفر زن بودند.

موتوسیکلت برقی سال آینده در تهران

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از تکمیل بخش شمالی خط 3 مترو به طول بیش از 17 کیلومتر و ساخت 12 کیلومترخط 7 مترو و همچنین به کارگیری موتوسیکلت برقی در تهران در سال 93 خبر داد. به گزارش ایسنا سیدجعفر تشکری هاشمی با اشاره به این که سال 93 مهم‌ترین سال در سال‌های اخیر برای حمل‌ونقل شهر تهران است، بیان کرد: شهردار تهران برای سال آینده نگاه ویژه‌ای در توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل پیشنهاد داده است که در شورای اسلامی شهر هم به تصویب رسید.

آماده‌باش مراکز درمانی تأمین اجتماعی در نوروز

معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی از تشکیل ستاد نوروزی مدیریت درمان در این معاونت و اداره‌کل درمان مستقیم سازمان تأمین اجتماعی در ایام نوروز سال 93 خبر داد. به گزارش ایسنا، دکتر محمدعلی همتی تشکیل این ستاد را به منظور اجرای هرچه بهتر طرح آماده باش نوروزی مراکز درمانی سازمان تأمین اجتماعی دانست و افزود: ستاد نوروزی مدیریت درمان در تمامی استان‌ها با هماهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی به فعالیت می‌پردازد.

رشد 17 درصدی بودجه دانشگاه‌ها در سال آینده

معاون اداری مالی وزارت علوم با اشاره به تصویب و ابلاغ بودجه سال 93 گفت: وضعیت بودجه دانشگاه‌ها در سال آینده چندان بهبودی نیافته است. محمد حسین امید در خصوص آخرین وضعیت بودجه دانشگاه‌ها گفت: در این بودجه وضعیت دانشگاه‌ها در سال آینده خیلی بهتر نمی‌شود، رشد بودجه دانشگاه‌ها بین 17 تا 18 درصد است.

5000 نیرو در یگان حفاظت محیط‌زیست کم داریم

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گفت:‌ در حال حاضر 5000 نیرو در یگان حفاظت محیط زیست کم داریم که باید برای جذب آن‌ها اقدامات لازم انجام شود. سرهنگ حمیدرضا خیلدار ‌افزود: به دلیل مشکلات مالی دولت این نیروها باید به صورت سالانه جذب ساختار این یگان شوند.

افزایش اعتبار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از اختصاص 2 هزار و 142 میلیارد و 988 میلیون ریال دیگر از محل تبصره(2) ماده (39) قانون مالیات بر ارزش افزوده، موضوع عوارض فرآورده‌های نفتی، در اسفند ماه سال 1392 در وجه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها خبر داد.

*تهران امروز

حكم جلب رضوي فقيه صادر شد

دستگاه قضايي حكم جلب سعيد رضوي فقيه را به دليل سخنان ساختار شكنانه در جمع اصلاح‌طلبان همدان صادر كرد. در عين حال برخي منابع آگاه از متواري شدن نامبرده پس از اطلاع از صدور حكم بازداشتش خبر دادند. به گزارش باشگاه خبرنگاران، رضوي فقيه چندي پيش طي سخناني ساختار شكنانه در جمع گروهي از اصلاح‌طلبان استان همدان به نهادهاي انقلابي نظام جمهوري اسلامي حمله كرده بود.

تماس ناطق‌نوري با حسين شريعتمداري؟

يك سايت خبري از تماس تلفني حجت‌الاسلام و المسلمين ناطق‌نوري با حسين شريعتمداري خبر داد. سايت دانا مدعي شد: «پس از انتشار يادداشت اين هفته حسين شريعتمداري مديرمسئول روزنامه كيهان خطاب به ناطق‌نوري و تذكرهاي شريعتمداري به وي، با خبر شديم كه ناطق‌نوري با شريعتمداري تماس گرفته و براي اين سرمقاله از وي تشكر كرده است. ناطق‌نوري در اين تماس به شريعتمداري گفته كه من اين افراد را مي‌شناسم، من فتنه‌گران را مي‌شناسم، من مي‌دانم اصلاح‌طلبان چگونه افرادي هستند. وي همچنين از مديرمسئول كيهان دعوت كرده است تا در جلسه‌اي به صورت حضوري با هم به گفت‌وگو بنشينند.»

جمع‌بندي مجدد گزارش دانشگاه «ايرانيان»

منصور كبكانيان عضو شوراي‌عالي انقلاب فرهنگي در گفت‌وگو با تسنيم، درخصوص گزارش شوراي‌عالي انقلاب فرهنگي درباره دانشگاه ايرانيان و ارائه آن به كميسيون اصل 90، گفت: يك گزارش خواسته شد و وزير علوم آن را ارائه داد. وي افزود: بايد موضوع دانشگاه ايرانيان يك بار ديگر در شوراي‌عالي انقلاب فرهنگي جمع‌بندي شود، چون گزارش ما از سابقه تشكيل اين دانشگاه در شهرستان بود و سپس راي‌گيري در شوراي‌عالي انقلاب فرهنگي انجام شد تا اين دانشگاه به تهران بيايد. اين عضو شوراي‌عالي انقلاب فرهنگي تصريح كرد: هنوز چون كار كارشناسي دارد، اجازه دهيد اعلام نظر قطعي نكنم.

