نسخه چاپی

هدف از فتنه 88 كودتا علیه نظام بود

عکس خبري -هدف از فتنه 88 کودتا عليه نظام بود

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: یكی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری، حفظ اسلامیت نظام است، بنابراین مسئولان فرهنگی باید با حساسیت از لیبرالیسم فرهنگی، تساهل و تسامح فرهنگی دوره اصلاحات دوری كنند.

به گزارش نما ، آیت‌الله سیداحمد خاتمی شامگاه شنبه در نخستین یادواره لاله‌های فاطمی «شهدای روحانی، سادات و محله سادات» شهرستان شهربابک اظهار کرد: در فتنه سال 88 عده‌ای به تحریک عناصر خارجی و داخلی علیه رئیس جمهور قانونی کشور دست به تظاهرات زدند که هدف اصلی آنها از انجام این کار، کودتا علیه مقام معظم رهبری، انقلاب و نظام بود.
وی با بیان اینکه با درایت رهبر معظم انقلاب و ولایت‌مداری مردم ایران اسلامی این کودتا خنثی شد، افزود: مردم در 9 دی در سراسر کشور به پاخاستند و نشان دادند که ملت ایران اهل کوفه نیستند.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه در 9 دی سال 88 مردم یکصدا فریاد زدند «این همه لشکر آمده، به عشق رهبر آمده»، تصریح کرد: از آغاز اسلام تاکنون هر انحرافی که در تاریخ اسلام شکل گرفته، به سبب زاویه گرفتن با ولایت بوده است.
آیت‌الله خاتمی با تاکید بر اینکه تا پایان بشریت هم ولایت جلو انحراف می‌ایستد، خاطرنشان کرد: اگر مردم در صدر اسلام همراه ولایت بودند، حضرت علی (ع) ضربت نمی‌خورد، تابوت امام حسن (ع) تیرباران نمی‌شد و سر مبارک امام حسین (ع) بر بالای نیزه نمی‌رفت.
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حکومت 85 ساله بنی‌امیه گفت: پس از این حکومت، بنی عباس بر سر کار آمدند، اما چون با ولایت زاویه داشتند، همان روش بنی‌امیه را دنبال کردند.
وی با اشاره به اینکه در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران که بیش از 170 ماده دارد، چهار بند آن غیرقابل تغییر و تفسیر است، افزود: در این چهار بند به اسلامیت نظام، اصل ولایت فقیه، جمهوریت نظام و اتکا به آرای مردم و شیعه اثنی عشری به عنوان مذهب رسمی کشور تاکید شده است.
آیت‌الله خاتمی بازنگری در قانون اساسی را نیازمند ساز و کار و راهکارهای قانونی دانست و تصریح کرد: اگر هر ماده از قانون اساسی قابل تغییر باشد، اما این چهار محور هرگز تغییر نمی‌کنند.
وی با اشاره به اینکه ولایت فقیه همواره رکن و قانون این نظام است، گفت: هیچ کس نمی‌تواند در چارچوب نظام باشد، اما ولایت فقیه را قبول نداشته باشد.
عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه در حال حاضر عده‌‌ای ولایتمدار و برخی ولایت شعار هستند، افزود: کسانی ولایتمدار هستند که به دغدغه‌های مقام معظم رهبری توجه می‌کنند.
مسئولان از تساهل و تسامح فرهنگی دوره اصلاحات دوری کنند
وی دغدغه و نگرانی مقام معظم رهبری را آسیب دیدن مقولات اصلی فرهنگ دینی و انقلابی و نیز رخنه فرهنگی دشمنان توصیف کرد و خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری، حفظ اسلامیت نظام است و مسئولان فرهنگی باید با حساسیت از لیبرالیسم فرهنگی، تساهل و تسامح فرهنگی دوره اصلاحات دوری کنند.
