نسخه چاپی

5 دلیل سناریو سازی مشترك آمریكا و رژیم صهیونیستی

عکس خبري -5 دليل سناريو سازي مشترک آمريکا و رژيم صهيونيستي

به نظر می‌رسد با انتشار خبر كذب توقیف كشتی ایرانی حامل سلاح را در سواحل غزه، سناریو پردازی و طراحی عملیات روانی استراتژیك در دستور كار مشترك آمریكا و رژیم صهیونیستی قرار گرفته است.

به گزارش نما ، روز گذشته شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی در راستای یک عملیات روانی استراتژیک مدعی شد، ارتش این رژیم جعلی یک کشتی ایرانی حامل سلاح را در سواحل غزه توقیف کرده که محموله آن شامل موشک‌های 302 میلی متری ساخت سوریه با برد 200 کیلومتر بوده است.
متعاقب این سوژه سازی، کارنی سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که در توقیف کشتی حامل سلاح از سوی ایران به غزه با اسرائیل همکاری کرده است، وی سپس اذعان داشت: این اعمال غیر قانونی، نقض فاحش تعهدات امنیتی ایران در شورای امنیت است.
با انتشار خبر مذکور تشکیلات خودگردان فلسطینی آن را دروغ بزرگ خواند و جنبش حماس نیز ادعای رژیم صهیونیستی را بی پایه دانست.
همچنین در پاسخ به این ادعای کذب، معاون وزارت خارجه کشورمان نیز ادعای رژیم جعلی اسرائیل را دروغ پردازی تکراری رسانه‌ای اعلام کرد.
در این ارتباط به نظر می‌رسد سناریو پردازی و طراحی عملیات روانی استراتژیک با اهداف زیر در دستور کار مشترک آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار گرفته است:
1_ زمینه‌سازی برای تشدید فشارها و تصویب تحریم‌های جدید از سوی کنگره علیه ایران
2_ تشدید جنگ ادراکی علیه برخی از مسئولین کشورمان پیرامون ادامه روند مذاکرات هسته‌ای و فهرست کردن مطالبات جدید از ایران درادامه مذاکرات
3_ تلاش برای ایجاد دوگانگی در محیط داخلی کشور با فضا سازی علیه نیروهای مسلح و مقصر جلوه دادن آنان در مصوب شدن تحریم‌های جدید از سوی کنگره
4_ بستر سازی برای تشدید اقدامات نظامی، امنیتی و سیاسی علیه سوریه و محور مقاومت
5_ مرتبط ساختن تشدید اقدامات علیه سوریه به روسیه به منظور امتیازگیری از روس‌ها در بحران اوکراین.

رضا سراج کارشناس مسائل استراتژیک

۱۳۹۲/۱۲/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...