عملكرد احمدي‌نژاد سبب انتخاب روحاني شد

رمضان شريف مسئول روابط‌عمومي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي روز گذشته در نشستي با عنوان نقش رسانه و روابط‌عمومي در كارآمد نشان دادن نظام اسلامي و مقابله با عمليات رواني دشمن با بيان اينكه احمدي‌نژاد گزينه سپاه نبوده است، گفت: هر دولتي كه كار و تلاش صادقانه انجام دهد، مورد اقبال مردم خواهد بود و صرفا عملكرد دولت اصلاحات، انتخاب احمدي‌نژاد بود. به گزارش فارس، او همچنين با اشاره به روي كار آمدن دولت روحاني گفت: عملكرد احمدي‌نژاد نيز باعث انتخاب روحاني شد و اين سير در آينده نيز با قضاوت و انتخاب مردم ادامه خواهد داشت. شريف با تاكيد بر اينكه ما پاي آقاي خاتمي ايستاديم و از همه مديران آن به غير از وزير ارشاد حمايت كرديم، گفت: سپاه خودش را ذيل رهبري مي‌داند و با اين رويكرد كه دولت روحاني اقدامات خود را در محوريت رهبري داشته باشد، سپاه نهايت همكاري را مي‌كند.

*قدس

درخواست برخی نمایندگان عراقی

ایسنا: برخی از نمایندگان پارلمان عراق تحقیق درباره توافقنامه‌ ادعایی تبادل اسلحه میان ایران و عراق را خواستار شده اند.

کرشنرتحت تأثیر لابی صهیونیستها

فارس: کریستینا فرناندز کرشنر، رئیس‌جمهور آرژانتین در حین سخنرانی در این کشور و تحت فشار لابی صهیونیستها گفت: آمادگی دارم تفاهمنامه کشورم با ایران برای تحقیق مشترک درباره بمب‌گذاری مرکز یهودیان در سال 1994 را لغو کنم.

بازداشت 35 ایرانی در کردستان عراق

تسنیم: سید فتح ا... حسینی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس از بازداشت 35 تبعه ایرانی در اقلیم کردستان عراق خبر داد و درباره دلایل بازداشت این ایرانیان گفت: این اتباع ایرانی راننده تانکرهای سوخت بودند و سوخت را به‌طور قانونی از عراق به ایران حمل می‌کردند و حتی اسناد و مدارک‌شان نیز معتبر بوده و گذرنامه قانونی هم داشتند.

ایران نهمین پرتابگر ماهواره در جهان

فارس: مهدی نصیری، مسؤول پروژه ماهواره امید با بیان اینکه سه نقطه مدار خالی در فضا متعلق به ایران است که باید با پرتاب ماهواره پر شود، گفت: ایران نهمین کشور پرتابگر ماهواره در جهان است.

طرحی برای سفر کری به ایران!

باشگاه خبرنگاران: جن ساکی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به این پرسش که چه زمانی شرایط دیپلماتیک برای سفر جان کری به تهران فراهم می‌شود، گفت: چنین طرحی وجود ندارد و من هیچ پیش بینی درباره این موضوع برای آینده ندارم.

ادعای بازداشت یک آمریکایی در تهران

تابناک: وب سایت صدای آمریکا در ادعایی عجیب از بازداشت یک خبرنگار آمریکایی توسط پلیس امنیت اخلاقی تهران خبرداد و نوشت: دبرا آیموس، خبرنگار رادیو عمومی سراسری آمریکا - NPR - گفته است که در ایران، پلیس امنیت اخلاقی که به گشت ارشاد شهرت یافته، او را چند ساعت بازداشت کرده است.

آیت اللهی: تکذیب می‌کنیم

مهر: آیت اللهی، مسؤول امور رسانه ای سفارت کشورمان در باکو، هرگونه ارتباط ایران با دو تبعه دستگیر شده جمهوری آذربایجان را تکذیب کردو گفت: دو نفر افراد بازداشت شده در باکو،ایرانی نبوده و هیچ ارتباطی با نهادهای امنیتی ایرانی نداشته‌اند.
ادعا از نوع صهیونیستی

جهان: سایت خبری روترنت رژیم‌صهیونیستی در تازه‌ترین جنگ روانی علیه ایران، در خبری مدعی شد: یک کشتی حامل سلاح ایرانی که به مقصد باریکه غزه در حرکت بوده از سوی ناوگان دریایی اسراییل توقیف شده است.

۱۳۹۲/۱۲/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...