نسخه چاپی

اخبار وِیژه روزنامه های سه شنبه؛

آزادراه مال پولدارهاست ندارها از جاده قدیم بروند!

دیگه از این مظلوم‌تر نمیشه!،بانك دیون بلامحل وزارتخانه ها و سازمان ها تشكیل می شود،تحلیل احسان شریعتی از وضع كشور،موضع صریح یك اصلاح‌طلب علیه فتنه‌گران،نمایندگان امسال چند روز تعطیل بوده‌اند؟ و ...از جمله خبر ویژه های برخی روزنامه های سه شنبه هستند كه میتوانید اینجا بخوانید.

*کیهان

ما دموکراسی می‌خواهیم دموکراسی هم به خدا احتیاج ندارد!

عصر دیروز علی آبان سخنگوی جشنواره شعر فجر خبر از قطعی شدن حضور «یدالله رویایی» (شاعر مدیحه‌سرای رژیم شاه و مشاور دفتر فرح پهلوی) در این جشنواره و بازگشت وی پس از ۳۵ سال به تهران داد. با این حال وی گفت: «اگر نظام مخالفت کند ما می‌پذیریم» یدالله رویایی از عناصر شناخته شده ضد انقلاب مقیم خارج است و مسئولان فرهنگی دولت باید به این سؤال پاسخ دهند که با کدام تدبیر و امید وی را برای دعوت به جشنواره شعر انقلاب شایسته تشخیص داده‌اند؟! رویایی که بسیاری از مشاغل کلیدی فرهنگی را در زمان محمدرضا پهلوی به عهده داشت پس از انقلاب اسلامی از ایران گریخت و ابتدا به فرانسه و سپس به نروژ پناهنده شد. رویایی در یکی از آخرین نوشته‌های خود علیه فقها که تنها ۲۰ روز از انتشار آن می‌گذرد، فتوای مراجع را «فتواهای عصر جاهلیت» لقب می‌دهد و جمهوری اسلامی را «ارتجاع سیاه» می‌خواند. یدالله رویایی که معتقد است «شاعر نه به مردم بدهکار است نه به دین و اخلاق» در حالی از طرف مسئولان فرهنگی وزارت ارشاد و دست‌اندرکاران جشنواره فجر به این مراسم دعوت می‌شود که در توهین آشکار به ساحت امیرالمؤمنین و سیدالشهدا علیهم‌السلام آن بزرگواران را مظهر خشونت معرفی می‌کند.

او همچنین می‌نویسد: «ما به دموکراسی احتیاج داریم و دموکراسی احتیاج به خدا ندارد.» این عبارات تنها گوشه‌ای از نوشته‌های منتشر شده از او می‌باشد که به راحتی در دسترس همگان قرار دارد و متأسفانه مسئولین فرهنگی یک بار دیگر چشم خود را بر این موارد بستند و نشان دادند که در خوشبینانه‌ترین حالت هیچ شناختی نسبت به مسائل فرهنگی و عناصر این حوزه نداشته و ندارند. پیش از این نیز وزارت ارشاد اقدام به تجلیل از احمد شاملو، دیگر شاعر ملحد و وابسته به دربار پهلوی نموده بود.گفتنی است در پی اعلام دعوت جشنواره شعر فجر از این کارگزار فرهنگی رژیم طاغوت، اکثر رسانه‌‌ها و خبرگزاری‌های داخلی نسبت به این اقدام وزارت ارشاد واکنش منفی نشان دادند و خواستار پاسخ رسمی مسئولان فرهنگی دولت شدند. نصرالله پژمانفر، رئیس کمیته فرهنگ و رسانه مجلس شورای اسلامی گفت: اگر یدالله رویایی به ایران بیاید، مطمئناً وزیر ارشاد باید به صحن علنی مجلس بیاید و پاسخگو باشد، چرا که کمیسیون فرهنگی نسبت به این مسائل کوتاه نمی‌آید.

پیش‌تر روزنامه کیهان در صفحه پاورقی «نیمه پنهان» در تاریخ ۱۴ و ۱۵ دی ماه ۱۳۸۱ زندگی‌نامه مستندی را درباره «یدالله رویایی» منتشر کرد و در آن به بررسی پیوند‌های تنگاتنگ رویایی با رژیم پهلوی در دهه‌های ۱۳۴۰ و ۱۳۵۰ و از جمله حضور در مناصبی مانند رئیس حسابداری تلویزیون ملی، مشاور هنری فرح پهلوی، مدیرکل امور مالی وزارت دارایی رژیم طاغوت، سرپرستی کمیسیون شعر و ترانه رادیو و تلویزیون، عضویت در کمیته برگزاری جشن هنر شیراز و ... پرداخت.

