نسخه چاپی

گزارش «مان» از حضور اشتون در تهران

سخنگوی كاترین اشتون گفت: گفتگوهای صورت گرفته در تهران محدود به بحث هسته‌ای نبوده و شامل مسائل ژئوپلتیك بوده است. مسائل متعددی در گفتگوهای امروز مطرح شده است كه جزئیات بیشتر آن را خانم اشتون اعلام می‌كند.

به گزارش نما ، به نقل از ایسنا، سخنگوی کاترین اشتون گفت: روابط ایران و اتحادیه اروپا ارتباط زیادی با نحوه انجام مذاکرات ایران و 1+5 دارد.
وی با بیان اینکه این سفر، سفر دوجانبه بین ایران و اتحادیه اروپا است و ارتباطی با مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 ندارد، گفت: روابط ایران و اتحادیه اروپا ارتباط زیادی با نحوه انجام مذاکرات ایران و 1+5 دارد.
وی گفت: این سفر به تهران بسیار کوتاه بود اما امیدوارم که در آینده سفر طولانی‌تر به ایران داشته باشیم.
سخنگوی کاترین اشتون گفت: گفتگوهای صورت گرفته در تهران محدود به بحث هسته‌ای نبوده و شامل مسائل ژئوپلتیک بوده است. مسائل متعددی در گفتگوهای امروز مطرح شده است که جزئیات بیشتر آن را خانم اشتون اعلام می‌کند.
وی در پاسخ به این سوال که آیا بحران اوکراین از موضوعات مورد بحث بوده است، گفت: من اطلاع دقیقی از مطالبی که بیان شده است ندارم ولی مسائل مهم منطقه مورد بررسی قرار گرفت.
سخنگوی اشتون با بیان اینکه موضوعات حقوق بشری از جمله موضوعات مورد گفت‌وگو در این مذاکرات بوده است، اظهار کرد: ایران همواره از موضوعات مهم برای اتحادیه اروپا بوده است که به طور حتم درباره آن صحبت شده است.
مایکل مان از دیدار شب گذشته فعالان زن حقوق بشر با اشتون به مناسبت هشت مارس روز جهانی زن خبر داد.
سخنگوی اشتون سفر صورت گرفته را بسیار مهم دانست و گفت: این اولین دیدار یک مقام ارشد اتحادیه اروپا از ایران در سال‌های اخیر است. با توجه به روند مثبت مذاکرات هسته‌ای دور اول در وین، این امکان وجود دارد که درباره موضوعات گسترده‌تری صحبت کنیم.
وی ادامه داد: موضوعات مختلفی در این مذاکرات مطرح شده است و این ظرفیت برای ادامه گفت‌وگوها و انجام مذاکرات بعدی بین ایران و اتحادیه اروپا وجود دارد.
مان ابراز امیدواری کرد که این گفت‌وگوها بتواند به ارتقای روابط ایران و اتحادیه اروپا کمک کند و گفت: خانم اشتون در ارتباط با این موضوع تلاش می‌کند و گفت‌وگوهای خود را با آقای ظریف ادامه می‌دهد اما این گفت‌وگوها به شیوه پیشبرد مذاکرات با ایران درباره موضوع هسته‌ای بستگی دارد.

۱۳۹۲/۱۲/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...