نسخه چاپی

رابطه انجمن حجتیه و كشتار شیعیان

نتیجه اختلاف‌افكنی انجمن حجتیه و برگزاری بدعت‌هایی به نام «عیدالزهرا»، ریخته‌ شدن خون شمار بسیاری از افراد بی‌گناه شیعه در كشورهای منطقه خاورمیانه است. حال سؤال این است: در كجای قرآن این گونه خونریزی‌ها مورد تأیید قرار گرفته كه این گروه، منادی آن هستند؟!

به گزارش نما ، به نقل از فارس، سیدکاظم موسوی (مدیر مؤسسه مطالعاتی روشنگر): به خاطر دارم وقتی در شماره ۳۵ ماهنامه «شفافیت» به بررسی و نقد فعالیت‌ها و عملکرد جریان «انجمن‌ حجتیه» پرداخته‌ بودیم، بودند افرادی که با تعجب سؤال می‌کردند: مگر انجمنی‌ها هنوز هم وجود دارند؟
به‌ویژه، برخی اظهار می‌داشتند: شما می‌خواهید با انتشار چنین مطالبی نبش قبر کرده و پرونده مختومه‌ای را که سال‌ها پیش بسته شده و به تاریخ پیوسته بود، مجدداً بگشایید. از طرفی، حتی اگر به فرض هم آن‌ها وجود داشته باشند، آن طور که شما توصیف کرده‌اید، نیستند و نمی‌توانند خطری را متوجه نظام جمهوری‌اسلامی بکنند.
هنگامی هم که در پاسخ به این عده، به گوشه‌هایی از فعالیت‌ها و اقدامات انجمنی‌ها اشاره می‌کردیم، باز هم چشمان خود را بر حقایق بسته و سعی در انکار واقعیات می‌کردند و با ساده‌اندیشی، آن را توهم می‌خواندند.
این رویکرد همچنان ادامه داشت تا اینکه اوایل اسفند ماه امسال،‌ خبری از سوی خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری منتشر شد که مؤید -به زعم این عده- توهمات فوق بود و ثابت کرد که حضور و فعالیت این جریان، واقعیتی انکارناپذیر است.
خبر از برخورد قضایی با اقدامات اختلاف ‌برانگیز انجمن‌ حجتیه حکایت داشت، چرا که این گروه منحرف، برخلاف سیره ائمه‌اطهار(ع) و اولیای الهی، در شرایطی که حساسیت ویژه‌ای بر منطقه و جهان اسلام حاکم است، بر طبل تفرقه‌افکنی می‌کوبند.
جالب اینکه انجمنی‌ها همواره برای توجیه اقدامات کارشکنانه خود به احادیث و روایاتی اشاره کرده و می‌کنند که اعتبار سند و سلسله روات آن زیر سؤال قرار دارد و بر اساس کتب معتبر رجالی، برخی روات آن با صفاتی همچون «فاسد المذهب»، «غلو کننده» و... یاد شده‌اند که همین امر، اصالت سند را خدشه‌دار می‌سازد.
فی‌المثل این گروه در هفته وحدت که هفته تحکیم بین مذاهب اسلامی است، هفته برائت نامگذاری و یا روز نهم ربیع‌الاول -عیدالزهرا نام گذاشته- را مبنایی برای دامن زدن به اختلافات میان مذاهب اسلامی برگزیده‌اند، در صورتی که گفتمان شیعه اثنی عشری بر وحدت استوار بوده و هست، با این وجود انجمن حجتیه با تهیه فیلم از مراسم‌های عیدالزهرای خود و پخش آن در فضای مجازی، در گسترش موج شیعه‌هراسی سهیم بودند!
از این مطلب که بگذریم، نتیجه این اختلاف‌افکنی ریخته شدن خون شمار بسیاری از افراد بیگناه شیعه در کشورهای منطقه خاورمیانه به‌ ویژه سوریه، عراق، پاکستان، افغانستان و اخیراً نیز در آفریقا است.
حال سؤال این است، در کجای قرآن این گونه خونریزی‌ها مورد تأیید قرار گرفته که این گروه، منادی آن هستند؟ این در حالی است که ما در سیره و کلام الهی و سخنان اندیشمندان و بزرگان همواره شاهد رویکردی خلاف این دیدگاه بوده‌ایم. برای مثال، در پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله سیستانی عنوان شده‌: «هیچ اختلاف واقعی میان شیعیان و سنی‌ها وجود ندارد... دین اسلام دین محبت است و از اینکه دشمنان توانستند میان مذاهب اسلامی تفرقه بیندازند، شگفت‌زده‌ام».
جالب آنکه بسیاری از ائمه مذاهب اربعه اهل‌سنت با واسطه و یا بدون واسطه، شاگرد امام‌صادق(ع) بوده‌اند. همچنین عملکرد علمای اهل‌سنت بیانگر این است که همواره در راه وحدت میان مذاهب اسلامی کوشیده و از ولایت اهل‌ بیت(ع) دفاع کرده‌اند.
حقیقت این است که دشمنان اسلام چون می‌دانند وحدت اسلامی مایه عزت و افتخار مسلمین بوده و دست آن‌ها را از چپاول اموال مسلمین کوتاه می‌کند، از عناصر و گروه‌های به ‌ظاهر مسلمان (از جمله گروهک مورد اشاره) در جهت ایجاد نفاق و شکاف در بدنه جامعه اسلامی بهر‌ه‌گیری می‌کنند تا بتوانند با شکننده کردن پایه‌های اعتقادی، روزنه‌ای برای نفوذ و رسوخ خویش بیابند؛ امری که باید با هوشیاری در مقابل آن ایستاد و مانع از تحقق اهداف شوم دشمن شد.

۱۳۹۲/۱۲/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...