آیت‌الله خاتمی با تاکید بر اینکه حضرت امام خمینی (ره) انقلاب ایران را بر روی ریل اسلام قرار دادند، اظهار کرد: متاسفانه در دوره اصلاحات عده‌ای به دنبال تغییر این ریل بودند.
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه در همان دوران شخصی در همدان تقلید انسان را به میمون صفتی تشبیه کرده بود، افزود: در آن هنگام رئیس جمهور وقت آن فرد را مورخ دانشمند نامید.
وی با بیان اینکه اگر این مسئله تغییر ریل نیست، پس چیست، گفت: با وجود آنکه هنوز چندماهی از عمر دولت جدید نمی‌گذرد، عده‌ای از قلم به دستان دست به اقدامات تحریک‌آمیزی زده‌اند.
آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه تا زمانی که دست حمایت مقام معظم رهبری بر سر دولت یازدهم است، ما نیز این دولت را تایید و حمایت می‌کنیم اما این حمایت به معنای عدم نقد عملکرد دولت‌ نیست، تصریح کرد: متاسفانه یک روز در روزنامه بهار به ولایت حضرت علی (ع) اهانت می‌کنند و روز دیگر قانون قصاص را یک قانون غیرانسانی معرفی می‌کنند.
وی افزود: در ابتدای انقلاب نیز عده‌ای قانون قصاص را یک قانون غیرانسانی قلمداد کردند که حضرت امام (ره) در جواب آنها فرمودند«شما قانون خدا را غیرانسانی می‌دانید».
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه امروز پس از گذشت سال‌ها شاهد تکرار این ماجرا هستیم، اظهار کرد: کمترین مجازات تعطیل شدن این روزنامه است تا دیگرانی که در صف ایستاده‌اند تا این ریل را عوض کنند، درس عبرت بگیرند.
وی تصریح کرد: در زمان امامت حضرت علی (ع) روزی یکی از استانداران ایشان به معاویه پناهنده شد که حضرت علی (ع) برای آنکه کسی دیگر جرات چنین کاری را نداشته باشد، دستور داد خانه بسیار زیبایش را خراب کنند.
آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه پس از انتشار یک بیانیه دو سطری و اظهار ندامت، نباید از قصور این افراد گذشت، خاطرنشان کرد: اگر چنین شود، آنها یکی پس از دیگری اقدام به انجام چنین اعمالی کرده و پس از آن ابراز پشیمانی می‌کنند.
وی با تاکید بر اینکه نباید عاملان این قبیل اقدامات را آزاد گذاشت، افزود: آنها مانند مالاریا در جامعه هستند که می‌توانند کل جامعه را بیمار کنند.
سفر اشتون به ایران و دیدار با فتنه‌گران جای تامل بسیار دارد
امام جمعه موقت تهران با انتقاد از دیدار مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا با عناصر فتنه در ایران، گفت: سفر اشتون به ایران و دیدار با فتنه‌گران بعد از مسئله هسته‌ای و به دنبال آن طرح موضوع حقوق بشر در ایران جای تامل بسیار دارد.
وی با بیان اینکه تدبیر مقام معظم رهبری که ایران را به پای میز مذاکره کشاند نه تحریم‌ها، خاطرنشان کرد: معظم له شش ماه قبل از انتخابات ریاست جمهوری و پیش از روی کار آمدن دولت فعلی، در فروردین سال 92 در شهر مقدس مشهد فرمودند«چشم من از مذاکره آب نمی‌خورد اما با آن مخالفتی نیز ندارم، زیرا می‌دانم مشکل اصلی غربی‌ها بمب اتم و مسئله هسته‌ای نیست بلکه مشکل آنها با اصل و هویت نظام اسلامی ایران است».
آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه غربی‌ها حقه‌بازان تاریخ هستند، افزود: همانند فتنه سال 88 که غربی‌ها دخالت آشکار داشتند، در ماجرای اوکراین نیز آمریکا‌یی‌ها حتی در تظاهرات نیز شرکت داشتند و آنها می‌توانستند همین بلایی که بر سر مردم این کشور آوردند در سال 88 بر سر ملت ایران آوردند.
