نسخه چاپی

توسل به شیوه "بگم‌بگم"

عکس خبري -توسل به شيوه "بگم‌بگم"

نماینده مردم اراك در مجلس با بیان اینكه استفاده رئیس‌جمهور از رویه منسوخ شده "بگم بگم" موجب دلسردی مردم می‌شود، گفت: بهتر است رئیس‌جمهور و بدنه دولت به جای بیان اینگونه سخنان، به فكر حل مشكلات مردم باشند.

به گزارش نما ، به نقل از تسنیم، محمد حسن آصفری نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم با اشاره به اینکه سخنان رئیس‌جمهور در محافل عمومی باید سنجیده، منطقی و بر پایه اصول علمی و مستدل استوار باشد و گره‌ای از مشکلات مردم باز کند، گفت: بنده معتقدم که مشکلات امروز مردم نظیر تورم، بیکاری، ایجاد اشتغال و کاهش فقر و فاصله طبقاتی باید در اولویت رسیدگی دولت قرار گیرد، بنابراین بیان برخی اظهارات از سوی وی گره‌ای از این مشکلات باز نمی‌کند. بهتر است رئیس‌جمهور و بدنه دولت به جای بیان اینگونه سخنان، به فکر حل مشکلات مردم باشند.
وی در ادامه به بخشی از سخنان روز گذشته رئیس‌جمهور مبنی بر آزادی رسانه‌های منتقد دولت در شرایط کنونی اشاره کرد و افزود: در اینجا این سؤال مطرح می‌شود که اگر رسانه‌های منتقد دولت آزاد هستند، چرا و به چه دلیل با هفته‌نامه‌هایی مانند "یالثارات" که به جریان حزب‌الهی جامعه و متدینین و عموم مردم اختصاص داشت، برخورد شد؟ مگر این رسانه جزو منتقدین دولت نبود؟
نماینده مردم اراک در مجلس در ادامه با بیان اینکه قوه قضاییه متولی برخورد با تخلفات رسانه‌ای است، تصریح کرد: بنده معتقدم که رئیس‌جمهور نباید با بیان برخی اظهارات از اصل موضوع حل مشکلات مردم غافل شود. اگر تخلفی از سوی هر رسانه و یا مطبوعاتی رخ می‌دهد، قوه قضاییه مسئول رسیدگی به آن است و رئیس‌جمهور نباید با بیان برخی اظهارنظرها فضا را متشنج کند.
آصفری در ادامه با تأکید بر اینکه اینگونه اظهارات دولت از زبان رئیس‌جمهور جنبه سیاسی دارد و شایسته دولت نیست، افزود: بیان اینگونه اظهارات از جانب رئیس‌جمهور نه تنها کمکی به حل مشکلات اساسی کشور نمی‌کند، بلکه بیشتر به آن‌ها دامن می‌زند.
وی با بیان اینکه بر خلاف چیزی که مسئولان دولتی و رئیس‌جمهور عنوان می‌کنند که قصد ندارند رویه دولت قبل را ادامه دهند، اما شاهد تکرار برخی عادات زشت و ناپسند دولت قبل در این دولت هستیم، گفت: در سخنان رئیس‌جمهور طی ماه‌های اخیر دیده می‌شود که در مورد موضوعات مختلف از جمله مبارزه با مفاسد اقتصادی و افشای نام مفسدان، از رویه گذشته "بگم بگم" استفاده و عنوان می‌کند که مطالبی وجود دارد که می‌خواهد بعدها بگوید؛ این رویه درست نیست. این روش در دولت قبل امتحانش را پس داده است.
**رئیس‌جمهور اگر در موضوعات مختلف مدارکی دارد شفاف صحبت کند؛ دوران "بگم بگم" گذشته است
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: به اعتقاد بنده رئیس‌جمهور و تمامی مسئولان باید اگر در مورد موضوعات مختلف مدارک مستندی ندارند، از بیان آن‌ها خودداری کرده و مدام بر طبل "بگم بگم" نکوبند. اینگونه اظهارات از سوی رئیس‌جمهور فضای کلی جامعه را غبارآلود کرده و موجب سیاه‌نمایی بین آحاد جامعه می‌شود.
آصفری با تأکید بر این نکته که شبکه‌ها و رسانه‌های بیگانه غربی همواره از سخنان مقامات جمهوری اسلامی ایران به عنوان دستاویزی برای رسیدن به اهداف شوم خودشان علیه نظام و انقلاب استفاده می‌کنند، اظهارداشت: بیان اینگونه سخنان در مورد آزادی رسانه‌ها و اینکه منقدان دولت در رسانه‌ها آزادی ندارند، باعث می‌شود تا به این تصور ذهنی غلط رسانه‌های بیگانه در مورد نبود آزادی بیان در کشور ما دامن زده شود که به وی توصیه می‌کنم در بیان اظهاراتش محتاطانه‌تر عمل کرده و مراقب بازخوردهای سخنانش در سطح بین‌الملل باشد.
وی ادامه داد: استفاده کردن رئیس‌جمهور در محافل مختلف از رویه منسوخ شده "بگم بگم" موجب دلسردی مردم می‌شود که باید از بیان اینگونه اظهارات از سوی رئیس‌جمهور و تمامی مسئولان خودداری شود.
**آیا افرادی که در رسانه‌ها به مقدسات دینی توهین می‌کنند، موافق دولت هستند؟
نماینده مردم اراک در مجلس در بخش دیگری از سخنانش به آزاد نبودن موافقان دولت در رسانه‌ها که رئیس‌جمهور آن را مطرح کرده است، اشاره و تأکید کرد: آیا افرادی که در برخی رسانه‌ها و مطبوعات به مقدسات دینی و احکام شرعی اسلام توهین می‌کنند و براساس قانون با آن‌ها برخورد می‌شود، جزو موافقان دولت هستند که رئیس‌جمهور انتظار دارد آن‌ها آزادی بیان بیشتری داشته باشند؟
آصفری خاطر نشان کرد: لازم است رئیس‌جمهور مرزبندی خودش و دولت را با فرادی که به مقدسات توهین می‌کنند و موافقان دولت روشن کند تا رسانه‌های موافق و منتقد دولت نیز در فضای شفاف‌تری بتوانند تصمیم‌گیری کنند.

۱۳۹۲/۱۲/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...