پادوهای سابقه‌دار برای حمایت از رئیس‌جمهور قطار شدند!

حمایت رئیس‌جمهور از نشریات توقیف شده مدعی حمایت از دولت در کنار تخطئه مطبوعات منتقد، با استقبال افراطیون نشاندار روبه‌رو شد.دفاع روحانی از نشریات توقیف‌شده به عنوان حامی دولت، در حالی است که طی چندماه اخیر، روزنامه‌های آسمان و بهار به خاطر تخطئه ولایت امیرمؤمنان(ع) در آستانه عیدغدیر و نیز غیرانسانی خواندن حکم قرآنی قصاص- آن هم از زبان یک عضو گروهک مرتد جبهه ملی- توفیق شده‌اند.در واکنش به این اظهارات عجیب، روزنامه زنجیره‌ای شرق سرمقاله خود را به احمد شیرزاد، عضو بدنام فراکسیون مشارکت در مجلس ششم سپرد. شیرزاد اظهارات روحانی را نویدبخش توصیف و نشریات زنجیره‌ای توقیف شده را مستقل خواند. شیرزاد می‌نویسد: وزارت ارشاد و هیئت نظارت بر مطبوعات نباید در بازی تندروها بیفتند. مواضع آقای روحانی فضاشکنی بود و این فضاشکنی را به فال نیک می‌گیریم.

شیرزاد 10 سال پیش در پشت تریبون مجلس ادعا کرد جمهوری اسلامی ایران درباره برنامه هسته‌ای خود 19 سال به دنیا دروغ گفته و اکنون دم خروس معلوم شده است!شبیه این سخنان را فقط عروسک‌های خیمه‌شب بازی سازمان منافقین در اروپا و آمریکا اظهار می‌کردند. کروبی رئیس وقت مجلس در واکنش به این اظهارات، با شیرزاد تندی کرده و گفته بود او مانند رادیو اسرائیل حرف می‌زند.همچنین مدیرمسئول روزنامه آفتاب یزد در مصاحبه با آریا از سخنان روحانی استقبال کرد و گفت: مخالفت روزنامه‌های مخالف با سیاست هسته‌ای دولت باعث ایجاد اخلال در مذاکرات شده و موجب می‌شود دشمن از این فضا نهایت استفاده را ببرد.منصور مظفری افزود: آقای روحانی مخالفتی با نقد ندارند بلکه می‌گویند تخریب نکنید. منظور آقای روحانی از این دژ پولادین مخالفانی است که مردان هسته‌ای دولت را عامل بیگانه و وطن‌فروش می‌دانند و کسی هم جرأت برخورد با آنها را ندارد.


مظفری با تایید سخنان رئیس‌جمهور در مورد اینکه توقیف یک روزنامه باید راهکار آخر باشد، گفت: ما می‌گوییم وقتی مجموعه‌ای مدیرش خلاف کرد مدیر باید تنبیه شود نه افراد آن مجموعه. اگر یک روزنامه‌ای توقیف شود دریچه‌ای را به روی مردم بستیم و عده‌ای را بیکار کردیم. وقتی که یک عده‌ای از خبرنگاران بیکار شوند قطعا بدانید اینها وقتی که در جامعه دیگر کار نداشته باشند و کسی دیگر اینها را جذب نکند متاسفانه می‌روند در سنگر دشمن قرار می‌گیرند. خبرنگارانی که قلم می‌زنند افسران ما هستند و ما اگر این افسران را به جبهه دشمن بفرستیم خیلی برای ما هزینه دارد(!)

یادآور می‌شود مجتبی واحدی، سردبیر روزنامه آفتاب یزد پس از کلاهبرداری‌های متعدد تحت عنوان مشاور کروبی، بعد از فتنه 88 از کشور گریخت و تبدیل به همکار دون‌پایه صدای آمریکا شد. او همان‌جا اعلام کرد که دیگر مشاور کروبی نیست. بنابراین به جای تخطئه برخورد با مطبوعات زنجیره‌ای باید از گردانندگان آنها پرسید؛ چگونه است که عناصر فراری از کشور جذب شبکه‌های رسمی رژیم‌های دشمن ملت ایران می‌شوند؟!در همین حال روزنامه اعتماد نیز به قلم سعید لیلاز نوشت: سخنرانی روحانی فراتر از انتظار بود. او سخنانی را گفت که انتظار شنیدن آن در ماه‌های ابتدایی روی کارآمدن دولت وجود نداشت. او نشان داد در برابر گروهی تندرو و کوچک که فقط صدای بلندی دارند، نه می‌ترسد و نه عقب‌نشینی می‌کند.

