نسخه چاپی

درخواست رییس جمهور از رسانه ها قانونی نیست

عکس خبري -درخواست رييس جمهور از رسانه ها قانوني نيست

سخنگوی كمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در واكنش به اظهارات امروز شنبه رییس جمهوری از رسانه ها گفت كه افشای نام متهمان به فساد اقتصادی قبل از اینكه جرم آنان در دادگاه ثابت شود، مجاز نیست.

به گزارش نما ، به نقل از جام جم آنلاین، «محمدعلی اسفنانی» نماینده فریدن افزود:«با توجه به اصول 36 و 37 قانون اساسی اصل بر برائت افراد است مگر اینکه جرم آنها در دادگاه صالحه ثابت شود لذا تا زمانی که فردی به عنوان متهم معرفی می شود و حکم قضایی در رابطه با وی صادر نشده است، نمی توان نام وی را به عنوان متخلف منتشر کرد».
وی تصریح کرد: انتشار نام مفسدان اقتصادی نیز منوط به اثبات جرم آنان در دادگاه صالحه است و تا زمان صدور رای نمی توان در این زمینه نامی را از کسی برد.
سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: مطبوعات نیز از این قانون مستثنی نیستند و اجازه ندارند به محض آنکه کسی متهم شد، نام او را فاش کنند.
دکتر حسن روحانی رییس جمهوری امروز در مراسم پایانی جشنواره مطبوعات، خبرگزاریها و پایگاههای اطلاع رسانی از رسانه ها خواست به میدان بیایند و نام افراد مفسد و ویژه خوار را منتشر کنند.
روحانی گفت:«معضل فساد یک معضل بزرگ است. فسادی که گوشه هایی از آن برای مردم بیان شده و گوشه های دیگر بعدا بیان می شود. چه کسی می تواند با این فساد بجنگد؟ تنها قوای مجریه و قضاییه؟ بزرگترین قدرتی که می تواند در این زمینه به میدان بیاید رسانه ها هستند. باید بیایند و نام افراد مفسد و ویژه خوار نباید در جیب رییس دستگاه اجرایی کشور باشد. نام افراد مفسد و ویژه خوار باید بر سر زبان و بیان خبرنگاران ما قرار بگیرد».
وی افزود: «اگر مطبوعات به صحنه بیایند و رسانه ها همه به صحنه بیایند، نه اینکه با مفسد می شود مبارزه کرد، می شود جلوی فساد را گرفت. باید هزینه ها را آنقدر بالا ببرید که کسی در مسیر فساد قرار نگرفته و هوس فساد به سرش نزند.»

۱۳۹۲/۱۲/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...