نسخه چاپی

فیلمی كه صدای هاشمی رفسنجانی را در آورد

حتی وقتی به نقل از منابع پاكستانی اعلام شد كه مرزبانان گروگان گرفته شده كشورمان آزاد شده‌اند نیز، برخی مسئولان ترجیح دادند سكوت خود را نشكنند، در حالی كه می‌دانستند این اخبار صحت ندارد!

به گزارش نما ، در شرایطی که گروگانگیری گروهک تروریستی جیش‌العدل در مرزهای شرقی کشور، مرز یک ماه را درنوردیده و نگرانی درباره سرنوشت پنج مرزبانان اسیر کشورمان را افزون کرده، هنوز مسئولان سکوت را به هرگونه اظهار نظری ترجیح می‌دهند.
سکوتی که در زمان اعلام خبر آزادی مرزبانان در عملیات نظامیان پاکستانی موجبات بروز موجی از بیم و امید را در جامعه فراهم آورد و در آخر، به رغم تایید خبر توسط برخی مقامات و مسئولان، به تکذیب آزادی مرزبانان ختم شد؛ در حالی که شنیده می‌شود برخی از مسئولان مرتبط با ماجرا، ازکذب بودن این خبر آگاه بودند اما به دلایلی نامعلوم و نامکشوف، سکوت را ترجیح دادند!
وقتی سکوت برای رفع تردید از فضای خبری شکسته نمی‌شود، طبیعی‌ست که واکنش نشان دادن به حواشی ماجرا به توقعی بسیار زیاد شباهت خواهد یافت؛ حالا این حاشیه ها اظهار نظر گروگانگیران درباره اعلام شرط و شروط آزادی مرزبانان به مقامات کشورمان باشد، چه فیلمی که در آن چگونگی گروگانگیری تشریح شده است.
اینکه شرط و شروط با مسئولان کشورمان در میان گذاشته شده یا خیر را نمی‌دانیم اما مگر می‌شود فیلم گروگانگیری را دید و هیچ سخن نگفت؟ مگر می‌شود عوامل زمینه ساز این اتفاق شوم را که برخی هایشان به وضوح در فیلم دیده می‌شوند را ندید و از مسببان ماجرا گلایه نکرد؟
فیلمی که صدای هاشمی رفسنجانی را هم در آورد
اظهار نظر روز گذشته رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را باید در این قالب دید. آیت الله هاشمی رفسنجانی در قسمتی از سخنرانی خود در دومین نشست دست اندرکاران حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، با ابراز تاسف از گروگان گرفته شدن پنج سرباز ایرانی توسط اشرار گفت: ایجاد امنیت و مرزبانی وظیفه اصلی دولت است؛ دولت باید مرزداری خوبی کند تا چند اشرار نتوانند به آسانی سربازان ما را به گروگان گرفته و بگویند فلان کار را کنید تا سربازان شما را آزاد کنیم. من فیلمی در مورد چگونه گروگان گرفته شدن این سربازان دیدم که متاسف شدم و نمی‌دانم که فیلم ساختگی است یا خیر.
وی افزود: در این فیلم پنج سرباز در بلندی در اتاقکی خوابیده بودند که سه شرور به راحتی به آنها حمله کرده و توانستند دست و پایشان را ببندند. این چه مرزداری است؟ معلوم است که آن جا خطر دارد و باید مراقب بود و نمی توان با پنج سرباز از آنجا حفاظت کرد. به این شکل که مرزبانی نمی‌شود.
رئیس مجمع نتشخیص مصلحت نظام در ادامه گفت: باید مواظب باشیم زیرا که نمی توان پنج سرباز را در یک جا و با فاصله طولانی از ایستگاه مرزداری بعدی قرار دهیم؛ چطور می شود که قاچاقچی ها بیایند و جوانان ما را ببرند؟ بايد امنيت داخلي و مرزها را جدي بگيريم تا قاچاقچيان نتوانند اينگونه مانور بدهند و براي جوانان ما دام بگذارند.
بدین ترتیب شاید هرآنچه بعد از دیدن این فیلم می‌توان گلایه کرد را رئیس مجمع تشخیص گفته باشد اما بد نیست که به روایت تصاویر استخراج شده از این فیلم، ماجرا را مرور کرده و در پی یافتن پاسخ این سوال باشیم که چگونه گاه بدیهیات یک کار را فراموش کرده و چنین مخمصه ای را بوجود می‌آوریم؟!

۱۳۹۲/۱۲/۱۹

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...