لیلاز از جمله بازداشتی‌های فتنه سال 88 بود که به 6 سال حبس محکوم شد اما سال 92 آزاد گردید. حسین رسام از عوامل سفارت انگلیس در جریان محاکمه خود در سال 88 تصریح کرد طی 5 سال قبل از آن با 130 نفر برای جمع‌آوری اطلاعات در ارتباط بوده و از جمله به اسامی لیلاز، عطریانفر و شمس‌الواعظین اشاره کرد.

بحران اوکراین به یکپارچگی 5+1 در برابر ایران لطمه می‌زند

محافل غربی و صهیونیستی نگرانند که بحران اوکراین موجب جدایی روسیه از غرب در مذاکرات هسته‌ای با ایران شود.یوال اشتاینیتز وزیر امور راهبردی اسرائیل ضمن سخنانی در مرکز مطالعات ویلسون با اظهار نگرانی از اینکه بحران اوکراین و چالش‌های آن که بر مذاکرات هسته‌ای «5+1» با ایران تاثیر گذارد، افزود: از این نگران هستیم که مسئله اوکراین یکپارچگی کشورهای مذاکره‌کننده هسته‌ای با تهران را تحت تاثیر قرار دهد.اشتاینیتز می‌گوید: آرمان جهانی ایران صدور انقلاب و تغییر نظام جهانی است که هم‌اکنون آمریکا رهبری آن را در اختیار دارد.وی افزود: اسرائيل با راه‌حل دیپلماتیک در موضوع هسته‌ای ایران به شرطی که کاملاً روشن و شفاف اجرا شود، مخالفتی ندارد، اما نمی‌خواهد تجربه کره‌شمالی که به رغم توافق کشورهای بزرگ با آن نهایتاً به سلاح هسته‌ای دست یافت، در مورد ایران تکرار شود.

اشتاینیتز با بیان اینکه ایران نباید توان تولید سلاح هسته‌ای و شیمیایی داشته باشد، گفت که گرچه ایرانی‌ها امتیازهایی داده‌اند، ولی کافی نیست.در همین حال وبسایت رادیو فردا ضمن ابراز نگرانی مشابهی نوشت: نهایی ساختن توافق اتمی با ایران که به نوبه خود فرایند پیچیده‌ای است، می‌تواند در صورت شدت گرفتن بحران اوکراین و تحت تاثیر مقابله آمریکا با روسیه، از مسیر تعیین شده خارج شود.این تحلیل خاطرنشان می‌کند: اگرچه افزایش تنش در مناسبات آمریکا و روسیه بر سر اوکراین مسائل دیگر خاورمیانه از جمله صلح اعراب و اسرائیل، تشکیل دولت انتقالی در دمشق، همچنین بازگرداندن تجهیزات نظامی ناتو از افغانستان پیش از تکمیل خروج نیروهای مسلح آمریکا از کابل تا انتهای سال جاری را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد، اما مذاکرات اتمی با ایران شاید حساس‌ترین و با اهمیت‌ترین تلاش منطقه‌ای است که می‌تواند از بحران اوکراین تاثیر منفی بگیرد.

رادیو فردا ادامه می‌دهد: به همان نسبت که تفاهم مسکو و واشنگتن در جریان چانه‌زنی‌های دشوار سیاسی با تهران می‌تواند عبور از موانع موجود در راه را آسان‌تر سازد، بالا گرفتن تنش بین دو قدرت و مسدود شدن مسیر رایزنی‌های دو جانبه نیز می‌تواند مذاکرات جاری را از دست یافتن به هدف‌های تعیین شده در زمان مقرر بازدارد.نویسنده معتقد است: سوریه عرصه متفاوتی است که آمریکا و روسیه را به‌گونه‌ای روبروی هم قرار داده است. شکست کنفرانس ژنو 2 که با هدف فراهم ساختن شرایط تشکیل دولت انتقالی در دمشق برگزار شد، نشان داد که دست یافتن به نتایج ملموس و موضوعی در امور خاورمیانه بدون همکاری مسکو آسان نخواهد بود.

