نسخه چاپی

دردسر دیدار جنجالی‌ اشتون برای وزیر

عکس خبري -دردسر ديدار جنجالي‌ اشتون براي وزير

در پی دیدار مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با محكومان فتنه ۸۸ برخی از نمایندگان مجلس با طرحی سئوالی خواستار توضیح حجت السلام علوی وزیر اطلاعات درباره این دیدار شدند.

به گزارش نما ،‌ در پی دیدار کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با محکومان فتنه سال 88 برخی از نمایندگان مجلس با طرحی سئوالی خواستار توضیح حجت السلام علوی وزیر اطلاعات درباره این دیدار شدند.
تاکنون بیش از بیست تن از نمایندگان این سئوال را امضا کرده اند و فردا این سئوال به صحن علنی مجلس تقدیم خواهد شد.
در متن سئوال نمایندگان از وزیر اطلاعات آمده است:
حجت الاسلام علوی وزیر محترم اطلاعات و عضو شورایعالی امنیت ملی
چرا از ملاقات مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با محکومین فتنه آمریکایی 88 جلوگیری نکردید؟
آیا نمی توانستید از حاشیه سازی های اینگونه که مانع های تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی است جلوگیری کنید؟
کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سفر خود به ایران به غیر از دیدار با مقامات رسمی کشور چند ملاقات غیر رسمی و خارج از عرف سفرهای دیپلماتیک نیز انجام داده است. اشتون در سفارتخانه اتریش با نرگس محمدی از محکومین کشور ملاقات کرده است.
خانم محمدی از اعضای کانون مدافعان حقوق بشر آمریکایی است که وظیفه و هدف اصلی خود را دفاع از متهمان فتنه و جواسیس قرار داده است و عمده اقدامات این کانون مخالفت با برخی قوانین و احکام اسلامی و حمایت از محکومین امنیتی و مخالفان نظام است.
قبل از این نیز هیات پارلمانی اتحادیه اروپا در سفر خود به ایران با نسرین ستوده و جعفر پناهی دو تن از محکومین امنیتی کشور ملاقات داشتند که در این دیدار جایزه ساخاروف را به این دو اعطا کردند و این رویه‌ی اتحادیه اروپا در تشویق و حمایت از جواسیس و عناصر مورد حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی و نظام سلطه است؛ و خانم محمدی این فعال فتنه نیز در گفت و گو با ارگان رسمی سازمان سیا در تایید این موضوع می گوید: من در این دیدار یک دعوتنامه رسمی از اشتون دریافت کردم و دیدار ما کاملاً رسمی و از پیش هماهنگ شده بود و در دیدار با اشتون، در رابطه با حقوق بشر در ایران بحث شد و ما مطالبات خود را از شرایط موجود مطرح کردیم.
جناب آقای وزیر اطلاعات و عضو محترم شورای عالی امنیت ملی کشور: آیا با این واضحات بیان شده واقعاً نمی توانستید از این دیدارهای فعالین فتنه 88 با هیات های دیپلماتیک که نشان آشکار دخالت در امور داخلی کشور و زیر سئوال بردن عزت و استقلال جمهوری اسلامی ایران است جلوگیری کنید؟
رئیس جمهور در همایش ملی روز بزرگداشت شهدا، روز شهید را روز ایثار، فداکاری، مقاومت و ایستادگی در برابر تجاوز توصیف کردند و این در حالی است که خانواده شهدا و ایثارگران نیز با بیان این که درخواست ملاقات با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا را داشتیم تا از دخالت متکبرین اروپائی به حریم سیاسی کشور جلوگیری کنیم و از خانم اشتون که نماینده کشورهایی است که با فروش سلاح‌های شیمیایی در زمان جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، از بزرگترین ناقضان حقوق بشر به شمار می روند درباره علت فروش سلاح شیمیایی از سوی برخی از کشورهای اروپایی مثل آلمان به رژیم صدام بپرسیم.
چرا آقای رییس جمهور در حالی که خانواده شهدا را مظهر اقتدار نظام می دانند ولی زمانی که اقتدار نظام اسلامی را سران متکبر جهان به باد حمله و تهدید می گیرند ذره ای از اقتدار شهدا را به دشمنان ملت و انقلاب اسلامی نشان نمی دهند؟
و چرا شورایعالی امنیت ملی در این موضوع سکوت می کند؟
با اتفاقات و حواشی که در سفر گذشته هیئت پارلمانی اروپا به ایران بوجود آمد و با توجه به هشدارهای مجلس شورای اسلامی به نهادهای امنیتی در این خصوص، انتظار می‌رفت تا دیگر شاهد چنین اقداماتی در پوشش سفرهای دیپلماتیک نباشیم.
چرا که جمهوری اسلامی به طور کلی از ابتدای ورود هیات های پارلمانی باید بر روی برنامه ای که با هماهنگی وزارت امور خارجه ترتیب داده شده است نظارت جدی داشته باشد و این نظارت را تا لحظه خروج ادامه بدهد تا دیدارها طبق برنامه و با رعایت اصل استقلال جمهوری اسلامی انجام شود و ما شاهد چنین تحرکاتی از سوی نمایندگان پر مدعا و دروغ گوی غرب نباشیم.
این دیدارها از قبل طراحی شده است و عناصر و سران نظام سلطه در غرب می خواهند با دخالت های خود، فضایی را برای احیای مسائل فتنه و گرفتن روحیه انقلابی ملت بوجود بیاورند، که می بایست جلوی هرگونه تلاش نظام سلطه دراین حوزه گرفته شود و دولت را از بوجود آوردن حاشیه سازی که مانع پرداختن به سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی است پرهیز داد.

۱۳۹۲/۱۲/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...