نسخه چاپی

نقش ایران در هندسه جدید جهانی و تحول قدرت

عکس خبري -نقش ايران در هندسه جديد جهاني و تحول قدرت

یك كارشناس مسائل سیاسی گفت: ایران در هندسه جدید جهانی و تحول قدرت نقشی اساسی داشته و به صراحت می‌توان گفت ایران نیروی محركه بزرگ تحولات در منطقه است.

به گزارش نما ، به نقل از روابط عمومی همایش بین‌المللی "نقش دنیای اسلام در هندسه قدرت جهانی"، گفت: ایران نقطه‌ای استراتژیک در تحولات منطقه بوده و همه بر نقش ایران در تحولات منطقه اذعان دارند.
وی افزود: بنابراین اگر بخواهیم در مورد تحولات منطقه سخن بگوییم در ابتدا باید به نقش ایران در این تحولات بپردازیم و توانمندی‌های ایران را در خاورمیانه بررسی کنیم.
این کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: شرایط به گونه‌ای پیش رفته که گروه‌هایی در خاورمیانه شکل گرفته و توسط غرب و یا متحدان غربی سرکوب شده، اما در این میان ایران همواره سربلند بوده و امروز نقش انکارناپذیری در معادلات جهانی دارد.
محمدی با بیان اینکه در تحول قدرت و هندسه جدید جهانی شاهد افزایش نقش ملت‌ها و افزایش قدرت مردم هستیم، تاکید کرد: ایران در هندسه جدید جهانی و تحول قدرت نقشی اساسی داشته و به صراحت می‌توان گفت ایران نیروی محرکه بزرگ تحولات در منطقه است.
وی خاطرنشان کرد: امروز فقط در دنیا ایران و آمریکا دارای ایده و اصول برای شکل دادن به یک نظام هستند و در ابعاد جهانی برای خود منافع تعریف کرده‌اند.
این کارشناس مسائل سیاسی گفت: ایران در کنار آمریکا تنها کشوری است که برای خود ارزش, اهداف و منافع جهانی دارد که این منافع به رویکرد ما شکل می دهد.
محمدی افزود: یکی از مهم‌ترین دلایلی که سبب می‌شود ایران در تغییر هندسه جهانی نقش داشته باشد ویژگی الهام‌بخشی و سازمان‌دهندگی بوده که از قدرت ایدئولوژیک انقلاب اسلامی ناشی می‌شود.
وی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران معتقد بر این است که توانمندی ملت‌ها باید مستقل شود. باید از مظلوم دفاع کرد و منافع جهانی جمهوری اسلامی ایران در واقع منافع دینی است.
این کارشناس مسائل خاورمیانه با اشاره به ظرفیت‌های جهان اسلام در هندسه قدرت جهانی، گفت: اسلام دارای ظرفیت‌های بسیار زیادی در این زمینه بوده که هم ریشه ایدئولوژیکی و هم ریشه مادی دارد، جهان اسلام در حوزه انرژی و منابع بسیار حائز اهمیت بوده و موضوع ژئوپلتیک دنیای اسلام بسیار در تغییر هندسه جهانی قابل توجه است.
به گفته وی نقش نخبگان جوامع مسلمان در این تغییر هندسه و تحول قدرت جهانی نقشی بی‌بدیل است.

۱۳۹۲/۱۲/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...