آزادراه مال پولدارهاست ندارها از جاده قدیم بروند!

عوارض آزادراه و بزرگراه‌ها همه ساله ارزان‌تر از سال قبل می‌شود اما عوارض آزادراه تهران پردیس را برای سال 93 گران و از همین سال 92 هم اعمال کرده‌اند!الف با انتشار این مطلب می‌افزاید صدای مردم پردیس، رودهن، بومهن، دماوند و... به اعتراض بلند شده است؛ خبرنگار از وزیر راه علت را جویا می‌شود اما وزیر می‌گوید آنکه دارد از آزادراه تردد کند و آنکه ندارد، از جاده قدیم رفت‌‌و آمد کند! یعنی «آنکه ندارد»، چون ندارد، باید بمیرد؟! زندگی فقط برای «آنکه دارد» هاست؟! یعنی دولت وظیفه ندارد به «آنکه ندارد»‌ها کمک کند؟! اصلا مگر وزیری که سرمایه میلیاردی دارد، «آنکه ندارد» را درک می‌کند؟!الف می‌نویسد: این وزیر همانی است که چندی پیش خط قرمزی روی مسکن مهر کشید و مهر خود را از مردم دریغ کرد و در عین حال هم گفت مردم خودشان پس‌انداز کنند تا صاحب‌ خانه شوند. اصلا این آقا تا به حال طعم اجاره‌نشینی را چشیده است که بداند مسکن مهر چه خدمتی به بی‌خانمان‌ها کرد؟! اصلا مگر یک وزیر باید مردم را درک کند؟!

البته این جماعت دفعه اول نیست که اینگونه مردم‌داری سرمایه‌داری را به نمایش می‌گذارند! پیش‌تر هم بزرگان این جماعت گفته بودند که هرکس زیر فلان رقم درآمد دارد، باید از تهران برود. قبل‌ترش هم می‌گفتند اشکالی ندارد عده‌ای از مردم یعنی همان «آنکه ندارد»‌ها زیر چرخ‌های اقتصاد له شوند. وقتی رای می‌خواهیم، «مردم مردم» می‌کنیم و وقتی رای می‌آوریم...یادآور می‌شود برخی گرانی‌های مشابه در زمینه تعرفه قیمت گاز و برق نیز اعمال شده است.

دیگه از این مظلوم‌تر نمیشه!

مظلوم‌نمایی برخی مسئولان دولتی در زمینه نداشتن نشریات و رسانه‌های حامی در حالی است که ده‌ها سایت و خبرگزاری‌ و روزنامه از دولت حمایت می‌کنند.به گزارش جهان‌نیوز، غیر از خبرگزاری‌هایی مانند ایرنا (وزارت ارشاد)، ایسنا(جهاد دانشگاهی)، ایلنا، آنا، پانا، موج، یانا و شبستان، انبوهی از سایت‌ها نیز در حمایت از دولت قلم می‌زنند که از آن جمله می‌توان به سایت‌های تیک‌نیوز، جماران، عصر ایران، انتخاب، انصاف‌نیوز، خبرآنلاین، روزگار‌نو، خردادنیوز، روز نو، آفتاب، پارسینه، نواندیش، ایران‌خبر، صدای ایران، جمهوریت، فرارو، فریادگر، اعتدال، شبکه ایران، سفیر، بهار و... اشاره کرد.

همچنین در حالی که تعداد روزنامه‌های منتقد دولت از تعداد انگشتان یک دست تجاوز نمی‌کند، بالغ بر 30 روزنامه حامی دولت هستند که از جمله می‌توان به روزنامه‌های شرق، اعتماد، آرمان، آفتاب یزد، ابتکار، قانون، شهروند (هلال‌احمر)، ایران (ایرنا)، خبر، اطلاعات، کار و کارگر، جمهوری اسلامی، فرهیختگان (دانشگاه آزاد)، آفرینش (دانشگاه آزاد)، همبستگی، گسترش صنعت، تفاهم، جهان اقتصاد، دنیای اقتصاد، مردم‌سالاری، روزان، حسبان، ابرار، زمان، کائنات و راه‌مردم اشاره کرد.در حوزه صداوسیما نیز راه بر منتقدان بسته است و مسئولان دولتی یکطرفه مشغول کوبیدن منتقدانند! به عنوان مثال در موضوع توافق ژنو، هیچ منتقدی نتوانسته حتی به اندازه یک‌صدم مسئولان دولتی به طرح دیدگاه‌های خود بپردازد