انتصابات دولت باید بر اساس شایسته‌سالاری و نه بایسته‌سالاری باشد
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه هر دولتی حق دارد افرادی هماهنگ با خود را سر کار بیاورد، اظهارکرد: انتصابات دولت باید بر اساس شایسته‌سالاری و نه بایسته‌سالاری باشد.
وی با تاکید بر اینکه خط و روش ولایت برخورد عزتمندانه در مسائل خارجی است، تصریح کرد: ملت ایران تاکنون بیش از 220 هزار شهید که بیشتر آنها بین 15 تا 30 سال سن داشتند را تقدیم انقلاب کرده‌اند و مردم خود را صاحب این انقلاب می‌دانند.
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه این انقلاب مفت و آسان به دست نیامده است، گفت: مردم حاضرند در راه ولایت جانشان را همانند فاطمه زهرا (س) که جانش را فدای ولایت و حضرت علی (ع) کرد، تقدیم اسلام کنند.
وی حضرت فاطمه زهرا (س) را اولین شهیده راه ولایت معرفی کرد و افزود: آن حضرت می‌توانست در خانه بنشیند و کاری به مسائل سیاسی نداشته باشد، اما اگر در خانه می‌نشست دشمنان چنین ادعا می‌کردند که حضرت زهرا (س) نیز حضرت علی (ع) را نمی‌‌خواهد.
آیت‌الله خاتمی با تاکید بر اینکه ولایت در نظام اسلامی آنقدر ارزش دارد که فاطمه زهرا (س) نیز خود را فدای آن کرد، خاطرنشان کرد: امروز شیعیان که فرزندان حضرت فاطمه (س) هستند، نیز آماده نثار جان خود در راه ولایت می‌باشند.
وی با تقدیر از برگزار کنندگان یادواره لاله‌های فاطمی شهربابک، اظهار کرد: پیوند یادواره شهدا با سوگواره بانو فاطمه زهرا (س) کاری بسیار ارزشمند است که انتظار می‌رود این کار در سال‌های آینده نیز تداوم یابد.
عضو مجلس خبرگان رهبری، مردم شهرستان شهربابک را عاشقان ولایت توصیف کرد و گفت: اهالی این دیار شیفتگان خاندان عصمت و طهارت هستند.
وی شهربابک را یک منطقه فرهنگی و مذهبی در استان کرمان توصیف و تصریح کرد: این منطقه به شکل یکدست و هماهنگ در مسیر ولایت حرکت می‌کند و بیشتر آنها مقلدشان مقام معظم رهبری است.
حوزه‌های علمیه سرمایه‌های این کشور هستند
آیت‌الله خاتمی با تقدیر از حضور پرشور روحانیون و طلاب جوان در این یادواره، گفت: حوزه‌های علمیه سرمایه‌های این کشور هستند و مسئولان باید یک نگاه توسعه‌ای به این مراکز علمی داشته باشند.
وی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه کلید توسعه هر شهر هستند، افزود: از مسئولان امروز، فردا و فرداها تقاضا می‌شود به این مسئله توجه ویژه داشته باشند.
امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه کشور نیازمند پزشک، مهندس، تکنسین و به ویژه روحانی است، گفت: اگر کشور در حوزه‌های تخصصی علمی به نیروی انسانی متخصص نیاز داشته باشد، در شرایط کمبود می‌تواند از نیروها و متخصصان خارجی استفاده کند، اما در حوزه مسائل دینی و اسلامی این امکان وجود ندارد.
وی حوزه را یکی از اساسی‌ترین عرصه‌های توسعه کشور برشمرد و خاطرنشان کرد: خوشبختانه شهرستان شهربابک عالمان بزرگی در حوزه مسائل دینی دارد و این منطقه از یک اصالت دینی برخوردار است.

۱۳۹۲/۱۲/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...