نسخه چاپی

چرا اجازه طرح سوال درباره فساد كرسنت داده نمی‌شود؟

نماینده مردم تهران در مجلس در تذكر آیین نامه‌ای خواستار طرح سوال خود درباره فساد كرسنت در صحن علنی مجلس شورای اسلامی شد.

به گزارش نما ، الیاس نادران در جلسه علنی صبح امروز یکشنبه در تذکری مستند به مواد ۱۹۷ و ۲۰۹ آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ما سوالهایی را از وزرا تقدیم مجلس کرده‌ایم که مراحل خود را در کمیسیون‌ها طی کرده و در صحن مجلس نیز اعلام وصول شده ولی بعضا نزدیک به شش ماه از سوالها گذشته است در حالی که طبق آیین‌نامه وزیر ۱۰ تا ۲۰ روز بعد از طرح سوال فرصت پاسخگویی دارد. همچنین طبق آیین‌نامه اگر سه یا چهار سال در دستور کار مجلس شورای اسلامی باشد برای اینکه طرح سوالات به تاخیر نیافتد باید یک روز از جلسات علنی به طرح سوالات اختصاص یابد تا حق نظارتی نمایندگان ضایع نشود.
این نماینده مجلس با اشاره به سخنان اخیر رییس جمهور درباره اینکه نام مفسدان اقتصادی باید بر سر زبان خبرنگاران باشد خاطر نشان کرد: سوال ما از فساد کرسنت بود چرا اجازه نمی‌دهند افراد مرتبط با فساد کرسنت از تریبون مجلس شورای اسلامی مشخص شوند آیا دولت مانع این کار است یا هیات رییسه؟
وی اضافه کرد: آقای توکلی رانت ۶۵۰ میلیون یوروی که به یک نفر داده بود را مطرح کردند و یا اخیرا برخلاف آنچه منتقدین ژنو را بیسواد می خوانند، ما باید کشف کنیم که ۴ شرکت آمریکایی مجاز شدند به ما کالا بفروشند. این مسائل باید در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مطرح شود زیرا مبارزه با فساد با کف‌زدن و شعار نمی‌شود بلکه باید اجازه طرح سوالات در مجلس شورای اسلامی داده شود و ریشه‌های فساد کشف شود.
نادران با اشاره به اینکه در دستور هفته جاری طرح سوال از یکی از وزرا مطرح بوده اظهار کرد: اگر قرار است کسی از طرح سوال منصرف شود چرا روز طرح سوال این را اعلام کند اگر این انصراف پیش از این اعلام می‌شد سوال دیگری جایگزین می‌شد من دلیل تاخیری در طرح سوالات را نمی دانم اما انتظار دارم هیات رییسه به وظیفه خود عمل کند و برخورد اصولی داشته باشد.
ابوترابی‌فرد که اداره جلسه را بر عهده داشت در واکنش به این تذکر آن را وارد دانست و افزود: بحث مبارزه با فساد موضوع مهم و کلیدی است و قطعا سوال همکاران و تخصیص وقت برای بررسی آن می‌تواند به مبارزه به فساد کمک کند.
نایب رییس مجلس در پایان گفت: ما در هیات رییسه این موضوع را به بحث می‌گذاریم که چطور تدبیر شود تا فرصت بیشتری برای طرح سوالات اختصاص یابد.

۱۳۹۲/۱۲/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...