*خراسان
دستور دولت براي جمع آوري سوابق سوآپ نفت
بر اساس دستور مسئولان اقتصادي دولت، مقرر شده با توجه به اهميت و حساسيت موضوع پي گيري وصول مطالبات معوقه و بررسي پروانه هاي ورود موقت مشخصات اين پروانه ها در موضوعات مختلفي مانند تعهدات وزارت نفت براي فرآورده هاي نفتي ورود موقت سوآپ، ظرف مهلت يک هفته جمع آوري و به مرکز واردات گمرک ايران ارسال شود. همچنين مقرر شده گمرکاتي که مجاز به انجام رويه هاي ورود فرآورده هاي نفتي سوآپ بوده اند اين آمار را به صورت جدول جداگانه تهيه و ارسال کنند.

بانک ديون بلامحل وزارتخانه ها و سازمان ها تشکيل مي شود
بر اساس بخشنامه اي که اخيرا توسط مسئولان وزارت اقتصاد به دستگاههاي مختلف ارسال شده، از آنها خواسته شده است با توجه به دستورالعمل موجود درباره ديون بلامحل در دستگاههاي اجرايي، لازم است ليست اين ديون را هرچه سريعتر تهيه و براي تهيه بانک کامل آن، مدارک مربوطه را پيش از پايان سال جاري با امضاي بالاترين مقام مسئول در آن سازمان يا اداره به همراه اسناد مربوطه ارسال کنند.

*ایران

تحلیل احسان شریعتی از وضع کشور

خبر اول این که احسان شریعتی فرزند مرحوم دکتر علی شریعتی در مراسم دانشجویی « به یاد مصدق» که از سوی انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده فنی دانشگاه تهران برگزار شد ضمن بیان تحلیلی از شرایط کنونی کشور گفت: روشنفکران جامعه باید نسبت به آگاهی‌بخشی به مردم تلاش کنند. آن‌ها به همراه مسئولان وظیفه دارند ایجادگر تحول و بعثتی فکری در جامعه باشند.» به گزارش ایسنا، شریعتی با اشاره به حوادث بعد از انتخابات سال 88 تأکید کرد که اکنون کشور به یک تفاهم و گفت‌وگوی ملی جدید نیازمند است.

درخواست «کری» از ایران

خبر دیگر این که وزیر خارجه امریکا با صدور بیانیه‌ای از دولت ایران خواسته به تحقیقات برای یافتن «رابرت لوینسون» با واشنگتن همکاری کند. به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، در بیانیه «جان کری» که به مناسبت هفتمین سالگرد ناپدید شدن لوینسون منتشر شده، آمده است: «ما با احترام از دولت ایران درخواست می‌کنیم با ما در تحقیقات در مورد ناپدید شدن وی همکاری کند، تا بلکه بتوانیم از بازگشت سالم وی اطمینان یابیم.» لوینسون کارمند بازنشسته اف. بی.‌آی است که گفته می‌شود در سال 2007 در جزیره کیش ناپدید شده است.

مدیر سابق وزارت ارشاد با 2 پرونده قضایی

شنیدیم که دادگاه کیفری استان تهران پس از محاکمه غیر علنی یکی از مدیران سابق وزارت ارشاد و پسرش به استناد دلایل و مستندات پرونده رأی خود را نسبت به متهمان صادر کرد. محسن افتخاری، سرپرست دادگاه‌های کیفری استان در خصوص این پرونده گفت: رأی دادگاه هنوز قطعی نشده و نمی توانم محتوای حکم را بیان کنم. گفته می‌شود این مدیر سابق وزارت ارشاد و پسرش به حکم دادگاه اعتراض کرده‌اند و پرونده برای رسیدگی در مرحله تجدید نظر به دیوان عالی کشور ارسال شده است. مدیر سابق وزارت ارشاد در پرونده اخیر خود با تودیع وثیقه 60 میلیون تومانی آزاد است.

