نسخه چاپی

كانون توجهات ایران و تركیه كجاست؟

عکس خبري -کانون توجهات ايران و ترکيه کجاست؟

معاون عربی و آفریقایی وزرات امور خارجه ضمن تشریح آخرین تحولات سوریـه گفت: سه موضوع كمك رسانی به مردم آسیب دیده سوریه، مبارزه با تروریسم و افراط‌گری و تلاش برای حل سیاسی بحران این كشور در كانون توجه جمهوری اسلامی ایران و تركیه قرار دارد.

به گزارش نما ، سینیرلی اوغلو قائم مقام وزیر امور خارجه ترکیه که به دعوت قائم مقام وزیر امور خارجه کشورمان سرگرم دیداری رسمی از جمهوری اسلامی ایران است، بـا حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقا، وزارت امور خارجه دیدار کرد.
دو طرف در این دیدار ضمن مشورت و تبادل نظر درخصوص تحولات منطقه از جمله ابعاد مختف مسئله سوریه، راه‌های همکاری بین دو کشور برای کمک به مردم سوریه جهت خرج از بحران و بازگشت ثبات و امنیت به این کشور را مورد بررسی قرار دادند و بر همکاری کشورهای منطقه در این خصوص تأکید کردند.
دو طرف همچنین با توجه به نفوذ و تأثیر متقابل تحولات خاورمیانه بر منطقه از راه حل سیاسی، پیرامون همکاری دو کشور در مورد نحوه کمک رسانی به مردم سوریه رایزنی کردند.
در این دیدار امیرعبداللهیان ضمن تشریح آخرین تحولات سوریـه اظهار داشت: سه موضوع کمک رسانی به مردم آسیب دیده سوریه، مبارزه با تروریسم و افراط‌گری و تلاش برای حل سیاسی بحران این کشور در کانون توجه جمهوری اسلامی ایران و ترکیه قرار دارد.
وی افزود: در زمانی که از راه حل سیاسی بحران سوریه صحبت می‌شود بعضی از کشور‌ها بر ارسال سلاح، نیرو و حتی حمله نظامی به این کشور سخن می‌گویند؛ بدون شک اینگونه سیاست‌ها باعث افزایش خشونت، افراط گرایی و تروریسم و کشتار مردم بی‌گناه و نابودی زیر ساخت‌های اقتصادی سوریه شد و کشورهایی که در دامن زدن به این اقدامات در سوریه فعالیت نمودند باید عواقب آن را بر عهده بگیرند.
قائم مقام وزیر خارجه ترکیه ضمن تأکید بر ضرورت همکاری‌های ایران و ترکیه برای رسیدن به یک راهکار سیاسی برای خروج سوریه از بحران، افزود: ما باید در اسرع وقت ضمن افزایش رایزنی‌های سیاسی در حوزه‌های مختلف، ساز و کارهای مناسبی را برای کمک به سوریه جهت خروج این کشور از بحران و بازگرداندن ثبات و امنیت به آن تدوین نماییم.
طرفین در مورد عراق ضمن تأکید بر برگزاری انتخاباتی امن و با مشارکت سیاسی بالای مردم و احزاب سیاسی تأکید و اقدامات تروریستی در این کشور را قویاً محکوم نمودند.

۱۳۹۲/۱۲/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...