نسخه چاپی

نگاه زیربنایی به فرهنگ

عکس خبري -نگاه زيربنايي به فرهنگ

دبیركل جامعه نمایندگان ادوار گفت: فراموش كردن مقوله فرهنگی در كشور بدون شك استقلال، هویت و كرامت انسانی را از بین خواهد برد، بنابراین نگاه به فرهنگ، نگاه به زیربنا است.

به گزارش نما ، به نقل از باشگاه خبرنگاران، "محسن کوهکن" با اشاره به دغدغه "مقام معظم رهبری" در مسائل فرهنگی اظهار داشت: فرهنگ مقوله‌ای است که چه در جهت ساختن و اصلاح آن در داخل و چه هنگامی که ابزاری برای تهاجم دشمن است پیچیدگی و سختی‌های خود را برای مسئولین خواهد داشت.
وی افزود: تشخیص راه درست و محتوای مناسب فرهنگی ذهن قوی و فهم بالایی نیاز دارد؛ این مهم متوجه کارشناسان خبره‌ای است که هم در متون دینی و هم در حوزه فرهنگ عمومی آشنایی داشته باشند.
عضو شورای مرکزی جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه دغدغه "رهبر معظم انقلاب" در حوزه فرهنگ به‌جا است، اضافه کرد: فرهنگ عمومی و فرهنگ مذهبی لازم و ملزوم یکدیگرند و اگر فرهنگ عمومی را رها کنیم بدون شک فرهنگ مذهبی ما بی‌تاثیر از تبلیغات دشمن نمی‌ماند و در مواردی اصالت فرهنگ عمومی به این دلیل خدشه‌دار می‌شود.
کوهکن با بیان اینکه از یاد بردن مقوله فرهنگ در حل مسائل اقتصادی و اجتماعی به یقین جامعه را دچار استحاله می‌کند، تصریح کرد: فراموش کردن مقوله فرهنگی در کشور بدون شک استقلال، هویت و کرامت انسانی را از بین خواهد برد، بنابراین نگاه به فرهنگ، نگاه به زیربنا است.
دبیر کل جامعه نمایندگان ادوار با اشاره به اصلاح الگوی مصرف که از سوی "مقام معظم رهبری" در سال‌های گذشته مطرح شده بود، اظهار داشت: اگر رسانه‌های ما مصرف‌گرایی و تجمل را ناخواسته تبلیغ کنند، ناخودآگاه مصرف‌گرایی را که نقطه مقابل الگوی مصرف است ترویج کرده‌اند.
وی با اشاره به جنگ نظامی، اقتصادی و سیاسی گفت: مقوله فرهنگ به دلیل پیچیدگی‌های زیادی که دارد آن هم در تکنولوژی دنیای امروز که به سمت دهکده جهانی پیش می‌رود، دستخوش تغییرات تخریب‌های گوناگونی قرار می‌گیرد.
نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری ادامه داد: مقوله فرهنگ بسیار حساس و ظریف است، کافی است مسئولین فرهنگی در هجمه تبلیغات غربی خودباخته شده و اصل را رها کنند، در این رابطه رگه‌های فکری در بخش فرهنگ از سوی دشمن نفوذ کرده و از درون آنرا ازبین می‌برد
دبیرکل جامعه نمایندگان ادوار ادامه داد: متاسفانه از زمانی که تهاجم فرهنگی از سوی "مقام معظم رهبری" مطرح شد، برخی از مسئولان به نکات حساس توجه نکرده و این موضوع را در حد شعار و بیانیه حل شده دانستند.
کوهکن با بیان اینکه با یاری خداوند مسئولان اصل‌ و اساس بودن مباحث فرهنگی را درک کنند، خاطرنشان کرد: فرهنگ عمومی بایستی در جهت فرهنگ مذهبی پرداخته شود، در غیر این صورت فرهنگ عمومی از ناحیه عوامل بیرونی در جهت رخنه و تخریب فرهنگ اصیل به این فرهنگ طعنه می‌زند که تدبیر مسئولان این حوزه را می‌طلبد.

۱۳۹۲/۱۲/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...