جو سازی با اسم اخراج دانشمندان هسته ای

خبر رسیده که «اخراج» یا «استعفا»ی چندتن از کارکنان سازمان انرژی اتمی در هفته های گذشته خبرساز شده. تا آنجا که آیت الله جنتی از تریبون نماز جمعه درباره اخراج «حزب اللهی ها» از سازمان انرژی اتمی هشدار می دهد اما چند روز بعد به نقل از صالحی رئیس این سازمان می گوید که آنها استعفا داده اند. همسر شهید علیمحمدی هم اخراج یاران شهدای هسته ای از سازمان انرژی اتمی را تکذیب کرده، اما پدر شهید احمدی روشن بر اخراج یاران پسرش از سازمان انرژی اتمی تاکید دارد. یک مقام مسئول در سازمان انرژی اتمی در ارتباط با آنچه که اصولگرایان تندرو «اخراج دانشمندان هسته ای» از سازمان انرژی اتمی می نامند، به پیام نو گفته که این مسائل تنها در مورد 6 نفر در معاونت بازرگانی سازمان انرژی اتمی مطرح شده که زمانی شهید احمدی روشن نیز در آنجا مشغول به کار بوده است. به گفته وی سه نفر از این افراد همچنان در سازمان انرژی اتمی مشغول به کارند ولی یکی دو نفر از آنها به جوسازی علیه سازمان می پردازند. این مقام مسئول سازمان انرژی اتمی به نقل از صالحی گفته: «دانشمند هسته ای تعریف خاص خود را دارد».

حکم اعدام برای 3 متهم اصلی ترور دادستان زابل

دست آخر این که حجت‌الاسلام حمیدی رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان در گفت وگو با مهر از صدور حکم اعدام برای سه متهم اصلی پرونده ترور دادستان زابل خبر داد.

*تهران امروز
موضع صريح يك اصلاح‌طلب عليه فتنه‌گران

سيدهادي خامنه‌اي دبيركل مجمع نيروهاي خط امام در ديدار با گروهي موسوم به «شوراهاي احياي انجمن اسلامي دانشجويان» اظهار داشت: متاسفانه برخي حركت‌ها آسيب‌هايي ايجاد كرد. به برخي از اصول و شئونات اسلامي بي‌توجهي شد؛ حتي جايي به صراحت گفته شد «براي فعاليت در انجمن اسلامي، نياز نيست حتما مسلمان باشيم». وي همچنين درباره سياسي بودن دانشجويان مي‌گويد: فعاليت دانشجويي نمي‌تواند سياسي نباشد، اما مهم‌ترين نكته اين است كه شعبه احزاب خارج از دانشگاه نباشد. حضور افراد حزبي نشان‌دار از تشكل‌هاي خاص، مي‌تواند مشكل‌ساز باشد. اگر نمايندگان اصلاحات در دانشگاه حضور داشته باشند، بهانه به دست احزاب ديگر مي‌دهد تا آنها هم حضور پيدا كنند. تفكر سياسي و تشكيلاتي را در خود پرورش دهيد. موازين اسلامي را رعايت كنيد، چرا حجاب دوستان بايد به‌گونه‌اي باشد كه بتوان از آن ايراد گرفت؟ وي درباره سياست خارجي نيز گفت: من معتقدم وظيفه هر دولتي در ايران اين است كه به لبنان و فلسطين، غزه و سوريه كمك كند. حمايت از آنها براي ما حياتي است. اگر به همبستگي اسلامي و انساني هم، كسي معتقد نباشد ولي براي حفظ امنيت خود بايد از آنان حمايت كنيم.

تكذيب حق ماموريت 12ميليارد توماني

مهرداد خرد رئيس سابق جهاد كشاورزي فارس در حاشيه مراسم توديع و معارفه رئيس جهاد كشاورزي فارس در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالي مبني بر دليل بروز اختلاس 12ميلياردي طي مدت مشخص تاكيد كرد: به هيچ عنوان چنين حرفي را قبول ندارم و تمام افرادي را كه اينگونه درمورد من قضاوت مي‌كنند را به خدا واگذار كرده‌ام. وي ادامه داد: در مرحله اول طبق گفته رسانه‌ها اين رقم به وسيله مديران دريافت و پرداخت شده كه در اين خصوص من رئيس سازمان بودم و مديران بايد پاسخ دهند اما آنچه مشخص است خدمت بيش از دو هزار كارمند جهاد كشاورزي با اينگونه شايعات زير سوال رفته و به هيچ عنوان كار درستي نيست.

150 نماينده مجلس يارانه مي‌گيرند

غلامعلي جعفرزاده ايمن‌آبادي عضو كميسيون برنامه و بودجه در گفت‌وگو با ايرنا درباره كمپين انصراف داوطلبانه از دريافت يارانه و آيا اينكه نمايندگان مجلس نيز حاضرند كه از دريافت يارانه صرف‌نظر كنند، گفت: در حالي كه نبايد نماينده مجلس يارانه بگيرد، اكنون 150 نماينده يارانه دريافت مي‌كنند.

