نسخه چاپی

رئیس اداره عقیدتی سیاسی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء:

ریشه مشكلات فرهنگی حب ریاست است

عکس خبري -ريشه مشکلات فرهنگي حب رياست است

رئیس اداره عقیدتی سیاسی قرارگاه حب ریاست را به عنوان عامل دیگر عصیان به خداوند از دیدگاه پیامبر عنوان كرد و افزود: بعضی ها حاضرند هرچه دارند حتی دین خود را خرج كنند تا به ریاست برسند بسیاری از دعواهای سیاسی كه وجود دارد ریشه اش همین حب ریاست است و ریشه فتنه 88 هم همین بود ریشه مشكلات فرهنگی هم همین است.

به گزارش نما ، حجت الاسلام انصاری در دیدار با کارکنان اداره و عقیدتی سیاسی‌های مستقر در تهران ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام شهادت حضرت زهرا (س) گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) ام ائمه و ام ابیهاست ایشان حلقه نبوت و امامت است، آن وجود نازنین مادر یازده امام و ادامه دهنده نسل پیامبر اکرم(ص) است.
وی با اشاره به ظلمی که در حق آن مظلومه تاریخ صورت گرفت ادامه داد: ببینید آدم هایی که مست در حب دنیا و قدرت طلبی بودند با این شخصیت ارزشمند چه کردند. همه خوبی ها و حق را زیر پا گذاشتند و فقط برای رسیدن به هوی و هوس, پاره تن پیامبر را به نحوی وحشیانه به شهادت رساندند.
انصاری در ادامه با بیان دلایل وقوع این جنایت هولناک با اشاره به حدیثی از پیامبر اعظم اظهار کرد: از پیامبر (ص) نقل شده که چه عواملی موجب نافرمانی خداوند و عصیان می‌شود . اولین عامل حب دنیاست. علت اینکه این افراد خبیث در خانه حضرت فاطمه (س) را آتش زدند دست امیرالمومنین (ع) را بستند و فرمایش پیامبر را نه که فراموش کنند، بلکه به یاد داشتند و زیر پا گذاشتند همین حب دنیا بود .
رئیس اداره عقیدتی سیاسی قرارگاه حب ریاست را به عنوان عامل دیگر عصیان به خداوند از دیدگاه پیامبر عنوان کرد و افزود: بعضی ها حاضرند هرچه دارند حتی دین خود را خرج کنند تا به ریاست برسند بسیاری از دعواهای سیاسی که وجود دارد ریشه اش همین حب ریاست است و ریشه فتنه 88 هم همین بود ریشه مشکلات فرهنگی هم همین است.
انصاری در ادامه افزود : دیگر سر منشاء عصیان حب الطعام است یعنی شکم بارگی. البته خوردن برای سلامتی ضروری است ولی خیلی پست است که انسان همه چیز را فدای خوردن کند و به خاطر لقمه ای غذا دست به هرگناهی بزند.
وی از حب النساء به عنوان عامل چهارم یاد و اظهارداشت: البته اینکه انسان همسر خود را دوست داشته باشد بسیار پسندیده است و قوه شهوانیه هم یک ضرورت برای زندگی و بقای نسل انسان است ولی همین قوه می تواند باعث جهنمی شدن انسان شود.
انصاری عامل پنجم را علاقه به خواب معرفی کرد و ادامه داد: بعضی ها را خواب بیچاره می کند و باعث غفلت از نماز و کارهایشان می شود و البته در این حدیث شاید موضوع فقط خواب چشم نباشد و منظور خواب اندیشه و فهم هم باشد.
وی در پایان عامل ششم یعنی راحت طلبی را نیز منشأ خطرناکی برای نافرمانی الهی دانست.

۱۳۹۲/۱۲/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...