سرانجام دادگاه يك مدير سابق ارشاد

راي پرونده يكي از مديران سابق وزارت ارشاد و پسرش كه هشتم دي ماه امسال به صورت غير علني در شعبه ۷۴ دادگاه كيفري استان تهران محاكمه شدند، صادر شد. به گزارش ايرنا، «محسن افتخاري» سرپرست دادگاه‌هاي كيفري استان تهران افزود: با توجه به اينكه راي دادگاه هنوز قطعي نشده و قابل اعتراض در تجديدنظر است، نمي‌توانم محتواي حكم را بيان كنم.

*جمهوری اسلامی

* درحالي كه مديران رسانه ملي ماههاست به بهانه كمبود بودجه از انجام وظايف اصلي خود - به ويژه ارتقاي كيفيت و محتواي برنامه‌هاي صدا و سيما - طفره مي‌روند، برگزاري روزافزون جلسات چند صد نفري تشريفاتي معاونت‌هاي اين سازمان تحت عنوان مرور عملكرد به عادتي فراگير تبديل شده است. اخيراً در جلسه‌اي كه تحت عنوان "افق رسانه" برگزار شد و علي الاصول بايد به مرور انتقادي ميزان انطباق روندها با توقعات ملي و برنامه‌اي اختصاص مي‌يافت، رئيس رسانه ملي در قامت يك صاحب نظر بلامنازع ديني ظاهر شد و تحت عنوان "رسانه و دين" مطالب يكجانبه‌اي به زبان راند. ديروز هم يكي از معاونان رسانه ملي، در جمع كاركنان و مديران راديو به عملكرد حوزه تحت رياست خود نمره عالي داد و علاوه بر اينكه گفت صداي جمهوري اسلامي در طول سال 92 در تبيين اقتصاد ملي از همه مراجع و مبادي مربوطه پيشي گرفته، مدعي شد تمام مراجع تقليد به او گفته‌اند عملكرد صداي جمهوري اسلامي در سال 92 بي‌عيب بوده است.

* سيد حسين موسوي بلده، يكي از قاريان مشهور و بين‌المللي كشورمان است كه مدتي است تلاوت‌هاي او از صدا و سيما پخش نمي‌شود.به گزارش خبرگزاري ايسنا، وي در گفت و گو با سايت پيام در پاسخ به سؤالي درخصوص حضور كمرنگ در صدا و سيما و عدم پخش تلاوت‌هاي خود در اين سازمان گفت: "متأسفانه رويكردي وجود دارد كه در تلاش است افراد را به كوچك‌ترين بهانه‌اي حذف كند. به من مي‌گويند در جايي تلاوت قرآن داشته‌اي كه آقايان كروبي و موسوي حضور داشته‌اند يا مي‌گويند چرا مي‌روي و براي آقاي خاتمي قرآن تلاوت مي‌كني؟ در واقع حساسيتشان روي تلاوت‌هاي من نزد اينچنين افرادي است. رفتارها به گونه‌اي است كه هيچ قاري بين‌المللي جرات نمي‌كند براي اصلاح‌طلبان تلاوت قرآن داشته باشد. اين رفتارها از ديدگاه من اسلامي نيست. اگر قرار بود پيامبر اسلام قرآن را تنها براي عده‌اي محدود بخواند و براي اين تلاوت و انعكاس آيات وحي بين افراد تفاوت قائل مي‌شد كه اساساً اسلام تا اين حد گسترش نمي‌يافت. من در عجبم كه افرادي كه چنين سياست گذاري‌هايي دارند چه قرائت و بينشي از رفتار و كردار نبوي دارند؟ براي من چه تفاوتي مي‌كند كه چه كسي پاي تلاوت من نشسته است؟... نكته مهم‌تر اين است كه من اساساً از طريق صدا و سيماي ايران شهرت نيافته‌ام. اولين بار صداي تلاوت من در عربستان سعودي پخش شده است و من فعاليت‌هاي قرآني‌ را در رژيم گذشته آغاز كرده‌ام و در سال 1355 نيز در مسجد كرامت مشهد در خدمت آيت‌الله خامنه‌اي قرائت قرآن داشته‌ام." مشروح اين گفتگو را در صفحه 12 روزنامه امروز بخوانيد.

*قدس
مانور تبلیغاتی داعش با سرهای بریده!

فرارو: در پی صدور فتوای جدید از سوی مفتی‌ سعودی، تکفیری‌های داعش خودروهای خود را با سرهای بریده تزیین کردند. «ابوالایمان المبروک»، مفتی وهابی سعودی فتوایی صادر و در آن تزیین خودروهای وهابی‌های تکفیری با سرهای بریده شیعیان و علوی‌ها را مباح کرده و گشت زدن با آنها در کوچه‌ها و خیابانها را دعوتی صریح و آشکار برای نشر اسلام دانسته است.

نمایندگان امسال چند روز تعطیل بوده‌اند؟

تابناک: تعداد روزهای تعطیل نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سال 92 اعلام شد. بر اساس این گزارش، ‌نمایندگان مجلس در سال جاری، 287 روز تعطیلی داشته‌اند؛ یعنی آنان از مجموع 365 روز سال، 78 روز کاری ‌را در مجلس شورای اسلامی گذرانده‌اند.

دادگاه یک مدیر سابق ارشاد

ایرنا: رأی پرونده یکی از مدیران سابق وزارت ارشاد و پسرش که هشتم دی ماه امسال به صورت غیر علنی در شعبه 74 دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شدند، صادر شد.

دانشگاه ایرانیان...؟

خانه ملت: سعدا... نصیری‌قیداری، معاون پارلمانی وزارت علوم و تحقیقات مجلس درخصوص آخرین بررسی‌های وزارت علوم و تحقیقات در مورد دانشگاه ایرانیان گفت: این دانشگاه دو بار به دو طریق برای راه‌اندازی دانشگاه اقدام کرده، بار نخست از طریقی به نام دانشگاه جامع ایرانیان در دوبی اقدام کرده است و در نهایت نیز موافقت اصولی مدت دار گرفته‌اند.

کاروان راهیان نور پاکستانی‌ها در شلمچه

فردا: چند تن از زائران راهیان نور پاکستان پس از زیارت کربلا، به ایران آمده و به بازدید کربلای ایران(شلمچه) رفتند.

8سال زندان به‌دلیل تمسخرپادشاه عربستان!

العالم: دادگاهی در عربستان سعودی یکی از کاربران شبکه‌های اجتماعی را به اتهام تمسخر پادشاه به هشت سال زندان محکوم کرد. نام این کاربر اعلام نشده است، اما برخی شبکه‌های اجتماعی نام او را مهند المحیمید عنوان کردند.

نامه مادر 3 شهید اصفهانی به اشتون

رویش نیوز: حاجیه خانم بحرینیان مادر سه شهید اصفهانی نامه‌ای را به کاترین اشتون مسؤول سیاست خارجه اتحادیه اروپا نگاشته است که مطالعه آن حقایق سنگینی را به خاطر مدعیان حقوق بشر می‌آورد.

بازداشت عامل انتشار محتویات غیراخلاقی

فارس: فرمانده انتظامی جیرفت از دستگیری عامل انتشار محتویات غیراخلاقی در فضای مجازی خبر داد و گفت: کسانی که در فضای مجازی موجبات نارضایتی دیگران را فراهم می‌کنند، شناسایی و تحویل مراجع قضایی می‌شوند.

بررسی علت سقوط هواپیمای فالکن

تسنیم: سازمان بازرسی کل کشور علت سانحه هواپیمای فالکن غیرمسافربری متعلق به سازمان هواپیمایی کشوری را بررسی می‌کند.

مشت‌زن فرانسوی مسلمان شد

شبکه خبر: جیمی کولیبالی، مشتزن مشهور فرانسوی که در رقابتهای بین المللی بوکس شرکت کرده، به دین اسلام مشرف شد. این بوکسور فرانسوی پس از پذیرفتن دین اسلام، نام «امین» را برای خود انتخاب کرد.

درخواست بانوی شیمیایی برای دیدار با اشتون

جهان: امینه وهاب‌زاده جانباز 70 درصد شیمیایی جنگ تحمیلی خواستار دیدار با کاترین اشتون و بیان مواردی درباره مسایل مربوط به حقوق بشر شد.

نامه کارگران به رئیس جمهور

فرارو: کانون شوراهای اسلامی کار استان تهران در نامه ای به رئیس جمهور 16 خواسته مشخص جامعه کارگری را مطرح کردند.

نمایندگان نباید یارانه بگیرند

ایرنا: غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نماینده مجلس اعلام کرد: 150 نماینده مجلس یارانه می گیرند در حالی که نماینده اصلا نباید یارانه دریافت کند.

۱۳۹۲/۱۲/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...